Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste canon walk-around lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beste canon walk-around lens?

    hallo

    als aanvulling op mijn kitje 17-85mm op zoek naar een uitbreiding van de mm's.
    welke keuze adviseren jullie? Bedoeling effectief walk-around, dus huis-tuin-keuken zaken. Portretjes (kids) en pretparkjes.

    - 100-400L IS (goede lens maar iets te zwaar en misschien ook net iets te voor mijn toepassingen)
    - 70-200L IS (200mm misschien te kort maar x 1.6 misschien voldoende op de 40D)
    - 75-300 IS (kwalitatief?)

    thx mensen
    canon 40D - 24-70L2.8 - & 70-200 L f4 IS

  • #2
    Re: beste canon walk-around lens?

    de 100 400 voor portretten is een mug doodslagen met een olifant
    de 70 200 is voor mij de beste alroundlens voor portret e.d.
    de 70 300 is een goede lens maar ik vind de verandering van lengte en licht een nadeel
    de 200 blijft altijd even lang en over het volledig bereik dezelfde lichtsterkte
    let wel de 2.8 is een pak zwaarder dan de f4
    ik heb de f4 en vind dit een goede wandellens
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #3
      Re: beste canon walk-around lens?

      IK heb nu ook de 17-85 en de 70-200 f4 is, is zeker genoeg voor portretten en wandellens, ook veel beter draagbaar dan de f2.8.
      Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

      Comment


      • #4
        Re: beste canon walk-around lens?

        Om er een hele dag mee rond te wandelen zijn de 100-400 en de 70-200 f2,8 lenzen wel vrij zwaar, maar als je dat bereik (100-400) of de lichtsterkte (70-200 f2,8) nodig hebt, dan is er niet veel beter of lichter te koop.

        De scherpste lens in de 70-200 serie schijnt de f4 IS versie te zijn, en die is ook heel wat lichter dan een 70-200 f2,8.

        Ik heb zelf een 100-400 en een 70-200 f2,8 L IS, die zijn allebei vrij zwaar, en daarom zou ik soms ook wel liever een lichter alternatief hebben (maar voorlopig zit het er toch niet in om er nog maar een 70-200 f4 L IS bij te nemen).

        De 70-300 IS is minder lichtsterk, maar verder zou ze toch heel behoorlijk presteren.
        Die is heel wat lichter en compacter dan de "L" lenzen, en daarom is ze eigenlijk nog het meest geschikt als "wandellens".

        Maar als je voor bepaalde toepassingen de snelst mogelijke AF nodig hebt, dan is een 70-200 of 100-400 L de betere keuze.
        Maak je geen echte actiefoto's, en is de 70-300 voor jou voldoende lichtsterk, dan is dat misschien nog de beste keuze omdat ze veel lichter is (en ook goedkoper).
        Voor de pretparken en dergelijke zal een veel compactere en lichtere 70-300 IS heel wat handiger zijn. Als je met een EF-S compatibele camera werkt, dan kan je misschien ook de EF-S 55-250 IS overwegen, die is heel licht, en presteert heel goed op een 40D.

        Bij het kiezen van de juiste lenzen gaat het over brandpuntsafstand, gewicht, AF-snelheid, lichtsterkte..., en voor de meesten het belangrijkste punt, de kostprijs.
        Elke lens heeft wel specifieke sterke of zwakkere punten, de perfecte lichtsterke lens met een supersnelle AF, lichtgewicht en heel lage aankoopprijs bestaat spijtig genoeg niet, en daarom moet je de lens kiezen die het best past bij wat je ermee wil doen, rekening houdend met het budget.

        (Stel de aankoop niet te lang uit, want heel binnenkort gaan de prijzen van Canon-lenzen stijgen...)
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: beste canon walk-around lens?

          De 70-200 f4 IS is een schitterende lens om mee te wandelen, ook vrij lang op crop 1.6.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: beste canon walk-around lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door jimmeirte Bekijk bericht
            hallo

            als aanvulling op mijn kitje 17-85mm op zoek naar een uitbreiding van de mm's.
            welke keuze adviseren jullie? Bedoeling effectief walk-around, dus huis-tuin-keuken zaken. Portretjes (kids) en pretparkjes.

            - 100-400L IS (goede lens maar iets te zwaar en misschien ook net iets te voor mijn toepassingen)
            - 70-200L IS (200mm misschien te kort maar x 1.6 misschien voldoende op de 40D)
            - 75-300 IS (kwalitatief?)

            thx mensen
            -low cost en licht, de 55-200 IS, niet te onderschatten!
            -kwaliteit: 70-200 in elke variante goed, als wandellens de 4.0 L IS het meest geschikt.
            -meest gebruiksvriendelijk: 18-200 IS
            -best of all worlds: 28-300 L IS

            Comment


            • #7
              Re: beste canon walk-around lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              -low cost en licht, de 55-200 IS, niet te onderschatten!
              Bedoel je niet de 55-250 IS ? Zie dit draadje
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: beste canon walk-around lens?

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Bedoel je niet de 55-250 IS ? Zie dit draadje
                Oeps, foutje, inderdaad 55-250 IS.

                Comment

                Working...
                X