Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pff, wie helpt mij met keizen een nwe 18-200mm lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pff, wie helpt mij met keizen een nwe 18-200mm lens?

    Hoi allemaal,

    momenteel heb ik een kitlens 18-55mm en een Tamron 55-200mm bij mn Nikon D50. Voor op vakantie wil ik graag een 18-200mm lens zodat ik niet met een enorme tas hoef te zeulen en niet steeds hoef te wisselen van lens. Ik ben echter niet zo heel erg thuis is alle vaktermen enzo. Is er iemand die mij zou willen helpen met het maken van een beslissing, advies kan geven of in ieder geval wat duidelijkheid kan geven over het verschil van de lenzen?
    Dit zijn de opties (ik ben een arme student, dus barst niet van het geld om uit te geven aan echt goeie, dure lenzen helaas):

    18-200mm:
    - Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II [IF] Macro NIKON (built-in AF)
    - Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D
    - Tamron AF 18-200mm F/3.5-6.3 XR Di-II ASF Nikon
    -Sigma AF 18-200mm F3.5-6.3 DC DG Nikon (built-in AF)

    18-250mm:
    - Tamron AF 18-250/3.5-6.3 IF Di-II LD Asph Macro Nikon (Built In AF)
    - Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 XR Di-II ASF Nikon

    Alvast hartstikke bedankt!
    Groetjes
    Last edited by aliem; 8 februari 2009, 13:34. Reden: canon verwijderd

  • #2
    Re: Pff, wie helpt mij met keizen een nwe 18-200mm lens?

    Oorspronkelijk geplaatst door aliem Bekijk bericht
    - Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF
    die zou ik alvast niet nemen.... (canon)

    en persoonlijk zou ik het niet doen... maar gewoon een betere, handigere tas kopen...
    denk dat de een superzoom (heb ze gehad, de 18-200mm van Nikon) altijd minder zal zijn aan kwaliteit... en de twee lenzen die je hebt wegen waarschijnlijk samen evenveel als 1 superzoom...