Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuwe lens ter vervanging van kitlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop nieuwe lens ter vervanging van kitlens

    ik heb een eos1000D met de standaard lenskit 18-55 en de 70-300. Nu ben ik op zoek naar een goeie all-round lens binnen een beperkt budget geen L-lens ofcourse ;-). Mijn vraag is wat raden julie aan? ik zit zowat overal en trek eigenlijk geen portretten kga vooral voor steden en gebouwen , landschappen. soms zit ik in discoteqen of fuiven. Nu heb ik al het één en ander opgezocht. wat denk julie van de volgende lenzen of raad je er andere aan...

    hier enkele van mijn foto's...
    Explore Jurgen Ritzen’s 331 photos on Flickr!


    Canon EF 50mm f/1.8 II (voor fuiven enzo)

    all-round lenzen
    Canon EF USM 28-105mm f/3,5-4,5 II

    Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM (deze kan ik 2dehands kopen voor 250€)

    Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon

    Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS

    graag julie advies hierover...

    Groetjes Jurgen
    Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

  • #2
    Re: aankoop nieuwe lens ter vervanging van kitlens

    veel reactie precies :-)
    Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

    Comment


    • #3
      Re: aankoop nieuwe lens ter vervanging van kitlens

      gezien mijn gebrekkige kennis over je vraag kan ik maar één zaak kwijt spelen.

      Gezien ik hier al een paar keer de revue heb zien passeren zou ik die twee canon's die je voorsteld vergangen door één andere:

      De tamron 28-75mm f 2,8

      En gezien je andere vraag zou ik die zo ook veranderen in eventueel:

      Canon 50-250mm f 4-5,6 ( maar ja, hangt af wat je ermee wil aanvangen )

      Comment


      • #4
        Re: aankoop nieuwe lens ter vervanging van kitlens

        heb net als jij de eos1000D met de kitlens 17-55mm.

        Heb na lang zoeken/twijjfelen, veel lezen op het forum, en een beetje uittesten, vandaag de 55-250mm bijgekocht.

        Sluit mooi aan op de kitlens qua bereik, en prijs/kwaliteit geweldige lens.

        Ben ook nog niet lang bezig met fotografie, dus leek deze me echt wel een aanrader,
        toch zeker met de IS.

        Bij mij zal deze vooral gebruikt worden om foto's te trekken op feestjes, dierentuinen,
        kinderen die aan het spelen zijn, vakantiefoto's.......

        De eerste foto"s (heb nog maar enkel binnen getrokken wegens het slechte weer)lijken
        veelbelovend.

        mvg,Marc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

        Comment


        • #5
          Re: aankoop nieuwe lens ter vervanging van kitlens

          die is mss ook intressant ja, hou ons op de hoogte!
          Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

          Comment


          • #6
            Re: aankoop nieuwe lens ter vervanging van kitlens

            Ik heb de 17-55 f 2.8 IS USM van canon gekocht. Daarvoor had ik de tamron 24-135 F 3.5-6.5
            Het bereik is natuurlijk wel minder in de lengte maar de groothoek maakt veel goed, plus de lichtsterkte en de IS niet te vergeten. Snel en stil scherpstellen is ook een pluspunt. Het gewicht is niet niets, maar daar heb ik geen probleem mee. Enig minpunt misschien, de prijs.
            Door gebrek aan tijd en het weer natuurlijk, heb ik er nog niet veel gebruik van kunnen maken.
            Maar die foto's die ik wel heb kunnen maken, daarvan zijn er al wel enkele goede bij.
            Vraag me niet om ze te laten zien, want het lukt me nog steeds niet

            Veel hangt af van wat je wil of kan uitgeven, maar als ik jou was zou ik langer wachten, ( als je kan ) en gaan voor toch iets beter materiaal. Geloof me, je gaat het je niet beklagen. Maar ja, dat is iets wat je voor jezelf moet uitmaken.
            Voor tele opnames heb ik ook de 70-300 IS USM.

            Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

            Groeten
            beeldst.
            Go with the flow

            Comment


            • #7
              Re: aankoop nieuwe lens ter vervanging van kitlens

              In jouw geval zou ik voor de 17-85 IS gaan, voor 250 euro tweedhands een prima lens, je hebt al een 70-300 (ik veronderstel de IS versie) en dat is een schitterende combinatie met de 17-85.

              In kwaliteit geven ze elkaar niets toe heb ik gelezen (ik heb de 70-300 zelf nooit gehad), de 17-85 was bij mij ook de vervanger van de standaard 18-55 (non-IS versie indertijd) voor een tijdje, totdat ik toch voor de 17-55 f/2.8 IS USM gevallen ben, een stuk duurder maar ook een stuk beter.

              Zoals ik al aangaf, koop voor 250 Euro die 17-85 IS maar, anders kan je ook de 70-300 verkopen en voor de 18-200 IS gaan van Canon, maar hou er rekening mee dat die geen USM heeft en dus trager zal scherpstellen.

              17-85 IS en 70-300 IS werd zelfs als kit door Canon aangeboden in 2007 als ik mij niet vergis, dus deze twee lenzen passen prima bij elkaar.

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: aankoop nieuwe lens ter vervanging van kitlens

                hmm, feestjes, steden, gebouwen, landschappen...
                ik zie eigenlijk in alle lenzen die jij voorstelt geen enkel voordeel tov je huidige kitlens
                een 50mm 1.8 is bijvoorbeeld veel te veel milimeters voor fuiven

                feestjes, gebouwen en landschappen hebben juist een grotere breedhoek nodig. Daarom zou ik in jouw geval eerder kijken naar een Sigma 10-20 (zowat de goedkoopste goede ultra wide angle voor Canon)

                vergeet ook niet dat je voor fuiven minstens een 430ex als externe flitser zal nodig hebben

                denk ook eens goed na wat het juist is dat je mist aan je huidige kitlens, en zorg ervoor dat je die dingen in je nieuwe lens terugvindt
                Last edited by Matthias; 16 februari 2009, 11:41.
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop nieuwe lens ter vervanging van kitlens

                  ik heb je foto's een bekeken of Flickr en nu ben ik er nog meer zeker van;
                  als er één ding is dat jij echt goed kan gebruiken, dan is het een UWA lens in de aard van de sigma die ik voorstelde

                  lichtsterkte heb je niet zozeer nodig; foto's van gebouwen en landschappen neem je toch op statief. Enkel voor feestjes zou je lichtsterkte nog kunnen gebruiken, maar aangezien je daar toch nooit grote afdrukken van moet maken, haal je beter je iso wat omhoog (zelfs tot 1600 is normaal geen probleem). Dat is goedkoper en werkt even goed
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment

                  Working...
                  X