Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 180 f/3.5 macro of sigma 180 f/3.5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 180 f/3.5 macro of sigma 180 f/3.5

    Heb momenteel een canon 50D in combi met de 17-55 f/2.8 lens en ben aan het uitkijken naar een zeer goede macro lens.

    Ik zou kiezen voor een 180mm omdat deze een grotere werkafstand heeft. Ook blijken de achtergronden op de foto's mooier te zijn t.o.v. de andere mm lenzen. ( voor macro )

    Als je kijkt naar de kwaliteit van de lens en de kwaliteit van de foto's, welke lens is volgens jullie de beste? Canon? Sigma? ( zonder rekening te houden met het grote
    prijsverschil )

    Als ik de vergrotingsfactor nog wil vergroten, wat doe ik dan het beste? Voorzetlenzen? tussenringen? ....? Rekening houden voor het verkrijgen van zeer goede scherpe foto's?

    Zijn er mensen hier die zowel de sigma als de canon 180 mm hebben gebruikt ?

    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: canon 180 f/3.5 macro of sigma 180 f/3.5

    De Canon 180mm heb ik ooit heel even getest, maar de Sigma zou optisch zeker niet slechter zijn. Voor de snelle AF moet je de Canon ook zeker niet kopen, die is even traag als die van mijn Sigma 150mm f2,8 macro.

    Als je de optische kwaliteiten gaat vergelijken, dan denk ik dat er bijzonder weinig verschil is tussen beide lenzen, en dan kan je even goed de goedkoopste van de twee kopen.

    Voor nog meer vergroting kan je bij elke lens tussenringen gebruiken, met voorzetlenzen krijg je ook meer vergroting, maar dan moet je er wel kopen met een goede kwaliteit als je scherpe foto's wil.

    Als je echt veel vergroting wil, voor de héél kleine onderwerpen, dan zal je een MP-E 65 moeten aanschaffen, maar dat zou helemaal geen gemakkelijke lens zijn om mee te werken...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: canon 180 f/3.5 macro of sigma 180 f/3.5

      Kijk hier eens. Fotograaf die zijn ervaringen deelt



      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: canon 180 f/3.5 macro of sigma 180 f/3.5

        De enige reden om een Canon te kiezen boven een Sigma zou eventueel de "build quality" kunnen zijn. Zo heb ik mijn Sigma 180mm intern moeten verstevigen door bepaalde vijsjes vast te zetten met borgvloeistof. De lensdelen kwamen namelijk herhaalde malen los ter hoogte van de statiefgondel. Ook heeft mijn Sigma 180mm al eens een "mount stopper screw" verloren wat tot een Av00 fout aanleiding gegeven heeft op reis -> 1D MkII compleet onbruikbaar voor de rest van de reis & nadien naar Etbass. Herstelkost zonder transport : 240€ !

        Nu wordt die 180mm bij mij natuurlijk wel héél veel gebruikt en niets zegt dat dit nooit met een Canon lens had kunnen gebeuren.

        Optisch is het een prima lens en voor de prijs van de Canon koop je een Sigma 180 én een Sigma 150 .

        Nog even dit, met élke lens die je koopt moet je een beetje geluk hebben. Ieder merk heeft nogal wat variatie in de beeldkwaliteit van zijn afgeleverde lenzen, dat is zo bij Sigma maar evengoed bij Canon. Jammer, maar bittere realiteit.
        Last edited by hvr_oosterzele; 14 februari 2009, 19:03.

        Comment


        • #5
          Re: canon 180 f/3.5 macro of sigma 180 f/3.5

          Je zou ook nog de Tamron 180 F/3.5 macro 1:1 kunnen overwegen, da's de goedkoopste van de drie en komt ook als beste uit deze test..

          Test: http://www.nnplus.de/macro/Macro100E.html

          Ik heb hem zelf ook, is echt een TOP-lens.

          Comment

          Working...
          X