Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50-d60-d80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D50-d60-d80

    Hoi,

    Op zoek naar goede raad...

    Mijn nikon D50 wil ik vervangen door een nikon D80, maar deze is nergens meer verkrijgbaar ( wel de kits .. maar geen body).. of kent er iemand een adresje.
    Is de D60 een waardige vervanger voor de D50 ?
    Heb al wat zitten surfen op dpreview ... en de D60 komt er redelijk goed uit.
    Of wat raden jullie aan....
    Max budget 700 € voor een body.

    Groetjes

    Pat

  • #2
    Re: Nikon D50-d60-d80

    zou eerder voor een d80 gaan als ik van u was.
    deze heeft de autofocus motor in de body => af-d lenzen die op de d50 manueel zouden zijn gaan volledig werken. denk maar aan de 50 f1.8 af-d ong. 100euro.
    en zijn geld meer dan waard.
    alle af-s lenzen die je nu hebt gaan uiteraard ook werken.

    maar als je uw budget eventueel nog een 200 euro kan aandikken. dan koop je al snel een d90 body en heb je de laatste technologie van nikon in de hand.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D50-d60-d80

      Ik had een D60 en heb hem doorgegeven aan mijn zoon. Toestel voelt te licht in de hand. Ik heb er wel mooie (vakantie) foto's mee gemaakt. Gezien uw budget adviseer ik een D90 of spaar nog wat langer voor een D300.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D50-d60-d80

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        zou eerder voor een d80 gaan als ik van u was.
        deze heeft de autofocus motor in de body => af-d lenzen die op de d50 manueel zouden zijn gaan volledig werken. denk maar aan de 50 f1.8 af-d ong. 100euro.
        en zijn geld meer dan waard.
        alle af-s lenzen die je nu hebt gaan uiteraard ook werken.

        maar als je uw budget eventueel nog een 200 euro kan aandikken. dan koop je al snel een d90 body en heb je de laatste technologie van nikon in de hand.
        d50 heel wel een interne scherpstelmotor! d40 en d60 niet
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D50-d60-d80

          Oorspronkelijk geplaatst door amati Bekijk bericht
          Max budget 700 € voor een body.
          D90 in Engeland gaan halen of nog een paar weken/maanden doorsparen...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D50-d60-d80

            Er komen toch genoeg weinig gebruikte d80 in de aanbieding langs voor de helft van je budget?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D50-d60-d80

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Er komen toch genoeg weinig gebruikte d80 in de aanbieding
              Da's natuurlijk ook zo... zelfs D200's of Fuji's S5pro (nieuw) vallen binnen dit budget.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D50-d60-d80

                Mijn gedacht is ook gewoon ... verder sparen voor de D90.
                Dit wereldje evolueert al rap genoeg en nu nog een oud model kopen,dat zou ik spijtig vinden. Anti-stoffunctie, betere prestaties bij hoge Iso-waarden, de al dan niet overbodige filmfunctie, Live-view, ... zijn toch een paar belangrijke stappen vooruit.

                De pers/gebruikers/... zijn unaniem omtrent de D90 : het is het beste wat je nu kunt krijgen voor 800-1000€.

                D
                Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D50-d60-d80

                  Ja, ik zou ook door sparen voor een D90. Dit lijkt me een fantastische cam voor zijn geld.
                  (En dit voor een Canon liefhebber)

                  Comment

                  Working...
                  X