Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 en Nikkor 24-120mm VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D700 en Nikkor 24-120mm VR

    Is er iemand die deze combinatie gebruikt en wat zijn dan de ervaringen?
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

  • #2
    Re: D700 en Nikkor 24-120mm VR

    Ik heb de lens(non VR) gehad en behalve het zoombereik was ik er niet wegvan, wel op FF gebruikt, maar dat was nog een F90, later op mijn D70 gewoon geen groothoek. Algemeen net niet echt scherp. Ik had ook wat problemen met de constructie van de tubes waar steed meer speling op kwan en na een val hebben ze het ook nooit meer echt goed gekregen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: D700 en Nikkor 24-120mm VR

      Staat in de top 10 van de slechtste lenzen ooit gemaakt van Nikon.
      (The 24-120mm VR is a failed dream because it's too darn soft.)
      http://www.kenrockwell.com/nikon/10-worst.htm.
      En de D700 vraagt top glas zoals een 24-70 F2.8 AFS.
      Beeld kwaliteit (scherpte + vervorming +ca) zal veel slechter zijn met deze 24-120 lens
      Last edited by Nimbus; 11 februari 2009, 20:27.
      2 x Nikon Z6 met wat glas
      www.janvanginkel.be

      Comment


      • #4
        Re: D700 en Nikkor 24-120mm VR

        Ik hoop dat die ook een jaartje tevreden wil zijn met een Tamron 28-75.......
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: D700 en Nikkor 24-120mm VR

          Ik heb 'm een half jaar op DX gebruikt, en was er ook niet wild van Nu heb ik de AFS 17-35mm f/2.8 en daarboven enkel primes.

          Comment


          • #6
            Re: D700 en Nikkor 24-120mm VR

            Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
            Staat in de top 10 van de slechtste lenzen ooit gemaakt van Nikon.
            (The 24-120mm VR is a failed dream because it's too darn soft.)
            http://www.kenrockwell.com/nikon/10-worst.htm.
            En de D700 vraagt top glas zoals een 24-70 F2.8 AFS.
            Beeld kwaliteit (scherpte + vervorming +ca) zal veel slechter zijn met deze 24-120 lens
            Als je er K.R. op naleest moeten er onder de oude Nikonlenzen pareltjes te vinden zijn.
            Dat zou nog een interessante zoektocht kunnen worden.
            Flickr PBase
            Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

            Comment


            • #7
              Re: D700 en Nikkor 24-120mm VR

              Nu is KR niet echt mijn favoriet maar kijk ook eens bij deze fotograaf en zijn lens beoordelingen...
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #8
                Re: D700 en Nikkor 24-120mm VR

                Hierbij enkele foto's op de D700 met de 24-120VR lens. Mijn sample is ietwat boven gemiddeld, maar dat uit zich vooral in het groothoekbereik.
                Je haalt met deze lens echt niet het uiterste, maar als deze bij de slechtste 10 hoort dan komt dat vooral doordat Nikon zo veel goede lenzen maakt.

                Album (ook exif gegevens en origineel formaat): http://robspanjaart.smugmug.com/gall...72030650_voHSC







                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: D700 en Nikkor 24-120mm VR

                  Zo te zien is deze zo slecht nog niet? Of zijn deze foto's bewerkt?
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment


                  • #10
                    Re: D700 en Nikkor 24-120mm VR

                    Ik kan bij foto's geen EXIF zien. Dus ga er van uit dat ze bewerkt zijn.
                    Maar de meeste fotografen bewerken hun foto's hoor. Zeker als je in RAW werkt.
                    Ik verscherp mijn foto's altijd wat. Door een ruisfilter dat hoeft niet meer sinds ik de D700 heb.
                    2 x Nikon Z6 met wat glas
                    www.janvanginkel.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: D700 en Nikkor 24-120mm VR

                      Ik heb deze lens ook en ze is inderdaad nog zo slecht niet. Ik gebruik ze naast de 24-70 2.8 omdat ze wat meer tele geeft en wat lichter is voor een uitstapje. Deze lens heeft me in het verleden veel goede foto's opgeleverd (vroeger met mijn F100 en F90).Ik heb de oude versie (dus de niet-VR) en twijfel er soms om ze te vervangen door de VR omdat het zo een interessante zoom is. Maar in scherpte is ze natuurlijk niet te vergelijken met een 24-70. Hiervoor moet zelfs mijn 80-200 2.8 D-lens het onderspit delven. (op de D700) De 24-120 is alleszins zijn geld waard.

                      groetjes Luc

                      Comment


                      • #12
                        Re: D700 en Nikkor 24-120mm VR

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Ik heb de lens(non VR) gehad en behalve het zoombereik was ik er niet wegvan, wel op FF gebruikt, maar dat was nog een F90, later op mijn D70 gewoon geen groothoek. Algemeen net niet echt scherp. Ik had ook wat problemen met de constructie van de tubes waar steed meer speling op kwan en na een val hebben ze het ook nooit meer echt goed gekregen.
                        Hmm je praat hier over een heel andere lens. De TS heeft het over de VR versie, een heel nieuw ontwerp.

                        Persoonlijk hoor en lees ik ook dat de 24-120mm VR niet echt superscherp is en bovendien beetje rare en extreme beeldvervorming geeft. Maar zou mij denk ik niet veel kunnen schelen, als walk-around lens. Daarvoor is het bereik té handig.
                        Zelf de non-VR versie, die ook tweedehands niet veel geld kost uiteindelijk.

                        Ideaal om met één lens op stap te gaan.
                        Voor het veeleisender werk heb ik dan altijd de tas met primes...

                        Comment

                        Working...
                        X