Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extra lens voor Canon EOS 400 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • extra lens voor Canon EOS 400 D

    k wil een goeie lens qua scherpte, zowel voor portret als ook te gebruiken tijdens stads- en natuurwandelingen, ben wel tevreden van huidige lens maar men heeft me verteld dat een 18-55 scherpere foto's geeft dan een 18-200. Heb al zowat rond gekeken op internet maar geraak er niet uit twijfel tussen Tamron 17-50, sigma 18-50 of Canon EF-S 18-55 is ,waarvan dan ook nog verschillen types bestaan, al dan niet f 2.8. Wat is het verschil tussen een EF en EF- S lens, zie dat er veel een 18-55 gebruiken is dat de gewone kit lens of ?? Momenteel gebruik ik enkel de Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS. graag jullie ervaring en raad voor deze lenzen.grts Ingrid
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: extra lens voor Canon EOS 400 D

    In het lijstje van lenzen dat je opnoemt is de tamron 17-50 f2.8 optisch de beste lens.

    Dat een 18-55IS scherpere foto's geeft dan een 18-200 geloof ik wel, want qua scherpte is dat lensje zeker niet verkeerd.
    Aangezien je al een lens hebt met een bereik van 18 tot 200mm is een primelens misschien wat voor jou, die zijn over het algemeen scherper dan zoomlenzen. Een 50 1.4 en 85 1.8 zijn bijvoorbeeld leuke portretlenzen voor een aangenaam prijsje.

    Comment


    • #3
      Re: extra lens voor Canon EOS 400 D

      Als je voor scherpte wilt gaan zou ik eens een lens proberen met een klein diafragma... dan kan je veel beter kiezen waar je onscherpte wilt, zodat de scherpte delen veel meer aandacht krijgen. Veel mensen raden hiervoor de 50mm f/1.8 aan omdat deze maar 100€ kost.

      Mijn persoonlijke voorkeur:
      28mm f/1.8 - het equivalent van een 50mm f/1.8 voor een crop sensor...

      Wat is het verschil tussen een EF en EF- S lens
      EF-S lenzen zijn enkel geschikt voor camera's met een crop sensor, EF lenzen zijn geschikt voor camera's met een crop sensor zowel als fullframe (click op de links voor meer informatie)

      zie dat er veel een 18-55 gebruiken is dat de gewone kit lens of ??
      Doorgaans is dit de kitlens ja, al bestaat er ook een veel duurdere (en betere) Canon EF-S 17-55 IS USM f/2.8, en varianten van andere merken.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment

      Working...
      X