Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lensdop past niet op filter???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lensdop past niet op filter???

    Het is misschien een banaal topic dat ik hier nu start. Maar zit met volgende probleem ik had via het internet een filter bestelt voor mijn sigma 150-500 mm. Dit bleek uiteindelijk een slimfilter te zijn dat tot daar aan toe. Maar eens deze filter op mijn lens, past mijn lensdop daar niet goed meer op.Iemand ooit al een gelijkaardige ervaring gehad? Of ligt het aan die filter? dat er een verkeerde opzit?
    Alvast bedankt!

    Groetjes

    M-R

  • #2
    Re: lensdop past niet op filter???

    op een slimfilter kan je geen gewone lensdop zetten
    dat is eigen aan de slimfilters

    Comment


    • #3
      Re: lensdop past niet op filter???

      Oorspronkelijk geplaatst door Marie-Rose Bekijk bericht
      Het is misschien een banaal topic dat ik hier nu start. Maar zit met volgende probleem ik had via het internet een filter bestelt voor mijn sigma 150-500 mm. Dit bleek uiteindelijk een slimfilter te zijn dat tot daar aan toe. Maar eens deze filter op mijn lens, past mijn lensdop daar niet goed meer op.Iemand ooit al een gelijkaardige ervaring gehad? Of ligt het aan die filter? dat er een verkeerde opzit?
      Alvast bedankt!

      Groetjes

      M-R
      Met veel van die SLIM-filters heb je dat probleem. Meestal wordt er dan wel een lensdop (schuifdop) bijgeleverd. Bij de B&W's is dit toch het geval. Nadeel, je kan die vrij gemakkelijk verliezen omdat ie over de filter schuift.
      Op mijn Nikon-filters klikken in elk geval de originele lensdoppen. Da's een voordeel bij Nikon, maar die filters zijn ook meestal duurder. Misschien even googelen aan de hand van de maat van je filter. Wellicht is er wel iets te vinden.

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: lensdop past niet op filter???

        ah dit wist ik niet. en in die winkel dan toch ook niet want daar beweren ze dat die er normaal wel op zou moeten passen. Het is thans een B&W filter hoor maar er zat geen schuifdop bij toch niet voorzover ik gezien heb ;-)
        Heb u dan soms een idee naar wat voor soort lensdop ik zou moeten googlen?
        Alleszins allemaal al bedankt voor de info we zijn weer al wat slimmer geworden ze ;-)

        Groetjes
        M-R

        Comment


        • #5
          Re: lensdop past niet op filter???

          als ze je verkeerd geïnformeerd hebben in de winkel zou ik terug gaan en
          de slim-filter ruilen voor een gewone, waar je wél je lensdop op kunt gebruiken.

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: lensdop past niet op filter???

            heb me even verkeerd uitgedrukt.Heb deze online gekocht maar had naar deze mensen een mail gestuurd met mijn probleem dat die daar niet op paste en zij beweren dat dit wel zou moeten gaan.Dan zou ik veronderstellen dat zo een mannen dat toch ook weten he. Zij zitten uiteindelijk in de branche.

            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: lensdop past niet op filter???

              da's nu 't probleem met online-shops hé.
              zij weten ook wel dat je zoiets niet terugstuurd.

              welk merk is het en welke online shop?

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: lensdop past niet op filter???

                B&W skylight filter bij fotokonijnenberg. Daar heb je welergens gelijk in ze mm maar de gewone fotowinkel in de stad laat ook de wensen over ze bij gelijk welke je gaat.

                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: lensdop past niet op filter???

                  Dat is inderdaad het gevaar van online shoppen.
                  Je moet nl. weten dat een slimfilter niet nodig is voor tele, maar enkel voor groothoek.
                  Bovendien bestaan er slimfilters (Sigma bv) waar je wel je gewone lensdop op kan gebruiken.
                  Ik zou suggereren dat je aan Konijnenberg vraagt of je niet kan omruilen voor een gewoon filter (dat normaal dan ook nog wat goedkoper zal zijn dan een slim...)

                  Comment


                  • #10
                    Re: lensdop past niet op filter???

                    het probleem is dat ze die niet hebben bij konijnenberg.Want ik had deze bestelt met de bedoeling van een gewone te zijn ik zal eens informeren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: lensdop past niet op filter???

                      als je een gewone hebt bestelt en een slime line hebt gekregen
                      dan moeten ze de slime line terug nemen en de juiste opsturen of je geld terug storten

                      Comment


                      • #12
                        Re: lensdop past niet op filter???

                        met slime zou ik ver weg blijven van m'n lenzen, gert.
                        maar verder heb je wel gelijk!

                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #13
                          Re: lensdop past niet op filter???

                          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                          met slime zou ik ver weg blijven van m'n lenzen, gert.
                          maar verder heb je wel gelijk!

                          mm
                          sorry voor de spellingsfout

                          Comment


                          • #14
                            Re: lensdop past niet op filter???

                            Ik heb geinformeerd bij konijnenberg en ik mag de filter terugsturen en ze zullen me dan de juiste opsturen.Alleszins allemaal bedankt voor de reacties hoor!!


                            Groetjes

                            M-R

                            Comment

                            Working...
                            X