Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1,4x teleconverter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1,4x teleconverter

    Ik gebruik nu al enige tijd een 400 mm 5,6 L USM Canon prime, hoofdzakelijk voor natuurfotografie. Zoals iedereen weet kom je echter steeds mm 's te kort. Vandaar (om geen al te groot bedrag te moeten uitgeven) dat ik eraan denk om deze lens te verlengen met een 1,4x teleconverter (wellicht een Kenko DG pro - omdat deze ook met andere lenzen, zoals o.a. mijn macro Sigma 150 mm bruikbaar is). Deze converter zou ik op de 400 mm wel afgeplakt gebruiken (i.v.m. AF). Hoe dat moet, weet ik al.
    Nu mijn vraag : heeft iemand onder jullie ervaring met deze combinatie ? Vooral de kwaliteit van het resultaat interesseert me.

    Dank bij voorbaat !

    Mvg.
    The bird is known by his note, a man by his word.

  • #2
    Re: 1,4x teleconverter

    Bedankt voor de vele stilzwijgens ! Mag voor mij een slotje op !

    Mvg.
    The bird is known by his note, a man by his word.

    Comment


    • #3
      Re: 1,4x teleconverter

      ik vrees da hey met die converter moeilijk gaat worden!
      merk maakt nie zo veel uit, al zal de canon een beter resultaat geven.

      MAAR; f5.6 x 1.4= f8 als ik me nie vergis.
      dit kan voor sommige camera's probs geven.
      dus zou eerste kijken of je in de winkel kan testen! en liefst nie op een super zonnige dag!
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: 1,4x teleconverter

        Ik zou er niet al te veel van verwachten, mits je de AF al zal kunnen gebruiken zal die traag en weinig consistent zijn, ik heb indertijd ook best wel een en ander geprobeerd met deze lens, schitterend ding maar niet lichtsterk genoeg om met extenders aan de slag te gaan. Het is en blijft zo dat mm's zwaar, groot en duur zijn , een 500 F4 is met een 1.4x erg goed en dat scheelt toch al een pak met 400mm indien te duur is de Sigma 500 F4.5 mischien dan iets voor jou ?
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment

        Working...
        X