Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectieven nikon d40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • objectieven nikon d40

    Hallo,

    ik zou graag willen weten welke objectieven er op de nikon d40 kunnen van de merken tamron,sigma en nikon. wie kan mij daar bij helpen?

  • #2
    Re: objectieven nikon d40

    Alle lenzen met een F mount zullen passen, maar je hebt AF met Nikkor AFS lenzen, Sigma met HSM lenzen en Tamron heeft ook enige lenzen met een AF-moter maar volgens mij geen aaanduiding hiervoor.

    Check gewoon de websites van de fabrikant, niet van winkels want die 'vergissen' zich weleens.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: objectieven nikon d40

      Dat zijn er een heel pak
      Zowat alle lenzen gaan, zolang ze maar een Nikon (F) vatting hebben.

      Hou er wel rekening mee dat de D40 geen interne motor heeft, dus als je automatisch wil scherpstellen, heb je een objectief nodig met een motor. Bij Nikon heet dit AF-S, bij Sigma HSM, ...

      Daarnaast is de D40 een cropcamera met een vergroting van 1,5x. Er zijn een reeks lenzen op de markt die speciaal gemaakt zijn voor cropcamera's (maar lenzen voor full frame werken uiteraard ook). Deze lenzen worden bij Nikon aangeduid door DX, bij Sigma door DC, ...

      Als je misschien eens concreter zegt naar wat voor lens je op zoek bent (breedhoek, tele, zoom, prime, ...), voor welke toepassing, en wat je budget is, kunnen we je al veel gerichter helpen en enkele voorstellen doen voor lenzen. Nu is de lijst iets te lang om op te noemen.
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

      Comment


      • #4
        Re: objectieven nikon d40

        Kijk eens hier, op deze site staan alle lenzen die auto focussen op de nikon d40.
        I love my D500

        Comment


        • #5
          Re: objectieven nikon d40

          bedankt voor jullie reacties,

          er worden op verschillende sites verschillende uitspraken gedaan en begon toch te twijfelen over welke objectieven nu wel en niet geschikt zijn.

          ik ben op zoek naar een objectief die automatisch scherpstelt (afs of hsm dus). voor in de natuur en sport aangelegenheden

          Comment


          • #6
            Re: objectieven nikon d40

            Natuur en sport... da's nogal ruim.
            Bedoel je met natuur landschappen of eerder close up's en dieren?
            Voor sport zal je eerder een telezoom nodig hebben.
            Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

            Comment


            • #7
              Re: objectieven nikon d40

              voornamelijk sport en close up's van dieren

              Comment

              Working...
              X