Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon D80

    hallo,

    hallo zou graag met fotografie beginnen en een nikon D80 gaan kopen omdat ik er veel goeds van heb gehoord,welke lens zou ik er volgens jullie bijnemen?is voor allround gebruik sport,monumenten,dieren,planten,mensen

    Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC
    Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6 ED-IF AF-S DX Zoom
    Nikkor 18-55mm VR + 55-200mm VR
    Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX Zoom
    Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC objectief
    Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II

    kan mij iemand helpen ermee?

    mvg

  • #2
    Re: nikon D80

    Ik gebruik de combinatie D80 met nikkor 16-85 en ben daar heel erg tevreden over. De lens is zeker niet goedkoop, niet lichtsterk, maar heel erg scherp (zelfs bij volle opening). De VR helpt in veel gevallen ook bij mindere lichtomstandigheden.
    http://www.patricklemaire.photography/

    Comment


    • #3
      Re: nikon D80

      de lenzen die ik noemde zitten samen in een kit!

      zie: http://www.cameratop100.nl/shop/digi...nikon/d80.html

      kan mij iemand een advies geven,ik zou persoonlijk de nikkor 18-135 nemen?

      Comment


      • #4
        Re: nikon D80

        Als ik moest kiezen zou ik ook gaan voor de 18-135mm. Wordt over het algemeen beschoudt als een zeer degelijk objectief. En met de centjes die je uitspaart ten opzichte van de andere kits kun je een nikon 50mm 1.8 bijkopen, superportret lensje voor zijn prijs...

        Mvg
        Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

        Comment


        • #5
          Re: nikon D80

          had ook nog een kit gevonden :

          Nikon d80+18-50+55-200
          nikon d80
          sigma 18-50mm
          tamron 55-200mm

          wat vinden jullie daarvan tov.de eerder vernoemde?

          Comment


          • #6
            Re: nikon D80

            Ben je zeker dat je nog een D80 gaat vinden ?
            Ik heb gehoord dat hij op veel plaatsen al niet meer te krijgen is.
            Hij komt niet meer voor op de sites van Konijnenberg en Studio73.

            Er is één lens die ik er nog niet tussen zie staan, en die ik nog veel en tot tevredenheid gebruik... de Nikon AF-S 18-200VR f3,5-f5.6. Heel goeie allround lens om mee te beginnen.

            Je hoeft geen kit te nemen... body + lens kan ook of body + 2dehands lens of beide tweedehands.

            Mvg

            Chris

            Comment


            • #7
              Re: nikon D80

              Ik heb nog altijd een prettige samenwerking met de D80 en de 18-70 3,5-4,5
              Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

              Comment


              • #8
                Re: nikon D80

                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Ben je zeker dat je nog een D80 gaat vinden ?
                Ik heb gehoord dat hij op veel plaatsen al niet meer te krijgen is.
                Hij komt niet meer voor op de sites van Konijnenberg en Studio73.

                Er is één lens die ik er nog niet tussen zie staan, en die ik nog veel en tot tevredenheid gebruik... de Nikon AF-S 18-200VR f3,5-f5.6. Heel goeie allround lens om mee te beginnen.

                Je hoeft geen kit te nemen... body + lens kan ook of body + 2dehands lens of beide tweedehands.

                Mvg

                Chris
                normaal gezien zou ik hem nog kunnen krijgen hopelijk!! heb toch al met een paar mensen gesproken!

                mvg

                Comment


                • #9
                  Re: nikon D80

                  Heb me net een tweedehands kit gekocht, weliswaar apart body via ebay, voor een € 300 en 2 lenzen nl. nikkor AF 18-105 F/3.5-4.5 VR en de nikkor AF 70-210 F/4-5.6 voor € 250 en heb na 2 dagen nog geen seconde spijt van gehad.
                  Ik denk dat dez combinatie voor een all round fotograaf ( al dan niet begginnend en met beperkt budget ) wel ideaal is om mee te beginnen, niet te duur en toch opmerkelijke kwaliteit, zelfs met weinig lichtsterkte.
                  D80 - AF 18-105 F/3.5-4.5 VR - AF 70-210 F/4-5.6

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon D80

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mudman Bekijk bericht
                    ...na 2 dagen nog geen seconde spijt van gehad.
                    Ik denk dat deze combinatie voor een allround fotograaf ( al dan niet beginnend en met beperkt budget ) wel ideaal is om mee te beginnen, niet te duur en toch opmerkelijke kwaliteit, zelfs met weinig lichtsterkte.
                    Inderdaad. Ik blijf erbij, de D80 is een fantastisch toestel. Eéntje met bijzonder weinig negatieve kanten en heel veel mogelijkheden. Nog geen moment spijt van gehad dat ik hem gekocht heb.
                    Toch geraken ze stilaan uitverkocht...

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon D80

                      Oorspronkelijk geplaatst door v4patn Bekijk bericht
                      Ik gebruik de combinatie D80 met nikkor 16-85 en ben daar heel erg tevreden over. De lens is zeker niet goedkoop, niet lichtsterk, maar heel erg scherp (zelfs bij volle opening). De VR helpt in veel gevallen ook bij mindere lichtomstandigheden.
                      ze kost 469 nu goede lens

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon D80

                        Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
                        Als ik moest kiezen zou ik ook gaan voor de 18-135mm. Wordt over het algemeen beschoudt als een zeer degelijk objectief. En met de centjes die je uitspaart ten opzichte van de andere kits kun je een nikon 50mm 1.8 bijkopen, superportret lensje voor zijn prijs...

                        Mvg
                        De AF begaf het vorige maand bij mijn 18-135. Na wat googelen bleek dit erg veel voor te komen bij deze lens - je kunt dan toch wel spreken van een produktiefoutje. Ondanks dat de garantietermijn al meer dan een jaar verstreken was werd hij wel gratis gerepareerd door Nikon Nederland. Een aanrader bij de D80 is de 50 mm 1.4 - ik heb nog het oude model - dan heb je echt een professionele portretlens op een DX camera, waarmee je zonder flits heel mooi kunt werken!
                        Last edited by wamo; 12 februari 2009, 20:30. Reden: aanvulling

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon D80

                          heb nog een set achter de hand moest de D80 toch niet meer kunnen vast krijgen wat vinden jullie ervan?



                          Had gedacht aan deze set?

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon D80

                            @ trigie

                            Ik denk dat je met die 18-55 snel zult merken dat je te weinig bereik hebt.
                            Mss toch zien voor een set met iets meer bereik, ga je langer plezier van hebben.

                            mvg
                            Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon D80

                              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Ben je zeker dat je nog een D80 gaat vinden ?
                              Ik heb gehoord dat hij op veel plaatsen al niet meer te krijgen is.
                              Hij komt niet meer voor op de sites van Konijnenberg en Studio73.

                              Chris

                              Zelfs de d70s kan je nog nieuw kopen.

                              Al moet je wel gek zijn om daar nu die prijs aan te geven.

                              Comment

                              Working...
                              X