Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

    Is het aan te raden een objectief in het buitenland aan te kopen?
    Duitsland door de lagere BTW?
    UK door de lage pond?

    Wie kent er degelijke internationale winkels?
    Ik woon in Limburg, ben bereid even met de auto naar Duitsland te rijden zelfs.

    http://www.kamera-express.nl/ lijkt me persoonlijk een zeer degelijke webshop.
    Iemand hier ervaring mee?
    Canon 450D :: EF-S 18-55 3.5-5.6 IS :: EF 50 1.8 III :: EF-S 55-250 IS :: Sigma 10-20 UWA :: Lowepro Flipside 400 AW
    capture the world .. .

  • #2
    Re: Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

    Als webshop niet, maar wel als gewone winkel, het is daar net een camera-supermarkt,, groots, veel stock, en op drukke dagen denk ik weinig service, maar wel uitstekende prijzen ...

    Mvg
    Nikon D90 - Nikkor glaswerk van 16mm tot 300mm - Gitzo GT2530EX + GH2750QR
    Aan't sparen voor wat lichtsterker glaswerk :)
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

      Oorspronkelijk geplaatst door DavyV Bekijk bericht
      http://www.kamera-express.nl/ lijkt me persoonlijk een zeer degelijke webshop.
      Iemand hier ervaring mee?
      Even de zoekfunctie gebruiken:
      - http://forum.belgiumdigital.com/f6/e...nl-232939.html
      - http://forum.belgiumdigital.com/f6/k...ss-232976.html
      - http://forum.belgiumdigital.com/f6/k...ss-197779.html
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

        Dat Duitsland een lagere BTW had is al lang voorbij.
        Duitsland werd net als Luxenburg gedwongen om de BTW van 16% op te schroeven naar19%. Dit is mu het voordeel van de Europese Unie

        De tijden dat je in Duisland goedkoop fotoapp. kon kopen is echt voorbij.

        Toch koop ik meestal bij de echte fotowinkel in Duitsland mijn spullen.
        Ik betaal dan misschien wat meer, maar de service is dan ook perfect.
        Welke fotozaak geef je voor een uurtje even een D700 + 300mm mee naar buiten om de lens te testen.
        mvg
        Antoine

        Comment


        • #5
          Re: Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

          Volgens mij zijn de nederlandse webwinkel (Foka,kamera expresse,camera.nu,enz) niet of nauwelijks duurder als de UK
          Dat was eind december heel anders ,maar door prijsstijgingen en het duurdere pond is het voordeel erg afgenomen
          Duitsland weet ik niet zeker,maar als ik op ebay.de kijk zijn ze daar niet goedkoper
          Het is wel altijd aan teraden om voor elk product afzonderlijk tekijken waar het het goedkoopste is
          De ene keer is dat Foka de andere keer een andere winkel
          Ik kijk meestal eerst op kieskeurig.nl

          Comment


          • #6
            Re: Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

            Mijn gedacht hierover is dat als je online koop altijd een risico neemt...

            Als je een merklens(Nikon, Canon, ... ) koopt heb je over het algemeen een goede kwaliteitscontrole , maar bij de third party merken (Sigma, Tamron, ...) zijn er soms wel eens lenzen die minder goed zijn. (Mindere kwaliteitscontrole vanuit fabriek)

            Als je dan net zo'n mindere lens hebt begint de rompslomp.

            Ik persoonlijk betaal liever een beetje meer maar wel wetende dat na enkele testen thuis dat ik ze zonder probleem kan gaan wisselen als er iets scheelt.

            Mvg
            Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

            Comment


            • #7
              Re: Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

              Ook ik heb een Canon-EF-lens gezien op E-bay die ik graag wil bieden. En het is echt 200 euro goedkoper dan online-winkels bieden. Deze lens komt uit Duitsland.
              Is dat te vertrouwen? Zou ik wel doen? Hoe zit het met de invoerrechten?

              Comment


              • #8
                Re: Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

                Oorspronkelijk geplaatst door Elca Bekijk bericht
                Ook ik heb een Canon-EF-lens gezien op E-bay die ik graag wil bieden. En het is echt 200 euro goedkoper dan online-winkels bieden. Deze lens komt uit Duitsland.
                Is dat te vertrouwen? Zou ik wel doen? Hoe zit het met de invoerrechten?
                Duitsland hoort bij de Europese unie, en dan betaal je geen extra invoerrechten, je betaalt de btw in het land waar je de aankoop doet (in Duitsland dus).

                Of die verkoper te vertrouwen is dat weet ik niet.
                Ik weet wel dat de Duitse prijzen op dit ogenblik niet lager zijn dan in de bekende winkels hier in Belgie.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

                  in UK is goedkoper,maar je moet naar ginder geraken, kost ook geld dus alleen
                  interresant als je iets van hoge waarde wil kopen
                  of het laten op sturen

                  prijzen zijn te vinden met google

                  Comment


                  • #10
                    Re: Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

                    Weet iemand een goede zaak in London?
                    Canon 450D :: EF-S 18-55 3.5-5.6 IS :: EF 50 1.8 III :: EF-S 55-250 IS :: Sigma 10-20 UWA :: Lowepro Flipside 400 AW
                    capture the world .. .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

                      Er is begin januari redelijk wat gekocht bij www.warehouseexpress.co.uk omdat hun prijzen laag waren en het pond heel gunstig stond ... heb er zelf ook een dure L-lens besteld, en deze was héél goed verpakt en snel aangekomen ... en bijna 500 Euro goedkoper dan in ons Belgenlandje.

                      Maar ik vrees dat de huidige stand van het pond en de prijsstijgingen dergelijke winsten niet meer mogelijk zal maken.

                      Warehouse Express was wel een van de weinigen in de UK die naar het buitenland wou versturen, moet je ook rekening mee houden, en geen invoerrechten wanneer je naar België laat sturen, met BTW nummer krijg je gelijk btw vrij geleverd, wat ook interessant is vind ik.

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

                        Die prijsstijgingen zouden wel eens snel kunnen teruggedraaid worden.
                        Als je ziet welke klappen ook de Japanse economie op dit moment moet incasseren, vermoed ik niet dat de Yen nog lang zo sterk zal blijven staan. Combineer dit dat dan met het verder wegzakken van het consumenten- en ondernemersvertrouwen wereldwijd, en dan zou het me niet verbazen dat nog voor het einde van het jaar de prijzen terug (stevig ??) zullen gezakt zijn.
                        Het blijft natuurlijk een beetje koffiedik kijken, maar ik ga me in elk geval niet laten pushen om nu dan maar snel nog wat zaken aan te kopen.
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

                          Hoi,
                          rond de jaarwisseling waren lenzen in Engeland behoorlijk goedkoper.
                          Dit omdat de prijs van de Engelse pond was gaan zakken.
                          Maar met de nieuwe voorraden zijn de prijzen weer rechtgetrokken.
                          Het gemakkelijkst controleer je dat op e-bay. Daar kun je landelijk selecteren, maar ook op Europese Unie en wereldwijd.
                          Verscheidene Canon lenzen kan ik in Nederland goedkoper kopen dan via e-bay in Engeland of Hong Kong.
                          Niet interessant dus op dit moment.
                          Tip: Vergelijk prijzen op e-bay met http://tweakers.net/pricewatch/cat/544

                          succes
                          Adrie

                          Comment


                          • #14
                            Re: Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

                            Wil me een UWA en een lowepro gaan halen. Kent iemand degelijke winkels in duitsland / nederland? Liefst niet te ver van de grens.

                            kamera-express ligt net ietsje te ver
                            Canon 450D :: EF-S 18-55 3.5-5.6 IS :: EF 50 1.8 III :: EF-S 55-250 IS :: Sigma 10-20 UWA :: Lowepro Flipside 400 AW
                            capture the world .. .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Objectieven aankopen in Duitsland, UK, nl..

                              Oorspronkelijk geplaatst door DavyV Bekijk bericht
                              Wil me een UWA en een lowepro gaan halen. Kent iemand degelijke winkels in duitsland / nederland? Liefst niet te ver van de grens.

                              kamera-express ligt net ietsje te ver
                              Je kan dit toch laten verzenden?
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X