Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens

    ik besef dat er over dit onderwerp al vele discussie's zijn voorgegaan.
    toch zou ik jullie nog even om advies willen vragen.
    naar de toekomst toe (laat ons zeggen de zomer) zou ik graag wat natuurshots maken.
    dicht bij mijn woonplaats heb ik vrij veel bos waar zeker eekhoorntjes en soms eens een buizerd te bespeuren valt.
    hier zou ik dan ook graag enkele mooie foto's van maken.
    in gedachte had ik de 100-400 L van canon (tevens ook mijn max budget).
    vragen die ik hierbij heb : heb ik genoeg mm hiermee
    is deze lens lichtsterk genoeg voor in een bos
    en tenslotte zijn er nog andere of betere suggestie's.
    de camera is trouwens een 400d

    ik hoop op veel commentaar dus laat jullie maar gaan

  • #2
    Re: welke lens

    heb ze zelf nooit gehad, maar veel natuurvrienden hebben de 50 - 500 bigma, die zit wat de de 100 400 L prijs, en zou een prachtlens zijn, het googelen en zoeken op dit forum zeker waard !!!
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

    Comment


    • #3
      Re: welke lens

      Als ik moest kiezen zou ik de Canon 100-400 nemen, wegens de IS
      Erg lichtsterk is tie natuurlijk niet , maar een lichtsterkere 400mm is groot, zwaar en zeer prijzig, niet leuk meer om mee rond te struinen.
      Volgens de reviews haalt de Bigma lang de 500mm niet, daar zit niet echt veel verschil in, en , omdat het hier om lengte gaat , bied de 50mm aan de korte kant niet veel meerwaarde.
      Overigens toch wel een begerenswaarde lens, als het een goed exemplaar is.....

      Comment


      • #4
        Re: welke lens

        heb ook de bigma overwogen, maar denk dat ik toch liever een objetief met beeldstabilisatie zou hebben.
        alvast bedankt voor jullie reactie en hopelijk komen er nog een paar bij.

        Comment


        • #5
          Re: welke lens

          Ik zou zeker voor Canon gaan. 100-400
          Ik vind persoonlijk de combinatie 300mm F4 + extender 1.4 = 420mm nog wat scherper.
          qua prijs zit je dan ongeveer hetzelfde. 100-400 = 1350 eur en 300mm + extender 1500 eur.

          Groeten,

          Rudy

          www.vogelsvanbelgie.be
          Mvg,
          Rudy
          www.vogelsvanbelgie.be

          Comment


          • #6
            Re: welke lens

            Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
            Ik zou zeker voor Canon gaan. 100-400
            Ik vind persoonlijk de combinatie 300mm F4 + extender 1.4 = 420mm nog wat scherper.
            qua prijs zit je dan ongeveer hetzelfde. 100-400 = 1350 eur en 300mm + extender 1500 eur.
            Voor scherpte volg ik het advies voor de prime + extender, al ben ik wel enorm tevreden van van de 100-400 L

            Stabilisatie is voor mij een must op 400mm, en het feit dat je terug kan naar 100mm is altijd handig!
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: welke lens

              ik vermoed dat er hier wel meer mensen zijn die regelmatig foto's nemen van dieren.
              ik had graag eens gehoord wat jullie uitrusting is.

              Comment

              Working...
              X