Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma Enkel Body of ook Standaardlens Upgraden? (Nikon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma Enkel Body of ook Standaardlens Upgraden? (Nikon)

    Hello

    Ik ben van plan mijn D70s te gaan vervangen door D90. (D70s proberen te verkopen al dan niet met lens, gene back-up body van doen.
    Mijn enigste dilemma is de lens...

    Enkel body vervangen en Nikon 18-70mm f3.5-4.5 als standaard lens houden op D90

    Of D70s + 18-70mm weg en D90 met ofwel Nikon 16-85mm f3.5-5.6 of Sigma 24-70mm f2.8 (zonder HSM) met ongeveer evenveel opleg.

    Wat zouden jullie doen?

    Mvg

    Willem
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

  • #2
    Re: Dilemma Enkel Body of ook Standaardlens Upgraden? (Nikon)

    ik zou eerder naar de sigma gaan, die extra stop is altijd wel bruikbaar denk ik.

    grz
    Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma Enkel Body of ook Standaardlens Upgraden? (Nikon)

      Misschien toch eerder kijken naar een Tamron 17-50 f2.8 als je meer breedhoek wil dan de 24-70 f2.8?

      Denk dat die lens goed bij je bestaande assortiment zal passen.

      pieter
      de wondere wereld van Yellow Duck

      Comment


      • #4
        Re: Dilemma Enkel Body of ook Standaardlens Upgraden? (Nikon)

        Dag Willem,

        Ik zou overwegen van die 18-70 te houden... dat is nog steeds een hele goede kitlens hé... heb ze zelf gehad. Met die keuze zal je 't minst geld verliezen...
        Die 28-70 sigma zou ik zelf niet moeten hebben, ik zou teveel de groothoek missen. Controleer eens op de exif's van je foto's wat je 't meeste gebruikt.
        Die 16-85 zou ook heel goed zijn... je hebt er een paar mm bij. die bovenste mm maken niet veel uit, maar die 2 mm extra vanonder kunnen interessant zijn...

        anderzijds zal je die D70s waarschijnlijk sneller kunnen verkopen met die 18-70 erbij...

        Samengevat: die 18-70 houden, ofwel de 16-85 erbij nemen... tenzij je die groothoek niet nodig hebt, dan misschien de 28-70 heb je wat lichtsterkte bij...

        Bereid je maar voor op een grote sprong voorwaarts met dat toestel... zeker in slechte lichtomstandigheden is het verschil spectaculair te noemen...

        groeten,

        Nayy

        Comment


        • #5
          Re: Dilemma Enkel Body of ook Standaardlens Upgraden? (Nikon)

          De groothoek op men standaardlens zou ik niet zo missen. Als ik echt groothoek nodig heb, heb ik men Sigma 10-20mm nog achter de hand.

          17-50mm f2.8 is me net te kort, dan wordt het gat met men Sigma 100-300mm wat te groot.

          Beste optie lijkt me de D70s te verkopen met de 18-70mm,, en van dat geld Sigma 24-70mm f2.8 aankopen.
          Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

          Comment


          • #6
            Re: Dilemma Enkel Body of ook Standaardlens Upgraden? (Nikon)

            denk toch tweemaal na voor die body d70 te verkopen. Is wat je krijgt nog de moeite? Soms is een reserve toch echt handig of zoals bij mij om te bouwen naar een IR camera

            qua lens: ben je iemand die graag wisselt van lens of het bij één lens wilt houden ?
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: Dilemma Enkel Body of ook Standaardlens Upgraden? (Nikon)

              @ Devid

              Ik kan altijd mijn vader zijn camera(D80) gebruiken als back-up als het echt nodig is.

              En om hem stof te laten vergaren wordt ook niemand beter van. Dan doe ik hem liever weg, al is het voor een spotprijs maar heeft iemand anders er wel plezier van.

              Liefst niet teveel wisselen. gewoon een degelijke allround lens...
              Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

              Comment


              • #8
                Re: Dilemma Enkel Body of ook Standaardlens Upgraden? (Nikon)

                dan toch kiezen voor 18-200 vr
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                Comment


                • #9
                  Re: Dilemma Enkel Body of ook Standaardlens Upgraden? (Nikon)

                  @ devid

                  Als je naar mijn ander lenzen ziet (handtekening) kun je toch wel stellen dat een 18-200 geen meerwaarde levert. Groothoek en Tele heb ik en mijn 50mm voor portretjes. Ik zoek gewoon een standaardzoom die het gat tussen groothoek en tele opvult.

                  Reden dat ik zei dat ik niet teveel wil wisselen omdat ik niet wil overschakelen op primes. Nog niet...
                  Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dilemma Enkel Body of ook Standaardlens Upgraden? (Nikon)

                    Zo, knoop maar ineens doorgehakt en alleen voor body gegaan. Vanmorgend gaan halen en morgen al eens uittesten en gewennen

                    D90 ipv van D70s die nu te koop staat.

                    Nu beginnen sparen voor de macro (sigma 150mm f2.8) en dan zijn we compleet...

                    Mvg
                    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dilemma Enkel Body of ook Standaardlens Upgraden? (Nikon)

                      goede beslissing...

                      die macro is zowiezo een interessante lens..

                      en als je een upgrade wilt doen... dan lijkt me de 17-55mm 2.8 van nikon de interessantste lens... was mijn meest gebruikte lens op DX formaat... en de tweedehands prijzen zakken al onder de 800...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment

                      Working...
                      X