Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenservaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenservaring?

    wie heeft ervaring met onderstaande lenzen?

    zo niet kan er een antwoord verkregen worden of ze al dan niet goed zijn voor aankoop?

    persoonlijk heb ik vernomen dat ze minder scherpe beelden maken?????

    1.Tamron 18-250mm f3.5/6.3 DI II LD voor Pentax
    2.Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC Lens voor Canon
    3.Sigma 28-300mm f3.5/6.3 DG Macro voor Canon

  • #2
    Re: lenservaring?

    Waarom met twee verschillende vattingen?
    De 18-250 van Tamron schijnt de beste uit het rijtje te zijn als je de verschillende testrapporten mag geloven. Op zich kun je er zeer behoorlijke foto's mee maken, als je rekening houdt met de bij dit soort lenzen behorende bezwaren.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: lenservaring?

      tamron is voor mijn pentax , de andere twee voor een canontoestel
      welke zijn de bijhorende bezwaren dan als ik vragen mag?

      Comment


      • #4
        Re: lenservaring?

        geen persoonlijke ervaring mee, maar je vindt er wel een aantal reviews van op het net, moet je maar eens googelen.

        Ik heb zelf zitten twijfelen over twee van deze lenzen (voor Nikon weliswaar). De Sigma 18-200 is redelijk onscherp op zijn middelste bereik, de bouwkwaliteit is niet echt constant (dwz er zitten heel wat exemplaren tussen die minder scherp zijn) en de zoom is niet ultraprecies en snel. Verder kan je best sowieso voor de versie met stabilisator gaan, die zonder zou niet bepaald goed zijn.
        Van de Tamron weet ik weinig. In het algemeen wel iets scherper dan de Sigma, maar een luidruchtige zoom.... maar zoals gezegd, ik heb er zelf geen ervaring mee helaas.

        Ik wou ook eerst de Sigma 18-200 OS kopen.... en uiteindelijk, na commentaren te horen hebben gekregen van andere gebruikers en verkopers, ben ik toch maar voor de 18-200 VR van Nikkor gegaan

        Comment


        • #5
          Re: lenservaring?

          ok dankje voor het antwoord, nogthans de 18-200 is duurder dan de 28-300 betreft sigma
          mss komen er nog reacties van andere personen

          Comment


          • #6
            Re: lenservaring?

            Oorspronkelijk geplaatst door R&B Bekijk bericht

            1-en de zoom is niet ultraprecies en snel.

            2-Van de Tamron weet ik weinig. In het algemeen wel iets scherper dan de Sigma, maar een luidruchtige zoom....
            1-Hangt van je linkerhand af

            2-Zoom is nooit luidruchtig.

            Comment


            • #7
              Re: lenservaring?

              Nogal wat vertekening in de groothoek stand, wat soft in de uiterste telestand, en niet zo lichtsterk.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

              Comment


              • #8
                Re: lenservaring?

                is dit een antwoord op de sigmalens of op de tamron? Bask?

                Comment

                Working...
                X