Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zicht op de Eifeltoren + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zicht op de Eifeltoren + update

    .























    .
    Last edited by aerts_bert; 8 februari 2009, 20:33.
    I put the sexy in dyslexia


  • #2
    Re: Zicht op de Eifeltoren

    De eerste is goed, maar ik twijfel of hij niet beter horizontaal was geweest. Bij je tweede zou ik een deel van de onderkant wegcroppen, dat enkel nog de schoorstenen zichtbaar zijn. Niettemin, 2 mooie foto's
    Jochenvde Photography
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Zicht op de Eifeltoren

      Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
      De eerste is goed, maar ik twijfel of hij niet beter horizontaal was geweest. Bij je tweede zou ik een deel van de onderkant wegcroppen, dat enkel nog de schoorstenen zichtbaar zijn. Niettemin, 2 mooie foto's
      geheel mijn gedacht.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Zicht op de Eifeltoren

        Ik zou net het omgekeerde doen. Bij de eerste trekken de mensen een beetje te veel de aandacht, maar ze zijn te 'vaag' waardoor het even zoeken is. Ik zou die croppen tot vlak boven de hoofden.
        De tweede zou ik niet croppen.

        Niettemin: twee heel mooie foto's, mijn favoriet is de tweede.

        Comment


        • #5
          Re: Zicht op de Eifeltoren

          voorkeur voor de tweede omdat dat geen afgezaagd standpunt is van de Eiffeltoren. Ik zou er niets aan croppen, de gebouwen zijn typerend voor Parijs.

          Comment


          • #6
            Re: Zicht op de Eifeltoren

            Eerste vind ik toch een mooie tegenlichtopname met die hint van halo's rond de mensen.
            Zij vormen een meerwaarde en vertellen een verhaal. De drie links die vol ontzag naar de toren staan te kijken. De dame die in de rechter richting wegwandelt en geen oog heeft voor het gebouw. Mooi.
            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

            Comment


            • #7
              Re: Zicht op de Eifeltoren

              Ik ga hier ook voor - wat ik dan voor mezelf noem - de spontaniteit van nr 1. Mooie tegenlichtopname, vind ik ook.
              Marleen
              It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
              http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

              Comment


              • #8
                Re: Zicht op de Eifeltoren

                2 héél mooie en knappe beelden !!
                www.petervdg.net/Portfolio

                Comment


                • #9
                  Re: Zicht op de Eifeltoren

                  Bedankt voor de reacties.
                  Die tweede ga ik vanonder niet croppen. Ik had er ook een waar veel minder van de gebouwen opstaat maar die werkte niet zo voor mij.
                  Ivm de eerste, dat is één waar ik lang naar aan het kijken geweest ben. Ik heb hem horizontaal gefotografeerd en vond hem wel geslaagd maar er bleef precies altijd iets wringen aan het beeld. Maar ik kan nog altijd niet goed zeggen wat. Tot ik deze crop maakte en dan wringt er voor mij niet veel meer. Opdat jullie zelf jullie mening kunnen vormen is hier de horizontale versie.















                  .
                  I put the sexy in dyslexia

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zicht op de Eifeltoren + update

                    De update is beter, maar ik zou links nog wat meer gecropt hebben, waardoor de toren iets minder centraal komt. Zowiezo dat hoge gebouwtje wat er net nog een stukje opstaat weghalen.

                    Gr

                    Peter

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zicht op de Eifeltoren + update

                      De eerste twee zijn heel mooi. De tweede nog iets mooier omdat het zo'n ongewone blik op dat stalen onding is. Erg mooi.
                      Die update lijkt op het eerste oog mooier, maar ik vind er teveel storende elementen omheen. Aan de rechterkant is een deel van een brugornament zichtbaar, bijvoorbeeld, dingen die er op de eerste niet bij staan en daarom minder afleiden.
                      Goed werk
                      meer over mijn fotografie is te vinden op
                      http://www.nandoonline.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zicht op de Eifeltoren + update

                        Mooie sfeerbeelden een andere benadering waarbij de door portretrecht beschermde reus als aanvulling dient

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zicht op de Eifeltoren + update

                          Mooie eerste
                          mvg,
                          Ludo V.

                          Comment

                          Working...
                          X