Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 80 - 400mm: nieuwe versie??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 80 - 400mm: nieuwe versie??

    De 80 - 400 mm VR van Nikon scoort niet zeer hoog bij de gebruikers. Soms lees je (bv. in Chasseur d'Images) dat er een nieuwe versie op komst is (of zou zijn). Klopt dit?
    ColinD70S

  • #2
    Re: Nikon 80 - 400mm: nieuwe versie??

    Blijkbaar een moeilijke vraag?? 20 raadplegingen, maar geen antwoorden. Of is de vraag niet relevant?
    ColinD70S

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 80 - 400mm: nieuwe versie??

      Ik ben tevreden met de lens, alleen de AF zou wat sneller mogen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 80 - 400mm: nieuwe versie??

        Oorspronkelijk geplaatst door ColinD70S Bekijk bericht
        Blijkbaar een moeilijke vraag?? 20 raadplegingen, maar geen antwoorden. Of is de vraag niet relevant?
        ColinD70S
        Omdat niemand op je vraag kan antwoorden. Nikon heeft geen update aangekondigt.

        De huidige 80-400 is misschien wat veroudert maar nog steeds een prima zoom in zijn bereik.

        Misschien is voor jou de AF-S 200-400 VR F/4 een alternatief
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 80 - 400mm: nieuwe versie??

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Omdat niemand op je vraag kan antwoorden. Nikon heeft geen update aangekondigt.
          De huidige 80-400 is misschien wat veroudert maar nog steeds een prima zoom in zijn bereik.
          Misschien is voor jou de AF-S 200-400 VR F/4 een alternatief
          Toch blijft het me verwonderen waarom Nikon de 80-400 niet uitbrengt met een AF-S scherpstelling. Ik vermoed dat de verkoop van zo'n objectief hoge toppen zou scheren... Vreemd...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 80 - 400mm: nieuwe versie??

            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            Toch blijft het me verwonderen waarom Nikon de 80-400 niet uitbrengt met een AF-S scherpstelling. Ik vermoed dat de verkoop van zo'n objectief hoge toppen zou scheren... Vreemd...
            Greetz, Kariboe
            Tja, je kan hetzelfde zeggen over de AF-S 300 F/4 VR (met verbeterde statiefbeugel)
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 80 - 400mm: nieuwe versie??

              Oorspronkelijk geplaatst door ColinD70S Bekijk bericht
              Blijkbaar een moeilijke vraag?? 20 raadplegingen, maar geen antwoorden. Of is de vraag niet relevant?
              ColinD70S
              Omdat je een paar maand geleden bijna exact dezelfde vraag hebt gesteld?
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 80 - 400mm: nieuwe versie??

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Ik ben tevreden met de lens, alleen de AF zou wat sneller mogen.
                Zelfde idee hier. En als we moeten vervangen door meer kwaliteitsglas wordt dat de 70-200 en de 200-400 en kijk daarvan eens naar het prijskaartje ....

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 80 - 400mm: nieuwe versie??

                  Herhaalde vraag?? Idd, ik zit reeds een tijdje met deze vraag, en krijg maar geen sluitend antwoord... Maar blijkbaar ben ik niet de enige die uitkijkt naar nuttige info. En als Flukee (of anderen) nu geen antwoord hebben moet ik de vraag binnen enkele weken / maanden misschien nog een stellen!
                  200-400 mm: prijskaartje reeds gezien ?? En ook geen echt alternatief: het bereik tussen 80mm en 200 mm is wel nuttig. ook 300 mm f4: forse prijs en geen echt alternatief qua brandpuntdekking. Of toch in een 2x converter van Nikon investeren (mijn Tamron-converter geeft nl. geen AF, alhoewel het er wel op staat)
                  Grtn,
                  ColinD70S

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 80 - 400mm: nieuwe versie??

                    Oorspronkelijk geplaatst door ColinD70S Bekijk bericht
                    Herhaalde vraag?? Idd, ik zit reeds een tijdje met deze vraag, en krijg maar geen sluitend antwoord... Maar blijkbaar ben ik niet de enige die uitkijkt naar nuttige info. En als Flukee (of anderen) nu geen antwoord hebben moet ik de vraag binnen enkele weken / maanden misschien nog een stellen!
                    200-400 mm: prijskaartje reeds gezien ?? En ook geen echt alternatief: het bereik tussen 80mm en 200 mm is wel nuttig. ook 300 mm f4: forse prijs en geen echt alternatief qua brandpuntdekking. Of toch in een 2x converter van Nikon investeren (mijn Tamron-converter geeft nl. geen AF, alhoewel het er wel op staat)
                    Grtn,
                    ColinD70S
                    Goede tele's kosten geld, veel geld (ervaringsdeskundige )

                    Nu zolang je de nieuwe lens niet ziet verschijnen via http://www.nikon.be/family/nl_BE/cat.../broad/24.html zal je het niet meer moeten vragen

                    Laat die 2.0 TC maar waar hij is, die presteert enkel een beetje deftige op tele's die je budget (heel) ver overstijgen.

                    De 300mm F/4 + 1.4 Tc geeft je een 420mm F/5.6 en de scherpte is prima.
                    Dit lijkt me een prima alternatief. Je hebt geen VR maar als je een sluitertijd van 1/500 ste kan houden is dit combo prima uit de hand te gebruiken.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 80 - 400mm: nieuwe versie??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      Toch blijft het me verwonderen waarom Nikon de 80-400 niet uitbrengt met een AF-S scherpstelling. Ik vermoed dat de verkoop van zo'n objectief hoge toppen zou scheren... Vreemd...
                      Greetz, Kariboe
                      Mss omdat ze enerzijds vinden dat er voldoende alternatieven zijn in hun gamma en anderzijds bang zijn om de verkoop van hun exoten te zien slinken.

                      Alternatieven : 70-300 AFS-VR / 300 f4 AFS +TC.1.4 / 70-200 f2.8 AFS-VR + TC 1.7

                      Het blijft een feit dat je bij Nikon moet kiezen voor (meer dan ) degelijke basis lenzen
                      of ineens opteren voor de top of the bill; de keuze in het "betere middenveld" (f4 vast) blijft beperkt. Of dit een bewuste marketingstrategie is dan wel een gebrek aan middelen laat ik in het midden...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 80 - 400mm: nieuwe versie??

                        Oorspronkelijk geplaatst door ColinD70S Bekijk bericht
                        De 80 - 400 mm VR van Nikon scoort niet zeer hoog bij de gebruikers. Soms lees je (bv. in Chasseur d'Images) dat er een nieuwe versie op komst is (of zou zijn). Klopt dit?
                        ColinD70S
                        Oorspronkelijk geplaatst door ColinD70S Bekijk bericht
                        Blijkbaar een moeilijke vraag?? 20 raadplegingen, maar geen antwoorden. Of is de vraag niet relevant?
                        ColinD70S
                        Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                        Omdat je een paar maand geleden bijna exact dezelfde vraag hebt gesteld?
                        Oorspronkelijk geplaatst door ColinD70S Bekijk bericht
                        Herhaalde vraag?? Idd, ik zit reeds een tijdje met deze vraag, en krijg maar geen sluitend antwoord... Maar blijkbaar ben ik niet de enige die uitkijkt naar nuttige info. En als Flukee (of anderen) nu geen antwoord hebben moet ik de vraag binnen enkele weken / maanden misschien nog een stellen!
                        200-400 mm: prijskaartje reeds gezien ?? En ook geen echt alternatief: het bereik tussen 80mm en 200 mm is wel nuttig. ook 300 mm f4: forse prijs en geen echt alternatief qua brandpuntdekking. Of toch in een 2x converter van Nikon investeren (mijn Tamron-converter geeft nl. geen AF, alhoewel het er wel op staat)
                        Grtn,
                        ColinD70S
                        Als ik een vraag stelling op het forum, zoals jij die hier steld, zie dan vraag ik mij af wat de TS nu eigenlijk aan het zoeken is.

                        Je hebt hier drie topics geopend.
                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                        en
                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                        In het laatste topic geef je aan dat je Hoge ISO nodig hebt voor concerten, vandaar dat je zit te denken aan de D700.
                        Een 300mm F4 vind je fors aan de prijs en ook geen brandpuntdekking.
                        Alvorens je een lens gaat kopen zou ik mij eerst eens afvragen of ik nu wel of geen FF aanschaf. Door eerst die keuze te maken, wordt de lenzenkeuze een stuk eenvoudiger.

                        BTW: een mens heeft nog steeds benen en als het onderwerp te ver weg is dan ga je na het onderwerp toe i.p.v. een 800 mm lens te kopen.
                        M.a.w. Je pas je fotografie aan het materiaal wat je bezit en niet omgekeerd want dan moet je idd de lotto winnen.
                        mvg
                        Antoine

                        Comment

                        Working...
                        X