Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

100-400 met 1.4X ? te doen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 100-400 met 1.4X ? te doen?

    zoals in de titel vermeld,is dit een doenbare combinatie of niet?
    dus: canon 100-4OO met extender 1.4X pro's,contra's?
    grts; M

  • #2
    Re: 100-400 met 1.4X ? te doen?

    Mss dat je in deze link vind wat je zoekt...

    http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?...ghlight=100400

    Mvg
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: 100-400 met 1.4X ? te doen?

      Als ik me niet vergis, krijg je dan F6.3-8.0 en dan heb je geen AF meer, tenzij je een 1D bezit
      (als ik me niet vergis...)
      Last edited by LANDSCAPE; 12 februari 2009, 22:03.
      you are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think

      Comment


      • #4
        Re: 100-400 met 1.4X ? te doen?

        Je hebt inderdaad alleen AF op een 1D camerabody, omdat daar de AF nog werkt met een lens die een maximale diafragma-opening f8 heeft. En op de 1D MKIII werkt die combinatie heel goed.
        Voor de snelle sportfoto's zou ik die combinatie niet aanraden, want de AF wordt toch wel wat minder snel, en je kan dan alleen het centrale AF-punt gebruiken.

        Op de 40D heb ik er een paar foto's mee gemaakt, maar dan moest ik zelf scherpstellen en dat viel niet altijd even goed mee (de zoeker wordt vrij donker op f8).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: 100-400 met 1.4X ? te doen?

          dank aan allen,ik ben een stuk wijzer geworden!(en m'n euroke's gespaard voor iets anders!)
          grts; M

          Comment


          • #6
            Re: 100-400 met 1.4X ? te doen?

            Oorspronkelijk geplaatst door meuwi Bekijk bericht
            dank aan allen,ik ben een stuk wijzer geworden!(en m'n euroke's gespaard voor iets anders!)
            Teleconvertors dienen om op primes te zetten.
            Op een zoom zitten zowiezo al teveel "basisfouten", en de 100-400 heeft al een flink bereik, en is al softer op 400 5.6. zet daarop een TC, en deze fouten worden versterkt.
            Als je bvb op een 400 5.6 L prime een 1.4 TC zet, is het optische resultaat stukken beter.
            Echter, een xxd camera zal nooit boven de 5.6 goed focussen (daarom schakelt Canon het ook uit), dus ook daar zit je aan de limiet.
            Om er kwalitatief op vooruit te gaan, boven de 400mm zul je zwaar moeten investeren.
            Lens, convertors, degelijk statief, zo gaat dat nu eenmaal.

            Comment


            • #7
              Re: 100-400 met 1.4X ? te doen?

              Als alternatief is er De Goedkoopste Extender en 1,4x vergroten is een fluitje van een cent voor dit programma.
              Geen verlies van licht/AF snelheid en geschikt voor elke lens.

              Comment


              • #8
                Re: 100-400 met 1.4X ? te doen?

                Oorspronkelijk geplaatst door LANDSCAPE Bekijk bericht
                Als ik me niet vergis, krijg je dan F6.3-8.0 en dan heb je geen AF meer, tenzij je een 1D bezit
                (als ik me niet vergis...)
                Of met wat tape de juiste contactjes afplakt

                AF wordt dan wel traag, hunting hoort er ook bij maar 't werkt (soms) wel op mijn 40D.
                30D 40D 10-22 24-105 100-400

                Comment


                • #9
                  Re: 100-400 met 1.4X ? te doen?

                  Rudy en Black B@ndit hebben gelijk

                  Zo de lens eventueel nog scherp genoeg zou zijn om meer detail te halen met een 1.4 vergroting, wordt dit teniet gedaan door de tragere en vooral minder accurate scherpstelling (met afgeplakte contacten)
                  Dit kan ik zeggen uit eigen ervaring met de 100-400 qua scherpte, maar zoals ik lees zou bij de 400mm f:5.6 de AF de zwakke schakel worden

                  Zonder extender geeft de 50D (na enige probeersels wegens weinig tijd) betere resultaten dan de 400D, er zijn mensen die beweren dat er meer detail komt uit de sensor, ik denk dat het vooral de AF is, op statief met een stilstaand onderwerp heb ik het nog niet hard kunnen maken

                  Deze lenzen zijn nog draagbaar, uit de hand te gebruiken en betaalbaar, leer met de beperkingen te leven

                  Comment

                  Working...
                  X