Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze :confused:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moeilijke keuze :confused:

    Over 7 weken vertrek ik voor 3 maanden naar Zuid-Afrika op stage.
    Natuurlijk neem ik dan mijn camera mee maar sta nu voor een moeilijke keuze.

    Ik bezit momenteel een Canon 40D, pas aangekocht, en als standaard lens zet ik er een Tamron 17-50 f2.8 op, sowieso.

    Natuurlijk heb ik nood aan een zoomlens voor op safari, maar zou ook graag een groothoek meenemen.
    Maar als student heb ik spijtig genoeg een beperkt budget.

    Mijn budget ligt rond de 900€ en kan dus kiezen uit volgende scenario's.
    1. een Sigma 10-20mm en een Canon 70-300mm naast de Tamron 17-50mm
    OF
    2. als groothoek de Tamron gebruiken, weliswaar 7mm verschil, en als zoomlens een 2-dehands Canon 100-400L nemen

    Wat zouden jullie doen?
    Is 300mm te kort voor wilde dieren en heb ik echt nood aan die 7 extra mm's voor landschap?

    Van filters moet ik niet echt iets gebruiken zeker? Zonnekap genoeg?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Moeilijke keuze

    Niet aan twijfelen en voor de 100-400 gaan, met 17mm zal je niet veel meer wide angle nodig hebben, of je moet gebouwen midden in de stad willen fotograferen.

    Johan
    Disegno-S
    Specialized in Automotive photography ...

    Comment


    • #3
      Re: Moeilijke keuze

      Als je budget beperkt is zoals je zegt, zou ik zeker ook voor de 100-400 gaan.
      Ik heb mij deze lens speciaal aangekocht om volgend jaar naar Zuid-Afrika te gaan.
      Veel mensen raden hem aan...
      Ik had weliswaar al de 10-22 dus een groothoek heb ik al, maar kdenk dat je met een 17-50 toch ook al veel kan doen. Landscappen kan je ook trekken op 17mm...
      Ik ga naar daar met school voor 17dagen, dus is ook niet volledig voor mijn plezier

      Veel succes op je stage!

      Mvg,
      LANDSCAPE
      you are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think

      Comment


      • #4
        Re: Moeilijke keuze

        De 100-400, maar zet er liever geen UV-filter op, de beeldkwaliteit gaat achteruit, wel altijd de zonnekap (en de lensdop als je hem niet gebruikt)

        Veel succes

        Comment


        • #5
          Re: Moeilijke keuze

          zeker de 100 - 400 meenemen. Je gaat bijna gaan 10 mm nodig hebben tenzij voor stadsfotografie. De tamron is tevens een superlensje. ( sigma 10 - 20 ook trouwens)
          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

          https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

          Comment


          • #6
            Re: Moeilijke keuze

            Ik sluit me bij de vorige meningen aan: aan een echt goede wat langere lens heb je meer dan aan groothoek in dit soort omstandigheden.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Moeilijke keuze

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              De 100-400, maar zet er liever geen UV-filter op, de beeldkwaliteit gaat achteruit, wel altijd de zonnekap (en de lensdop als je hem niet gebruikt)

              Veel succes
              is dat zo met de UV filter?
              zeker voor de 100 400 gaan ofwel vaste 300 met 1.4 converter
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #8
                Re: Moeilijke keuze

                Bedankt voor de vele reacties!

                Het is dus overduidelijk, ga voor de 100-400 gaan.
                Gebouwen fotograferen ga ik niet doen, gewoon landschap en daar zal de 17mm idd al genoeg voor zijn.

                Ben eens benieuwd naar de kwaliteit van de 100-400L
                Hopelijk vind ik nog een op tijd

                Comment

                Working...
                X