Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat denken jullie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat denken jullie?

    Bedankt nog voor de bruikbare info in mijn vorige topic !!!
    het is een D90 met 18-200 vr geworden ( heb hem sinds gisteren)
    het is en blijft een makkelijke all-roundlens hé
    en nog iets duurder voor l-glas was geen optie
    nu begin ik bij te sparen voor een 50mm
    wat denk je ? als amateur heb ik genoeg met de 1.8 of spaar ik beter verder door om een 1.4 te kopen ?
    (met de D90 kan ik al verder gaan in mijn iso's dus dacht ik zo dat ik met een 1.8 wel zal toekomen , maar toch heb ik nog graag eens het advies van iemand dat er al eens mee gewerkt heeft )
    Ik zou deze lens gebruiken om binnen feestjes enzo te fotograferen , en zeker ook portretten hé
    mischien ook later in bv sporthallen ofzo .

    ( ik weet het een 70-200 2.8 is nog een betere optie , maar deze kan ik voorlopig niet kopen hoor!! )

    Btw Als iemand ervaring heeft met de sigma 70-200 ( met scherpstelmotor) mag je deze hier ook altijd neerpennen hoor !

    Thnx op voorhand

  • #2
    Re: Wat denken jullie?

    Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
    en nog iets duurder voor l-glas was geen optie

    nu begin ik bij te sparen voor een 50mm
    wat denk je ? als amateur heb ik genoeg met de 1.8 of spaar ik beter verder door om een 1.4 te kopen ?
    L-glas? op een Nikon? ('t is eerder andersom, Nikon glas op een Canon)

    neen, ga resoluut voor de 1.8, die presteert beter op een digi crop camera dan de 1.4. De 50mm 1.4 heeft gewoon in m'n kast gelegen tot ik op FF ben overgeschakeld... Had daarvoor de 1.8 en heb het me beklaagd dat ik ze weggedaan had... Op één of andere manier is er geen goeie match tussen de 50mm 1.4 en de crop camera's (heb geen ervaring met de nieuwe 50m 1.4 AFS versie)
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment

    Working...
    X