Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoge lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Analoge lens

    Heb een Sigma 135-400 op het oog,wel analoge lens...
    Kunnen jullie mij deze aanraden?
    Hieronder het verhaal dat ik kreeg per mail....

    De lens heb ik destijds (6 jaar geleden) gekocht samen met een analoge camera (Nikon F80) waarop deze prima werkte.
    Vervolgens heb ik deze lens ook gebruikt op mijn Nikon D200 en de D300, maar daarop werkt de lens net iets te traag.

    Volgens mij zou deze lens in combi met uw D80 gewoon prima moeten werken, maar dat ligt er ook aan waarvoor u de lens wilt gebruiken.
    Als u bijv. motor/autosport wilt fotograferen dan is de lens net iets te traag (denk ik) maar fotografeert u bijv. dieren/natuur dan is de lens prima.

    Voordeel is ook (tenminste dat vind ik, maar dat is persoonlijk) ;-): Doordat het eigenlijk een analoge lens is (geen VR of Digitale lens), is het aantal millimeters 1.6, dus heeft u op een digitale SLR een bereik van rond de 600 mm in plaats van de originele 400 mm.
    gr Gomes

  • #2
    Re: Analoge lens

    Wat is nu precies uw vraag?

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Analoge lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Gomes Bekijk bericht
      Heb een Sigma 135-400 op het oog,wel analoge lens...
      Kunnen jullie mij deze aanraden?
      Hieronder het verhaal dat ik kreeg per mail....

      De lens heb ik destijds (6 jaar geleden) gekocht samen met een analoge camera (Nikon F80) waarop deze prima werkte.
      Vervolgens heb ik deze lens ook gebruikt op mijn Nikon D200 en de D300, maar daarop werkt de lens net iets te traag.

      Volgens mij zou deze lens in combi met uw D80 gewoon prima moeten werken, maar dat ligt er ook aan waarvoor u de lens wilt gebruiken.
      Als u bijv. motor/autosport wilt fotograferen dan is de lens net iets te traag (denk ik) maar fotografeert u bijv. dieren/natuur dan is de lens prima.

      Voordeel is ook (tenminste dat vind ik, maar dat is persoonlijk) ;-): Doordat het eigenlijk een analoge lens is (geen VR of Digitale lens), is het aantal millimeters 1.6, dus heeft u op een digitale SLR een bereik van rond de 600 mm in plaats van de originele 400 mm.
      gr Gomes
      Analoge lenzen bestaan niet.

      Het is niet omdat de lens op een analoge camera werd gebruikt, dat het een analoge lens is. Had ik die lens drie jaar geleden gekocht voor mijn D50, dan was het plots een digitale lens zeker
      Je hebt wel manuele focus lenzen en automatische focus lenzen en sinds de komst van digitale spiegelreflex ook lenzen die een kleiner beeld doorgeven (DX lenzen of APS-C lenzen) en dus niet gemaakt zijn om 100% goed te werken op de nieuwste digitale spiegelreflexen met sensor ter grootte van een kleinbeeld (Full Frame, FF of Nikon FX) of natuurlijk op analoge toestellen. Je kàn ze gebruiken, maar dan krijg je donkere zwarte hoeken in je foto's of op digitale FF, de helft van je MP's van je camera.

      Dus inderdaad op alle Nikons (behalve D3, D3x en D700 en alle analoge toestellen, paar uitzonderingen zoals de Provia gelaten) is de Sigma 135-400mm te vergelijken met een 200-600mm op analoog/D3(x), D700.

      Op analoog en D3,D3x, D700 blijft het natuurlijk 135-400mm, en zonder donkere hoeken, het is geen DX lens. (Sigma's DG lenzen zijn voor FF, DC is voor DX, zoals D40, D50, D60, D70, D80, D90, D200, D300, D2x ...)


      Over de lens zelf weet ik niets, daarvoor bestaat er Google natuurlijk. Eerste blik en klik op paar links is helaas niet veel positiefs (niet zo scherp en traag). Een beginners en budget telezoom, maar niet voor het betere werk.

      Comment

      Working...
      X