Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

betaalbare projectoren voor weergave van foto's (fotoclub)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • betaalbare projectoren voor weergave van foto's (fotoclub)

    'k ben even wat research aan't doen naar geschikte projectoren om foto's mee weer te geven op onze wekelijkse fotoclub bijeenkomsten...

    Bij het toestel dat we momenteel gebruiken is een duidelijk pixel-raster zichtbaar (vermoedelijk vanwege de lage resolutie) en de kleuren zijn niet echt bij te regelen...

    Graag had ik van mensen met gebruikservaring vernomen welke toestellen ze eventueel zouden aanraden... prijsklasse is zeker belangrijk, veel budget heeft de club immers niet...

    vereisten:
    - goede contrast weergave
    - geen zichtbaar pixel raster indien mogelijk
    - RGB afregeling zodat we toch de weergave van op een scherm kunnen benaderen.
    - eventueel te calibreren
    - voldoende hoge resolutie

    Ik ga zeker toegevingen moeten doen wat kwaliteit betreft, in functie van de aankoopprijs, en hoop dat er ergens een betaalbare uitblinker bestaat kwa projector voor deze doeleinden...

    groetjes,
    Rik

    projectors die uitzonderlijk geschikt zouden zijn : Optoma HD80 Projector , Sanyo PLV-Z2000 Projecto, maar deze staan nog op 2500$, wat een onhaalbare prijscategorie lijkt...
    OPTOMA HD800X LV kost maar 1495 euro maar is nog altijd iets te duur...
    Last edited by RikH; 10 februari 2009, 14:55.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

  • #2
    Re: betaalbare projectoren voor weergave van foto's (fotoclub)

    Echt niemand met gebruikservaring?
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: betaalbare projectoren voor weergave van foto's (fotoclub)

      Niet eenvoudig om hierop antwoord te geven.
      Zelf geef ik al digitale projecties sinds 2003. Toen moest ik echt opboksen tegen de vooroordelen die men had tenopzichte van de digitale projectie tegen over de diaprojectie. En toen kom ik me reeds verdedigen en laten zien dat een digitale projectie vele malen beter is dan een diaprojectie. Maar ..... je moet het juiste materiaal gebruiken. En dat kost geld. Dus zoek je een goede beamer voor zowel in het clublokaal als in een zaal ga je deze niet vinden onder de 1500 €. Men geeft hopen geld uit aan body's en lenzen om ze te bekijken op een scherm van 19, 22 of 24 inch. Maar het echte beoordelen , of het genieten van een digitale slideshow 10 meter breed dat is pas subliem.En dat mag niets kosten? Maar daar heb je al vlug een beamer met 3000 à 4000 lux voor nodig. Of het nu DLP of 3xLCD is, elk heeft zijn voordelen.En vergeet ook niet dat de duurdere modellen ook betere objectieven hebben. En niet alleen de beamer is belangrijk, ook de videokaart van je pc-laptop, maar ook de manier van het klaarmaken van je bestanden is niet te verwaarlozen.
      Vroeger , je weet wel, in de tijd dat men nog van die raampjes met diapositieven liet schijnen, toen was er ook al een verschil tussen bv, een goedkope GAFprojector en een LEICA PRADOVIT of een KODAK EKTA CAROUSSEL projector.
      Zo RikH, ik wens je nog veel succes in je zoektocht naar een goede beamer.

      btw, ik projecteer momenteel met Hitachi CPS-X1350 projectoren. prijs/kwaliteit

      Comment


      • #4
        Re: betaalbare projectoren voor weergave van foto's (fotoclub)

        Ik ben het eens met "Beeldmaker" en ben blij dat iemand ook aandacht besteedt aan de andere elementen: videokaart, voorbereiden van de beelden voor projectie. Veel beelden worden in heel hoge resolutie naar een laptop/beamer gestuurd die deze resolutie moeten reduceren. Het is dan het programma dat men gebruikt om de beelden voor te stellen dat de omzetting naar een lagere resolutie doet en vaak is men beter af met zelf de beelden om te zetten naar de gepaste resolutie.
        Wat betreft het zien van pixels is er een duidelijk verschil tussen DLP en LCD projectoren, maar dan zijn er bij DLP projectoren andere verschijnselen. Afwegen dus wat men het belangrijkst vindt.
        Ook het formaat van het geprojecteerd beeld mag men niet uit het oog verliezen.
        Ik gebruik voor huisgebruik een beamer BENQ W500 (sinds einde 2007) en ben er tevreden over.
        home page: http://cage.ugent.be/~hs
        reisblog: http://herser.wordpress.com
        foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

        Comment

        Working...
        X