Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pff, wie helpt mij met keizen een nwe 18-200mm lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pff, wie helpt mij met keizen een nwe 18-200mm lens?

    Hoi allemaal,

    momenteel heb ik een kitlens 18-55mm en een Tamron 55-200mm bij mn Nikon D50. Voor op vakantie wil ik graag een 18-200mm lens zodat ik niet met een enorme tas hoef te zeulen en niet steeds hoef te wisselen van lens. Ik ben echter niet zo heel erg thuis is alle vaktermen enzo. Is er iemand die mij zou willen helpen met het maken van een beslissing, advies kan geven of in ieder geval wat duidelijkheid kan geven over het verschil van de lenzen?
    Dit zijn de opties (ik ben een arme student, dus barst niet van het geld om uit te geven aan echt goeie, dure lenzen helaas):

    18-200mm:
    - Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II [IF] Macro NIKON (built-in AF)
    - Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Nikon AF-D
    - Tamron AF 18-200mm F/3.5-6.3 XR Di-II ASF Nikon
    -Sigma AF 18-200mm F3.5-6.3 DC DG Nikon (built-in AF)

    18-250mm:
    - Tamron AF 18-250/3.5-6.3 IF Di-II LD Asph Macro Nikon (Built In AF)
    - Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 XR Di-II ASF Nikon

    Alvast hartstikke bedankt!
    Groetjes
    Last edited by aliem; 8 februari 2009, 13:34. Reden: canon verwijderd

  • #2
    Re: Pff, wie helpt mij met keizen een nwe 18-200mm lens?

    Oorspronkelijk geplaatst door aliem Bekijk bericht
    - Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF
    die zou ik alvast niet nemen.... (canon)

    en persoonlijk zou ik het niet doen... maar gewoon een betere, handigere tas kopen...
    denk dat de een superzoom (heb ze gehad, de 18-200mm van Nikon) altijd minder zal zijn aan kwaliteit... en de twee lenzen die je hebt wegen waarschijnlijk samen evenveel als 1 superzoom...

    een tas heb je op vakantie toch altijd nodig... ter bescherming... struikel maar eens, or hij glijdt van je schouder (een superzoom hang je niet lang rond je nek)... en je lens en/of je camera om zeep... (spreek uit ervaring... D200 en 85mm 1.4, was dure herstelling)
    Last edited by d_oracle; 8 februari 2009, 15:52.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Pff, wie helpt mij met keizen een nwe 18-200mm lens?

      De Tamron AF 18-250mm is beter dan de Tamron AF 18-200mm.
      Ik heb even de prijzen opgezocht bij konijnenberg en die liggen toch een stuk verder uit elkaar dan ik dacht : €200 vs €380.
      Last edited by Stijn.V; 8 februari 2009, 13:46. Reden: Links toegevoegd
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Pff, wie helpt mij met keizen een nwe 18-200mm lens?

        Toevallig gisteren gezien bij Saturn Wilrijk: de tamron 18-200 AF-D voor Nikon voor 149€
        Je hebt een D50 die zelf een AF motor heeft dus die lens moet bij jouw werken. Het is geen toplens maar voor die prijs ....
        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

        Comment


        • #5
          Re: Pff, wie helpt mij met keizen een nwe 18-200mm lens?

          maar gewoon een betere, handigere tas kopen...
          De LowePro Off Trail heuptas bv, gaat een DSLR met 3 redelijke lenzen in
          Goed beschermd ook, en een tas heb je ook nodig voor een camera met superzoom

          De lenzen die je hebt zijn beter dan die superzooms

          En van het geld dat je nog overhebt koop je evt nog een (tweedehands) 50mm 1.8 lensje zodat je ook met weinig licht kan fotos nemen (in musea, kerken ...)

          Prettige vakantie

          Comment


          • #6
            Re: Pff, wie helpt mij met keizen een nwe 18-200mm lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            De LowePro Off Trail heuptas bv, gaat een DSLR met 3 redelijke lenzen in
            Goed beschermd ook, en een tas heb je ook nodig voor een camera met superzoom

            De lenzen die je hebt zijn beter dan die superzooms

            En van het geld dat je nog overhebt koop je evt nog een (tweedehands) 50mm 1.8 lensje zodat je ook met weinig licht kan fotos nemen (in musea, kerken ...)

            Prettige vakantie
            I second that
            vooral die 50 mm 1.8! Ga je enorm veel plezier aan beleven.

            Heb er voor mij A100 (Sony) zo eentje okkazie gekocht voor 35 euro. Beste koop die ik ooit voor dat geld gedaan heb.
            Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

            Comment


            • #7
              Re: Pff, wie helpt mij met keizen een nwe 18-200mm lens?

              Twee van zulke kleine lensjes zijn toch niet zwaarder of omvangrijker dan een vakantiezoom? Als arme student kun je je geld dan wel beter gebruiken!
              Dit past in de kleineste Lowepro Nova 1 die je voor een tientje tweedehands koopt.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X