Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wide angle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wide angle

    Hallo,

    Ik heb een Nikon D80 en ik zoek een wide angle lens die geschikt is voor observatiefotografie. Mag een prime lens zijn.

    Alle suggesties zijn welkom, maar liefst zonder de technische bla bla bla. Als ik er kan doorkijken en mee kan scherpstellen ben ik tevreden. (analoge suggesties ook welkom)

    en prijsvermelding is ook handig


    alvast bedankt!

  • #2
    Re: Wide angle

    Misschien toch niet de beste manier van vraagstelling als je hier ook effectief wil geholpen worden. Ik stel voor dat je eerst zelf eens wat gaat zoeken op het internet naar mogelijke kandidaten en hun prijzen en dan terugkomt naar dit forum met enkele voorstellen. Pas dan kunnen we je verder helpen.

    Enkele websites waar je alvast kan starten:



    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

    Comment


    • #3
      Re: Wide angle

      Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je met "observatie" fotografie bedoelt en welke lenzen je nu hebt, waarom dat niet voldoet en wat je budget dan is en welke brandpuntsafstand je onder w i d e verstaat?
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Wide angle

        Je kan een onderwerp observeren met een fish-eye of een 10mm objectief, maar daarvoor kan je net zo goed een 600mm objectief nodig hebben, het is maar wat je wil observeren.

        Ik weet dus net als Spanjaart niet wat je bedoelt met "observatiefotografie".

        Als we dat weten, dan is het waarschijnlijk gemakkelijker om het juiste advies te geven.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Wide angle

          Nikon 20mm 2.8

          Sigma 20mm 1.8

          maar er zijn er waarschijnlijk nog enorm veel waar ik naast kijk daarom stel ik die vraag hier (maar ik zoek dus lenzen die beetje het zelfde zijn, mogen ook analoge lenzen zijn)

          Comment


          • #6
            Re: Wide angle

            Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Dewitte Bekijk bericht
            Nikon 20mm 2.8

            Sigma 20mm 1.8

            maar er zijn er waarschijnlijk nog enorm veel waar ik naast kijk daarom stel ik die vraag hier (maar ik zoek dus lenzen die beetje het zelfde zijn, mogen ook analoge lenzen zijn)
            en nu weten we nog steeds niet wat voor foto's je wil nemen

            niemand weet hier precies wat observatiefotografie is...
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Wide angle

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              en nu weten we nog steeds niet wat voor foto's je wil nemen

              niemand weet hier precies wat observatiefotografie is...
              Precies weten doe ik het inderdaad niet maar denk dat het hier om "straatfotografie" gaat ...

              Comment

              Working...
              X