Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jullie mening in lensaankoop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jullie mening in lensaankoop.

    Hallo,

    Sinds een hele tijd maak ik gebruik van de 40D met de Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 DC.
    De camera wordt ook door mijn vriendin gebruikt, die voornamelijk leegstaande woonsten en fabrieken fotografeert, dus voornamelijk binnenshuis en geen optimaal licht. Ikzelf gebruik de camera meer voor landschap en natuurfotografie.
    Naargelang we meer en meer bekend geraakten met deze lens, werden we ook wat
    meereisend als het op de beeldkwaliteit aankomt.
    Daarom was ik van plan deze Sigma 18-200 lens in te ruilen voor :

    Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC macro 269€
    OF
    Tamron AF 17-50/2.8 XR Di II LD Asph Canon 328€
    OF
    Sigma 18-50mm F/2.8 DC EX Macro Digital - Canon (EF-S) 339€

    +

    Canon EF-S 55-250mm F/4.0-5.6 iS 238€

    Mijn budget bestaat echter uit een 500€ daarom wil ik ook mijn keuze maken uit deze lenzen. Zo heeft mijn vriendin een lens met meer lichtsterkte en ikzelf heb wat 'televrijheid'.

    Als u op deze link klikt, kunt u al zien wat met de sigma 18-200 bereikt werd:
    www.flickr.com/photos/jesuislis

    Wat is jullie mening over mijn geplande aankoop?
    Mochten jullie nog andere alternatieven hebben, dan zijn deze zeker welkom!

    Mvg,

    Didier

  • #2
    Re: Jullie mening in lensaankoop.

    De tamron 17-50 2.8 krijgt goede commentaren Ik zou dus die nemen als ik u was.

    De 55-250 krijgt ook goeie commentaar (zoekfunctie maakt je heel wat wijzer)

    misschien krijg je er nog een 50mm 1.8 bij in je budget?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Jullie mening in lensaankoop.

      Die dingen, die je vriendin fotografeert, staan doodstil->statief.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Jullie mening in lensaankoop.

        je kunt ook voor weing geld bijvoorbeeld via marktplaats een Canon Ef 20mm F.2.8 kopen - die is ook zeer goed voor landschaps fotografie of de tamron 17-50 2.8.

        Ik heb zelf de 20mm en de EF 17-40 L USM op mijn 40D en beiden bevallen mij goed.

        Je kunt ook met een adapterring - oude FD lenzen kopen op ebay of op marktplaats.. is ook leuk en geven een goed resultataat...

        Comment


        • #5
          Re: Jullie mening in lensaankoop.

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Die dingen, die je vriendin fotografeert, staan doodstil->statief.

          Akkoord, niettemin zou de bovengenoemde lenzen toch foto's van betere kwaliteit moeten opleveren dan de 18-200, of heb ik het hier mis?

          Comment


          • #6
            Re: Jullie mening in lensaankoop.

            Je kan in ieder geval leuker met de scherptediepte spelen en ik denk dat de Tamron 17-50 ook een scherpere foto zal geven, die andere misschien ook, maar die heb ik zelfs nog nooit vast gehad.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Jullie mening in lensaankoop.

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              De tamron 17-50 2.8 krijgt goede commentaren Ik zou dus die nemen als ik u was.
              Idd, daar las ik ook goede reviews over, alleen werd er vaak gemeld dat de foto's een gelige gloed zouden vertonen.
              Heeft iemand hier ervaring mee, op de pbase sample pictures kon ik namelijk weinig merken.

              Comment


              • #8
                Re: Jullie mening in lensaankoop.

                Oorspronkelijk geplaatst door xdidierx Bekijk bericht
                Akkoord, niettemin zou de bovengenoemde lenzen toch foto's van betere kwaliteit moeten opleveren dan de 18-200, of heb ik het hier mis?
                Lees dit forumtopic eens.

                Ook met een 18-200 kun je scherpe foto's makene met een klein diafragma en dat kan op een statief.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Jullie mening in lensaankoop.

                  Aangezien geen enkel van de lenzen stabilisatie heeft zou ik zeker kiezen voor de lichtsterkste:

                  Tamron AF 17-50/2.8 XR Di II LD Asph Canon 328€

                  Als het meer mag kosten: Canon 17-55 IS USM f/2.8 ... maar deze is voor mij zelfs redelijk duur...

                  verder zou ik wachten met de 55-250 en sparen voor een 70-200 f/4
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jullie mening in lensaankoop.

                    75 procent van mijn foto's is met de 17-70 van sigma.. Goeie lens!
                    ::: Flickr :::

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jullie mening in lensaankoop.

                      Simpel, Tamron 17-50 beste buget basislens, heb hem enkel verkocht omdat ik de Canon 17-55 2.8 IS 2e hands kon kopen voor goede prijs en omdat scherpstelgeluid van Tamron soms wat stoort, maar zeker beste scherpste lens uit de serie die je opnoemt

                      Comment

                      Working...
                      X