Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens vergelijkbaar met Minolta AF 35-70 f/4 gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens vergelijkbaar met Minolta AF 35-70 f/4 gezocht

    Hey,

    Ik heb de Minolta AF 35-70mm f/4 macro voor amper €30 gekocht, maar ik vind het een van mijn beste lenzen: mooie kleuren en al scherp vanaf f/4. Ook zien de afbeeldingen er minder vlak uit, maar dat kan subjectief zijn. Over de bouwkwaliteit ben ik ook tevreden.
    Alleen jammer dat het bereik wat beperkt is.

    Daarom ben ik op zoek naar een vergelijkbare lens, maar dan in het breedhoek (<35 mm) of tele-bereik (vb. tot 100mm). Ik heb wat gezocht op dyxum, maar ofwel zijn er geen vergelijkbare lenzen ofwel kon ik ze niet vinden.

    Is er iemand die wat suggesties heeft?

    Groeten, Stijn
    Last edited by Stijn.V; 9 februari 2009, 22:07.
    about.me/stijnv

  • #2
    Re: lens vergelijkbaar met Minolta AF 35-70 f/4 gezocht

    deze zal u mss kunnen bekoren, doet het alvast bij mij: http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=44
    Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

    Comment


    • #3
      Re: lens vergelijkbaar met Minolta AF 35-70 f/4 gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Hey,

      Ik heb de Minolta AF 35-70mm f/4 macro voor amper €30 gekocht, maar ik vind het een van mijn beste lenzen: mooie kleuren en al scherp vanaf f/4. Ook zien de afbeeldingen er minder vlak uit, maar dat kan subjectief zijn. Over de bouwkwaliteit ben ik ook tevreden.
      Alleen jammer dat het bereik wat beperkt is.

      Daarom ben ik op zoek naar een vergelijkbare lens, maar dan in het breedhoek (<35 mm) of tele-bereik (vb. tot 100mm). Ik heb wat gezocht op dyxum, maar ofwel zijn er geen vergelijkbare lenzen ofwel kon ik ze niet vinden.

      Is er iemand die wat suggesties heeft?

      Groeten, Stijn
      De Minolta 28-135 is een zeer goede prijs/kwaliteit lens. Kost rond de 150€. Het enige minpuntje is misschien de minimale scherpstelafstand. (http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=38)

      Comment


      • #4
        Re: lens vergelijkbaar met Minolta AF 35-70 f/4 gezocht

        Bedankt voor de tips!
        Eens zien of ik er eentje tegen een redelijke prijs kan vinden..
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: lens vergelijkbaar met Minolta AF 35-70 f/4 gezocht

          Ik heb pas een 28-85 gekocht uit de Beercanserie via Marktplaats. Ga dit weekend de 35-70 ophalen bij een aanbieder. De lenzen uit de Beercangeneratie bevallen mij uitstekend.

          Je zou ook nog een 24-85 kunnen proberen te bemachtigen.
          Op Dyxum punt com vind je een overzicht van nog veel meer objectieven en van een groot aantal een (subjectieve) beoordeling. Zeker de moeite waard om een beetje te bekijken. En shoppen loont de moeite is mijn ervaring.

          Succes!

          Comment


          • #6
            Re: lens vergelijkbaar met Minolta AF 35-70 f/4 gezocht

            De prijzen voor tweedehandsmateriaal vallen me de laatste tijd wat tegen, maar ik blijf mijn ogen open houden .

            In ieder geval heb ik inmiddels mijn blikveld ook vergroot naar nieuwe lenzen, met het oog op garantie en een aantrekkelijk bereik (meeste oude zoomlenzen beginnen bij 28mm of meer).
            about.me/stijnv

            Comment


            • #7
              Re: lens vergelijkbaar met Minolta AF 35-70 f/4 gezocht

              Als ik jou was, zou ik ook de Minolta/Sony 24-105 D overwegen.
              Ik vind dit een prima lens, heel handig in gebruik (licht en compact), ruim bereik, goede kwaliteit en heel redelijke prijs (tweedehands in elk geval toch) ...

              Succes !
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: lens vergelijkbaar met Minolta AF 35-70 f/4 gezocht

                ik heb zelf een minolta 28-75 F2.8.

                Super lens

                Comment


                • #9
                  Re: lens vergelijkbaar met Minolta AF 35-70 f/4 gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door AlexMeijer Bekijk bericht
                  ik heb zelf een minolta 28-75 F2.8.

                  Super lens
                  Inderdaad. Ik heb er ook zelf voor gekozen om deze te houden.
                  Maar ze is natuurlijk wel duurder dan de alternatieven van de beercan-serie of een 24-105.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: lens vergelijkbaar met Minolta AF 35-70 f/4 gezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Als ik jou was, zou ik ook de Minolta/Sony 24-105 D overwegen.
                    Ik vind dit een prima lens, heel handig in gebruik (licht en compact), ruim bereik, goede kwaliteit en heel redelijke prijs (tweedehands in elk geval toch) ...
                    Er is er 1 los te koop voor €200 en 1 met een Dynax 7D waarop geboden kan worden.
                    Wat heb jij ongeveer betaald als ik vragen mag?
                    about.me/stijnv

                    Comment


                    • #11
                      Re: lens vergelijkbaar met Minolta AF 35-70 f/4 gezocht

                      Na een kleine maand heb ik het opgegeven (Ik word iedere keer in de laatste minuut overboden op ebay voor de 35-105 en de 24-105).

                      Heb wel een 50mm prime kunnen kopen voor niet al teveel geld, daar zal ik ook vast plezier aan beleven .
                      about.me/stijnv

                      Comment


                      • #12
                        Re: lens vergelijkbaar met Minolta AF 35-70 f/4 gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                        Heb wel een 50mm prime kunnen kopen voor niet al teveel geld, daar zal ik ook vast plezier aan beleven .
                        Zeker, dat lenske heeft mij al wreed veel plezier bezorgd!
                        "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
                        website fotoblog

                        Comment

                        Working...
                        X