Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta lenzen?

    Ik zie op ebay heel wat goedkope minolta lenzen, 100-300, 100-400 bijvoorbeeld, voor nog geen 50 dollar. Heb ik hier wat aan op mijn alpha a200 of is het niks?
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

  • #2
    Re: Minolta lenzen?

    zou hier eens kijken, hier vind je waarschijnlijk alles wat je wenst te weten ivm deze lenzen
    Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)

    Comment


    • #3
      Re: Minolta lenzen?

      Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
      Heb ik hier wat aan op mijn alpha a200 of is het niks
      Heb zelf een A200 en je kan tweedehands leuke lenzen vinden tegen lage prijzen.
      In mijn geval:
      - Minolta AF 28mm f/2.8 (€80)
      - Minolta AF 35-70mm f/4 macro (€30)
      - Minolta AF 70-210mm f/3.5-4.5 (€50)

      Op Dyxum is inderdaad een schat aan informatie te vinden.
      Ik heb wel de indruk dat de vraag naar Minolta AF lenzen aan het stijgen is, wat soms nadelig is voor de prijs.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Minolta lenzen?

        Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
        Ik zie op ebay heel wat goedkope minolta lenzen, 100-300, 100-400 bijvoorbeeld, voor nog geen 50 dollar. Heb ik hier wat aan op mijn alpha a200 of is het niks?
        Als je nickname je streefdoel is dan vrees ik dat hier ergens iets niet klopt betreffende prijzen in combinatie met de mm.......
        Je haalt de 100-300 mm en de 100-400 mm aan met waarschijnlijk de bedoeling het wild korterbij te halen ...

        Of heb je t over echte Minolta lenzen of over TAmron en Sigma die ook passen op Sony, KM......

        Voor op de Alpha 200, 300, 350 ..700... geef je nu snel 500 € voor een goede Minolta AF 100-400 mm F4.5-6.7 APO...
        Deze heb ik zelf, en lang moeten achter zoeken in prima conditie....
        zie: http://www.dyxum.com/reviews/lenses/....asp?IDLens=66


        Voor de Minolta AF 100-300 mm F4.5-5.6 D APO zit dat tss de 150-300 €.....zie:http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=65

        Dus toch uitkijken wat je zoekt en welke prijs je er aan geeft, Dyxum is een goede hulp.... voor richtprijzen....

        Andere mm in Minolta zijn soms nog interessant voor te zoeken, daar de huidige tendenzen in de lenzen toch in stijdende lijn zijn zeker de nieuwe Sony's enz....
        Ik heb nog een 50mm 1.4 kunnen vinden aan droomprijs..... schuim gerust wat verkoopssites af, en kijk ook eens tussen pakketverkoop..vb: een analoge Minolta-kit met tas en lenzen en ander toebehoren ..zo heb ik die 50 mm 1.4 kunnen strikken....
        Succes
        Last edited by Petronix; 11 februari 2009, 11:04.

        Comment


        • #5
          Re: Minolta lenzen?

          Dit zijn redelijk aantrekkelijke advertenties: http://link.marktplaats.nl/228440437
          Er staat bij kost in de winkel algauw 250 euro, maar die minolta lenzen kan je toch niet meer in de winkel kopen?





          voor deze sigma word 15 euro geboden!



          ik kan misschien ook gewoon 2ehands tamron/sigma lenzen kopen

          Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
          Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
          Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

          Comment


          • #6
            Re: Minolta lenzen?

            Niettegenstaande wat er soms in de advertenties staat zijn dit helemaal geen toplenzen. Het zijn vroegere kitlenzen waarvan ik niet wil zeggen dat ze slecht zijn. Maar je moet niet verwachten aan 50€ een toplens te vinden.

            Een aanrader is de zogenaamde Beercan : 70-210 F4. Die vind je op ebay aan prijzen tussen 100 en 200€ en die is wel de moeite.
            Ik heb er zelf een gekocht aan 100€ plus 20€ verzendkosten, en die lens zal ik niet rap terug verkopen.

            Je moet ook opletten om geen Minolta MD of MC te kopen. Die passen niet op je body.

            Comment


            • #7
              Re: Minolta lenzen?

              Kijk vooral op Dyxum voor je koopt.
              Er is echt daar echt een schat aan informatie te vinden voor Minolta/Sony gebruikers.

              Alle AF-lenzen die werken op een Minolta/Sony DSLR zijn er immers terug te vinden.
              Met beoordelingen over deze lenzen door dyxum leden en gebruikers.

              Om een voorbeeld te geven: Van de 100-300 (met Sony/Minolta vatting) alleen al zijn er 11 verschillende soorten lenzen te vinden. Vijf daarvan zijn door Minolta zelf gemaakt. De rest door andere (3th-party) fabrikanten.
              En tussen deze elf zitten er heel grote kwaliteitsverschillen.

              Vandaar dat een site als Dyxum zo fantastisch is want daar kan je tenminste napluizen welke lens de moeite waard is om je geld aan uit te geven.

              Comment

              Working...
              X