Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor Canon Eos 400 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor Canon Eos 400 D

    Ik wil me een 2e lens bijkopen. Ik heb reeds de kitlens 18 - 55. Maar wil nu lens die ik kan gebruiken voor oa op reis gaan (met 2 kinderen), een zoontje dat voetbal speelt (en ik eens wil trekken op een voetbalplein), een daguitstapje (zoo, pretpark).
    Ik heb oa volgende lenzen in gedachten:
    • Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
    • Canon EF 28-105mm f/4.5-6 USM
    • Canon 3.5-5.6/28-135 IS USM (die is wel al wat duurder)


    Iemand die tips heeft. Of alternatieven. Wil iets dat toch snel is (kinderen die sporten en spelen), kwalitatief goed en schappelijk van prijs. Of ben ik te veeleisend?
    Beginneling met Canon EOS 400 D / 18 - 55 / 55 - 250 IS// Pentax Optio 430rs

  • #2
    Re: Welke lens voor Canon Eos 400 D

    als ik voetbal zie, zou ik toch maar de grootste range nemen, dus de 55-250, want ik denk dat je met 105 ferm tekort zal hebben

    andere, pff, die zullen de kenners hier wel voorstellen
    450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor Canon Eos 400 D

      Van het lijstje dat jij aangeeft zou ik zonder twijfel naar de 55-250 IS gaan, een prima lens voor zijn prijs.

      Wil je beter dan zal je naar de 70-300 IS USM moeten gaan of de beste, de 70-200 f4, maar dan ben je al redelijk wat centjes aan het uitgeven

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor Canon Eos 400 D

        Je wil portret met een mooie wazige achtergrond? Je wil de voetbal van je zoon trekken zonder het risico te lopen dat je camera getroffen wordt door de bal? Je wil dieren uit de zoo dichtbij kunnen fotograferen? En dat allemaal zonder bewegingsonscherpte?

        Dan denk ik dat het duidelijk is: de 55-250!
        Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor Canon Eos 400 D

          Ik had ook de 55 - 250 het hoogst op mijn lijstje staan. zeker de IS erbij lijkt me handig. Maar ik stel me de vraag of deze dan wel snel genoeg is. Voor wat ik ervan ken staat USM voor snelle autofocus en dat heeft deze lens niet. Of doet dat er niet echt toe, en zal die 55 - 250 volstaan voor mijn noden en mogelijkheden.
          Beginneling met Canon EOS 400 D / 18 - 55 / 55 - 250 IS// Pentax Optio 430rs

          Comment

          Working...
          X