Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

    Hallo,

    Na al een tweetal jaar mijn stappen te hebben gezet in de fotografie ben ik na mijn twee lenzen die ik heb op zoek naar een lichtsterke lens.
    De lenzen van Nikon vind ik ietwat aan de dure kant (voor een amateur toch wel), en daarom ben ik op zoek naar eeen equivalent voor de dure Nikonlenzen.

    Mijn oog viel op volgende objectieven, doch gezien ik een leek ben (ik volg nu cursus Digitale Fotografie sinds 22 januari) weet ik niet onmiddellijk waarop ik moet letten.
    Ik gebruik mijn fototoestel Nikon D70s vooral op reis, motorevenementen, binnenshuis, portretten,...
    • Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC HSM Macro Nik
    • Sigma 24-60mm F2.8 EX DG ASP Nikon/ Fuji
    • Sigma 24-70mm F 2.8 EX DG Macro Nikon-D
    • Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Nikon/Fuji
    • Tamron 28-75mm F2,8 XR DI Nikon/Fuji


    Mijn voorkeur zou gaan naar de laatste, doch ben niet zeker.
    Wie kan mij helpen bij het nemen van een beslissing of mij enigszins wijze raad geven?

    Dank bij voorbaat
    Sp-One
    Nikon D70s / Nikkor AF-S 18-55mm F 3,5-5,6G II DX / Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 IF ED VR / Sigma 18-50 EX DC HSM F 2.8 /Sigma AF 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM / Nikon SB-600/ - Panasonic

  • #2
    Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

    de tamron 28-75 gebruik ik soms op mijn canon 400d
    ik vind het een fantastische lens, maar ze heeft ook een paar beperkingen.
    voor motorsport (rally dan bij mij) vind ik de scherpstelling soms nog iets te traag (in vergelijking met mijn 70-200L dan).
    ook bij weinig licht heeft ze wel eens last van hunting voor ze de juiste scherpstelling gevonden heeft.
    wel moet ik zeggen dat ze fantastisch scherp is.

    Comment


    • #3
      Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

      Als je ze niet nodig hebt voor (motor)sportfotografie, dan kan je met elk van deze lenzen zeker knappe foto's maken.
      Ze hebben allemaal een vrij trage AF die vrij snel gaat hunten als er niet veel licht is.

      Hou er wel rekening mee dat 24 of 28mm meestal te weinig breedhoek geeft op een crop-camera, voor zo'n camera kan een zoomlens die op 17 of 18mm begint een betere keuze zijn als standaardlens.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

        Ik moet zeggen dat een Tamron 28-75 op een D700 rap is, ik stond er versteld van.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

          moet het een zoomlens zijn?

          een 50 f1.8 af-D (nief rond de 100 euro)
          of de nieuwe 50 f1.4 af-s (nief rond de 400 euro)

          zijn goede lenzen
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            moet het een zoomlens zijn?

            een 50 f1.8 af-D (nief rond de 100 euro)
            of de nieuwe 50 f1.4 af-s (nief rond de 400 euro)

            zijn goede lenzen

            "Moeten" is veel gezegd, ik verkies toch een all-round lens welke ik in meerdere omstandigheden kan gebruiken. Gezien de vermelding van de lage prijs (die 50 f1.8 af-D kan een tweede lens nog een optie zijn ... )

            Greetz Sp-One
            Nikon D70s / Nikkor AF-S 18-55mm F 3,5-5,6G II DX / Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 IF ED VR / Sigma 18-50 EX DC HSM F 2.8 /Sigma AF 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM / Nikon SB-600/ - Panasonic

            Comment


            • #7
              Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Als je ze niet nodig hebt voor (motor)sportfotografie, dan kan je met elk van deze lenzen zeker knappe foto's maken.
              Ze hebben allemaal een vrij trage AF die vrij snel gaat hunten als er niet veel licht is.

              Hou er wel rekening mee dat 24 of 28mm meestal te weinig breedhoek geeft op een crop-camera, voor zo'n camera kan een zoomlens die op 17 of 18mm begint een betere keuze zijn als standaardlens.

              Is die AF dan het grote prijsverschil van de Nikkor lenzen?
              Nikon D70s / Nikkor AF-S 18-55mm F 3,5-5,6G II DX / Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 IF ED VR / Sigma 18-50 EX DC HSM F 2.8 /Sigma AF 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM / Nikon SB-600/ - Panasonic

              Comment


              • #8
                Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

                De tamron 28-75 is een legendarische lens, bij de merklenzen ga je heel wat eurokes mogen neerleggen om zelfde optische kwaliteit te halen.
                Nu voor nikon dacht ik dat er 2 versies zijn eentje zonder en eentje met ingebouwde AF motor om te voldoen aan toestellen zoals d50, d80x etc..
                Zelfs zonder ingebouwde AF is de lens vrij snel, veel hangt af van het AF systeem van het gebruikte toestel.
                Deze lens is een aanrader

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sp-one Bekijk bericht
                  Is die AF dan het grote prijsverschil van de Nikkor lenzen?
                  Het is niet alleen de AF, ook de bouwkwaliteit van een Nikkor zal wel beter zijn.

                  Maar op een Nikon zou de AF van die lenzen eigenlijk niet zo heel traag zijn.
                  Ik heb zelf alleen ervaring met de Canon-versies (de Sigma 18-50 f2,8 EX DC, Tamron 28-75 f2,8 XR DI en de Sigma 24-70 f2,8 EX DG heb ik zelf gebruikt).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Ik moet zeggen dat een Tamron 28-75 op een D700 rap is, ik stond er versteld van.
                    Een onbescheiden vraagje.Heb je die lens in bezit of heb je ze maar even geprobeerd op de D700.En hoeveel % missers waren er,vond je de beelden scherp genoeg en kon je nog in schemer-duistere omstandigheden focussen?

                    Ik kan alvast voor TS een paar voorbeelden tonen met Sigma24-60:

                    Flickr PBase
                    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

                      Ik heb de lens en ik heb nog geen missers gehad en wel foto's op 25600 iso, dan zoekt hij iets trager, maar er wordt niet gehunt.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Ik heb de lens en ik heb nog geen missers gehad en wel foto's op 25600 iso, dan zoekt hij iets trager, maar er wordt niet gehunt.
                        Dan zouden we kunnen besluiten dat deze Tamron 28-75 een koopje is en het prijsverschil met een Nikon vooral door de kwaliteit van de constructie bepaald is?
                        Kan je soms ook(scherpe) voorbeelden tonen van foto's die je met de combinatie D700+Tamron 28-75 maakte?
                        Flickr PBase
                        Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

                          Nog wat voorbeelden van D700+Sigma 24-60

                          Welcome to the Photo Galleries of Rob Vanya. Thanks for stopping by and browsing the pix. Photo galleries are displayed below. You can reach me by e-mail at RNVANYA@gmail.com. Sample slideshow of wedding pix -- http://www.youtube.com/watch?v=KP967x59A4g


                          Dat ziet er niet zo slecht uit.
                          Flickr PBase
                          Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

                            Ik heb voor mijn D90 lang getwijfeld of ik een Tamron 17-50 F2.8 zou nemen of de 28-75 F2.8 Het is uiteindelijk de 17-50 geworden, om toch wat meer breedhoek te hebben op cropcamera. Rekening houdend met het feit dat het een lens is die zowiezo ook regelmatig binnenshuis gebruikt wordt.

                            Een dijk van een lens voor zijn prijs.
                            Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lichtsterke lens Tamron-Sigma-Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door SeaEagle Bekijk bericht
                              Ik heb voor mijn D90 lang getwijfeld of ik een Tamron 17-50 F2.8 zou nemen of de 28-75 F2.8 Het is uiteindelijk de 17-50 geworden, om toch wat meer breedhoek te hebben op cropcamera. Rekening houdend met het feit dat het een lens is die zowiezo ook regelmatig binnenshuis gebruikt wordt.

                              Een dijk van een lens voor zijn prijs.
                              Alvast bedankt voor alle tips, ik vermoed dat het dus ook een TAMRON 17-50 zal worden of een gelijkaardige Sigma, gezien het voor all-round gebruik is...

                              Greetz Sp-One
                              Nikon D70s / Nikkor AF-S 18-55mm F 3,5-5,6G II DX / Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 IF ED VR / Sigma 18-50 EX DC HSM F 2.8 /Sigma AF 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM / Nikon SB-600/ - Panasonic

                              Comment

                              Working...
                              X