Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

    Heeft er iemand ervaaring met de sigma 18-200 3.5-6.3 is een goed koope lens daarom een beetje wantrouwig
    kost 199 euro
    Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC Canon Dig. AF

    Levertijd: 4 weken

    € 199,00
    (excl. Verzendkosten)
    Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC Canon Dig. AF € 199,00
    Plaats in winkelmandje

    Omschrijving Recensies Specificaties

    Gewicht: 405 gram
    Filterdiameter: 62mm
    Maximale diameter: 70 mm
    Lengte: 78.1 mm


    hij staat bij camerastore voor 199 euro
    is ik het goed begrijp hebben ze het hier over dezelfde lens voor meer dan 400 euro bij konijn , kan dat wel
    Last edited by koen1950; 8 februari 2009, 18:22.

  • #2
    Re: Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

    Ik heb net op de website van Fotokonijnenberg gekeken, de gewone 18-200 kost 202,34 euro, de OS (=beeldstabilisatie) versie kost 344,7 euro.

    Kijk dus goed of het over dezelfde versie gaat, want die lens is er met of zonder beeldstabilisatie, en dus ook met een prijsverschil tussen beide versies.

    Die superzoomlenzen zijn optisch nooit heel erg goed, maar ze kunnen wel handig zijn als je geen tijd hebt om lenzen te wisselen, of als je met weinig gewicht op stap wil.
    Met bijvoorbeeld de combinatie EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS heb je een veel betere beeldkwaliteit dan met eender welke 18-200 / 18-250 / of zelfs 18-270mm superzoom.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

      Inderdaad, ik kan Blackbandit alleen maar bijtreden.
      Ben in het bezit van beide objectieven (en nog relatief goedkoop als je de 17-55 2.8 IS 2e hands kan vinden), de 55-250IS is helemaal in de pocket.
      Voor ik m'n spiegelreflex kocht heb ik zeer veel discussie's gelezen in dit forum (en na enige theoriekennis dus nooit over een all in lens getwijfeld).
      Als het budget het probleem is, starten met 1 lens en sparen. Indien je echt maar 1 lens wil gebruiken kun je zowel een bridge camera kopen, is goedkoper, lenzen wisselen hoort bij dslr's
      Last edited by CanonYouCan; 8 februari 2009, 20:15.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

        De niet OS versie van de lens is de slechtste allroundzoom die er bestaat.
        Die met OS is optisch wel ietsje beter maar blijft toch te zacht in de hoeken.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

          ik kijk wel naar de prijs, maar dan omgekeerd, ik vertrouw nooit een te goedkope lens ,zo een lens van 199 euro kan geen prestaties geven als een lens vanaf 350 euro
          wat ik een goedkope goede lens vind, maar dan een goeie, is bv de tamron 28-75 2.8 voor 369 euro ,maar een 18-200 voor 199 , ik had het eigenlijk gedacht , nu hoor ik het ook eens van een ander
          Last edited by koen1950; 9 februari 2009, 10:54.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

            Prachtige vignetering die niet OS !!
            Trouwens de goedkoopste kan wel soms veeeeel beter zijn dan sommige 3 tot 4 maal duurdere lenzen vb de canon "PF" 50mm 1,8 van geen honderd euro is stukken beter bijvb de 17 - 85 IS en nog vele anderen ....
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              De niet OS versie van de lens is de slechtste allroundzoom die er bestaat.
              Die met OS is optisch wel ietsje beter maar blijft toch te zacht in de hoeken.
              Dan is de nikon versie 18-200 vr voor 265 euro een optie

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

                Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                Dan is de nikon versie 18-200 vr voor 265 euro een optie
                huh? Vertel de mensen hier waar! Dat is maar net de halve normale prijs
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

                  Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                  ik kijk wel naar de prijs, maar dan omgekeerd, ik vertrouw nooit een te goedkope lens ,zo een lens van 199 euro kan geen prestaties geven als een lens vanaf 350 euro
                  wat ik een goedkope goede lens vind, maar dan een goeie, is bv de tamron 28-75 2.8 voor 369 euro ,maar een 18-200 voor 199 , ik had het eigenlijk gedacht , nu hoor ik het ook eens van een ander
                  Maaar die Tamron 28-75 wordt weer wel vergeleken met de veel duurdere Canons en Nikkors.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    huh? Vertel de mensen hier waar! Dat is maar net de halve normale prijs
                    je hebt gelijk was verkeerde prijs, was 446

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

                      Maar wel een betere keuze dan de Sigma's.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

                        Weet niet of je vertrouwen hebt in dit soort testen en vergelijkingen, maar in Focus van januari 2009 werden enkele van deze objectieven naast elkaar vergeleken. De sigma OS kwam hier heel sterk uit.
                        Groeten,
                        Geert

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

                          En dat is niet de enige test, die de Sigma 18-200 OS als beste beoordeeld.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

                            Blijkbaar is de Sigma 18-200 OS een lens waar je helemaal voor of helemaal tegen bent.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

                              Deze test van de Sigma 18-200 OS ziet er toch niet echt goed uit:
                              The Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC OS HSM is the latest in the company's long line of superzooms, which stretches back to the early 1990s and a series of 28-200mm (and later 28-300mm) lenses for 35mm SLRs. In fact Sigma was the first company to produce a superzoom for the burgeoning budget DSLR market, with its 18-125mm D3.5-5.6 DC of August 2004, followed shortly after by an 18-200mm F3.5-6.3 DC in February 2005. However the big problem with long, slow zooms is image blur due to camera shake, and in March 2007 Sigma duly announced this new version of the 18-200mm with the addition of 'Optical Stabilization' (OS) technology for Canon, Nikon and its own SD range of DSLRs (Sony and Pentax users, of course, benefit from sensor-shift image stabilization of all lenses). In somewhat curious fashion, the Nikon mount version also sports an ultrasonic-type 'HyperSonic Motor' (giving rise to the HSM tag,) while the Canon and Sigma mount models use a conventional micro-motor for focusing.


                              Op 80-135mm heb je in het center een héél klein stukje van de foto scherp, en in de rest van de foto is alle detail volledig weg.

                              De Tamron 18-270 doet het veel beter dan dat, en die heeft dan ook nog een veel groter zoombereik.
                              The latest design to emerge from the stable of superzoom experts Tamron, the AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF) MACRO was announced in July 2008. The length of the zoom range is almost as remarkable as that of the lens's name itself, with the 15x ratio covering everything from a 28mm equivalent wideangle to a 420mm equivalent telephoto. This is unprecedented in terms of SLR optics, and is clearly aimed at users upgrading from superzoom digicams who require a similar focal length range without the inconvenience of changing lenses. It also makes a compelling option as an all-in-one travel/'walkabout' solution. A minimum focus distance of just 0.5m throughout the zoom range, and the incorporation of optical image stabilization (or 'Vibration Compensation' as Tamron call it) enhance the lens's flexibility still further. It is available only in mounts for Canon and Nikon DSLRs; presumably Pentax and Sony owners will continue to be served by Tamron's existing 18-250mm F3.5-6.3, with image stabilization provided by the camera body.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X