Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hier en net eerste DSLR gekocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw hier en net eerste DSLR gekocht

    Hey,

    Ik ben van zonet de trotse eigenaar van mijn eerste DSLR camera
    Het is een Canon EOS 1000D met een EF-S IS 18-55mm lens.

    Batterij is op dit eigenste moment aan het opladen. Dadelijk wel trainen, maar daarna nog voor het slapengaan eens wat ermee spelen

    Ik zie/lees jullie nog wel in de komende tijd als ik met 1001 vragen kom

    Groetjes

    Peter
    You can trust anyone, just not the little devil inside them...

    Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

  • #2
    Re: Nieuw hier en net eerste DSLR gekocht

    Oorspronkelijk geplaatst door pthomass Bekijk bericht
    Ik zie/lees jullie nog wel in de komende tijd als ik met 1001 vragen kom

    Groetjes

    Peter
    Je kan ondertussen al beginnen met de gebruiksaanwijzing te lezen.

    En een basiscursus fotografie is ook aan te raden als je het beste uit je nieuwe aanwinst wil halen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw hier en net eerste DSLR gekocht

      Dadelijk wel trainen, maar daarna nog voor het slapengaan eens wat ermee spelen
      niet laten vallen he

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw hier en net eerste DSLR gekocht

        Proficiat met je aanwinst en welkom op dit forum van de verslaafden, die volledig in de ban zijn van het digitaal met licht schrijven.
        Opgelet voor je toestel: het is besmet met virussen en bacteries die je totaal onderwerpen in de wereld van diafragma's, dof's, iso's, cropping, en nog zoveel duivelse onderwerpen.
        Mocht het je soms te erg worden dan zal je hier zeker mede-gedrogeerden vinden die je willen helpen je weg te vinden in de doofhof.

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw hier en net eerste DSLR gekocht

          Begin ook alvast maar te sparen
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw hier en net eerste DSLR gekocht

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Begin ook alvast maar te sparen
            helemaal mee eens !! het blijft een verdomd dure hobby !!
            ::| Verbeelding |::

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw hier en net eerste DSLR gekocht

              ik werd reeds goed ingelicht over de hobbykosten

              je maakt het aan de andere kant ook zo duur als dat je zelf wil hé. Zoals met elke hobby. En zolang het een hobby is dat je graag doet en waaraan je veel plezier beleeft...

              Groet
              Peter
              You can trust anyone, just not the little devil inside them...

              Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw hier en net eerste DSLR gekocht

                Ik heb ook deze DSLR sinds half februari en ben er héél tevreden over
                Ben ook net nieuw op dit forum..

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw hier en net eerste DSLR gekocht

                  en de uitbreiding is begonnen. Vandaag een EF-S 55-250 IS gekocht. Spijtig genoeg was het donker eer ik terug was van het werk. Maar met een weekend voor de deur hoop ik hem goed te kunnen uittesten
                  You can trust anyone, just not the little devil inside them...

                  Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw hier en net eerste DSLR gekocht

                    zal je veel plezier aan beleven, een prachtige lens voor zijn prijs
                    450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw hier en net eerste DSLR gekocht

                      ben echt benieuwd. In onze tuin zit soms een specht. Heb hem nooit kunnen fotograferen omdat ik met mijn 18-55 niet goed genoeg kon inzoomen en dus dichterbij moest gaan. Gevolg: hij schrikt en vliegt weg. Hoop dat het nu wel lukt.

                      Heb al zitten spelen met de IS on/off. Je merkt die IS veel beter dan bij de 18-55. Het is echt een meerwaarde op die 55-250. Echt tevreden dat ik hem gekocht heb.

                      maar... nu moet ik wel een grotere tas gaan kopen. Want mijn 'tasje' kan geen twee lenzen opbergen. Dus de hobbykosten waar iedereen over babbelt, zijn begonnen met stijgen

                      Ik ben serieus aan het denken voor de orion trekker II. Onderin kan behoorlijk wat opgeborgen worden, en bovenin heb je nog plaats voor andere zaken. Aangezien wij naar Bali gaan in juli met een redelijk uitgebreid programma aldaar, zal die tas wel heel goed van pas komen. Niet te groot en je kan er meer in kwijt dan enkel je camera.
                      You can trust anyone, just not the little devil inside them...

                      Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw hier en net eerste DSLR gekocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door pirke Bekijk bericht
                        helemaal mee eens !! het blijft een verdomd dure hobby !!
                        Ligt er aan hoe ver je wil gaan..
                        Met mijn D300 en de Canon 17-40 en de 55_250 doe ik ook al mooie dingen.
                        Tuurlijk zijn er duurdere lenzen maar dat ligt eraan wat je juist wil fotograferen.
                        Als ik straks met macro wil beginnen zal ik ook een nieuwe lens moeten kopen.
                        Maar er zijn er hier op BD die dat beter kunnen dan ik dus ik laat deze lens dan maar.
                        Met de 55-250 heb je een goeie middelmaat lens gekocht maar gebruikt een monopod of statief bij weinig licht.Als je iets of wat langere sluitertijden hebt dan heplt die stabilisator niet veel..Of je moet hem ergens goed kunnen ondersteunen...
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment

                        Working...
                        X