Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringend gezocht: Iemand die aan Urbex doet!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dringend gezocht: Iemand die aan Urbex doet!!

    Hallo,

    Ik studeer Journalistiek in Mechelen en zit nu in het tweede jaar. Voor ons portfolio moeten we in groep een eigen magazine maken. Wij zouden graag een reportage schrijven over Urban Exploring. (het magazine zelf wordt natuurlijk nooit uitgegeven, het is een eindwerk)

    Hiervoor zijn we op zoek naar:
    - Iemand die geregeld aan Urbex doet en ons hierover zeker en vast te woord wilt staan
    - Een eigenaar van een gebouw die helemaal tegen Urbex is en die helemaal niet wilt dat mensen op zijn domein komen om te Urbex'en (misschien kennen jullie wel een gebouw in België waarvan de eigenaar echt tegen Urbex is, zodat we die kunnen proberen te contacteren?)
    - Iemand die de wetgeving omtrent dit thema kent en ook een representatieve functie heeft. Eventueel een advocaat of een vereniging waar we terecht kunnen?

    Alvast bedankt!

    Lieze
    Live your life with passion...

  • #2
    Re: Dringend gezocht: Iemand die aan Urbex doet!!

    Misschien heb je hier iets aan. Als je het topic even doorneemt zal je lezen dat de eigenaar van het kasteel helemaal niet zo happig is op fotoliefhebbers. Of hij gelukkig is als hij gecontacteerd wordt, daar heb ik geen idee van daarentegen.
    Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

    Zelf heb ik geen ervaring met het maken van zulke foto's, kan je daar dus niet mee helpen.

    Veel succes!

    Comment


    • #3
      Re: Dringend gezocht: Iemand die aan Urbex doet!!

      Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
      Misschien heb je hier iets aan. Als je het topic even doorneemt zal je lezen dat de eigenaar van het kasteel helemaal niet zo happig is op fotoliefhebbers. Of hij gelukkig is als hij gecontacteerd wordt, daar heb ik geen idee van daarentegen.
      Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

      Zelf heb ik geen ervaring met het maken van zulke foto's, kan je daar dus niet mee helpen.

      Veel succes!
      Best geen kodakske meenemen, als je die gast van Noisy wilt interviewen
      en over dat interview met een urbaner; als je het interview via msn wilt doen, ben ik en waarschijnlijk nog anderen hier wel bereid om mee te werken. Stuur maar een pm.
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

      Comment


      • #4
        Re: Dringend gezocht: Iemand die aan Urbex doet!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        Best geen kodakske meenemen, als je die gast van Noisy wilt interviewen
        en over dat interview met een urbaner; als je het interview via msn wilt doen, ben ik en waarschijnlijk nog anderen hier wel bereid om mee te werken. Stuur maar een pm.
        Het interview zou toch in het echt moeten plaatsvinden, want we zouden denk ik ook wel een foto moeten hebben. Dat is gewoon interessanter voor de lezers. Dus als er toch mensen bereid zouden zijn... je zou ons heel erg vooruit helpen!
        Live your life with passion...

        Comment


        • #5
          Re: Dringend gezocht: Iemand die aan Urbex doet!!

          Beste Lizz

          Als je hier op BD even de zoekfunctie had gebruikt zie je over dit onderwerp ,heel veel reacties kunnen lezen ,en dan zou je al snel ondervonden hebben dat mensen die aan urban fotografie niet zomaar info mededelen aan andere mensen en dat je ook eerst met zulke mensen best eerst eens meegaat,het is een gesloten wereld binnen de fotografie.


          Er is maar één wetgeving en die zegt wat niet van jou is of waar je geen toelating voor hebt mag je niet betreden ,en dat is een vaste regel .

          Wie is buiten deze forum je beste vriend op het internet ,tuurlijk google ,en tik in je zoekfunctie watje zoekt .

          Groetjes

          Ardesign


          Oorspronkelijk geplaatst door Lizzz Bekijk bericht
          Hallo,

          Ik studeer Journalistiek in Mechelen en zit nu in het tweede jaar. Voor ons portfolio moeten we in groep een eigen magazine maken. Wij zouden graag een reportage schrijven over Urban Exploring. (het magazine zelf wordt natuurlijk nooit uitgegeven, het is een eindwerk)

          Hiervoor zijn we op zoek naar:
          - Iemand die geregeld aan Urbex doet en ons hierover zeker en vast te woord wilt staan
          - Een eigenaar van een gebouw die helemaal tegen Urbex is en die helemaal niet wilt dat mensen op zijn domein komen om te Urbex'en (misschien kennen jullie wel een gebouw in België waarvan de eigenaar echt tegen Urbex is, zodat we die kunnen proberen te contacteren?)
          - Iemand die de wetgeving omtrent dit thema kent en ook een representatieve functie heeft. Eventueel een advocaat of een vereniging waar we terecht kunnen?

          Alvast bedankt!

          Lieze
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

          Comment


          • #6
            Re: Dringend gezocht: Iemand die aan Urbex doet!!

            Only leave your footsteps behind and go home with some nice pictures

            Comment


            • #7
              Re: Dringend gezocht: Iemand die aan Urbex doet!!

              Ik zou je wel willen helpen, maar ik heb dit jaar al eens een interview over Urbex gedaan met iemand van het eerste jaar Journalistiek in Mechelen. Twee interviews in hetzelfde jaar voor dezelfde opleiding is misschien wat te opvallend. Eventueel kan ik je in contact brengen met haar en kan ze je verder helpen...

              Comment


              • #8
                Re: Dringend gezocht: Iemand die aan Urbex doet!!

                Ik denk niet dat het moeilijk kan zijn om eigenaar te vinden die ertegen is, toch eerder dan eentje dan die ervoor is.
                Ben zelf van de omgeving Mechelen en heb er 25 jaar doorgebracht.
                De stad heeft zelf veel urbex loacties in het bezit. een prachtig vb is "den dok". heb al eens gemaild naar het beheer der gebouwen van Mechelen maar zonder resultaat, daaruit vermoed ik dat ze ook liever niet hebben dat er iemand rondneust in de gebouwen ( veiligheid en veratwoordelijkheid). Maar wie niet waagt niet wint . als urbexer probeer je het toch ( met of zonder toelating ).
                http://www.delouche.be

                Comment


                • #9
                  Re: Dringend gezocht: Iemand die aan Urbex doet!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                  Beste Lizz

                  Als je hier op BD even de zoekfunctie had gebruikt zie je over dit onderwerp ,heel veel reacties kunnen lezen ,en dan zou je al snel ondervonden hebben dat mensen die aan urban fotografie niet zomaar info mededelen aan andere mensen en dat je ook eerst met zulke mensen best eerst eens meegaat,het is een gesloten wereld binnen de fotografie.


                  Er is maar één wetgeving en die zegt wat niet van jou is of waar je geen toelating voor hebt mag je niet betreden ,en dat is een vaste regel .

                  Wie is buiten deze forum je beste vriend op het internet ,tuurlijk google ,en tik in je zoekfunctie watje zoekt .

                  Groetjes

                  Ardesign
                  Het was eigenlijk vooral de bedoeling om op dit forum een oproep te lanceren voor iemand die aan urbex doet. Ik weet dat zij niet gemakkelijk informatie vrijgeven, dat hoeft ook helemaal niet wat locaties en dergelijke betreft. (Ben zelf al enkele malen aan urbex gaan doen met mijn vriend. Ik zou er dan ook niets op tegen hebben om eens met iemand mee te gaan. )
                  Het interview zou dan ook helemaal niet gaan over locaties ofzo, maar gewoon over de redenen en motieven voor iemand om dit te doen. Of een leuke anekdote enzo. We willen het interview gebruiken in een reportage die urban exploring vanuit verschillende invalshoeken belicht.

                  Ik heb zelf ook al veel gegoogle'd, puur uit interesse, maar voor onze reportage is het gewoonweg belangrijk dat we bestaande personen hebben, zodat het aantrekkelijker wordt om te lezen.

                  Nog maar eens voor alle duidelijkheid: niets wordt écht gepubliceerd, het zal enkel binnen de schoolomgeving bekeken worden.
                  Live your life with passion...

                  Comment

                  Working...
                  X