Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vast brandpunt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vast brandpunt

    Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Sinds begin dit jaar ben ik de trotse bezitter van een Canon 450D met 18-55mm kitlens.

    En je raad het al, het begint te kriebelen om een extra lens aan te kopen.

    Aangezien ik vooral mijn dochter, onze poezen en vakantiefoto's maak, denk ik dat een lens met vast brandpunt ideaal zou zijn (je mag mij gerust corrigeren indien ik de bal hier mis sla )

    Mijn budget ligt rond de 300 euro en ik twijfel tussen 2 lenzen:

    De canon 50mm 1.4 USM en de canon 85mm 1.8 USM, beiden een goede 300 euro in de webshops.

    Persoonlijk denk ik dat ik beter af ben met de 85mm aangezien mijn kitlens tot 55mm gaat.

    Is er een reden om niet voor de 85mm te gaan? Ik twijfel nog een beetje dat het zoombereik dat misschien een beetje te groot is om binnenshuis foto's te trekken.

    En eerst eens een lens gaan uitproberen is geen optie aangezien ik binnen 15 dagen op reis vertrek (naar New York)

    En dan nog een klein vraagje, heeft het dan zin om mijn kitlens ook nog mee te nemen op reis of volstaat dan de lens met vast brandpunt?

    Bedankt voor jullie input.

  • #2
    Re: Vast brandpunt

    Beste,

    Ik denk dat 50mm het beste objectief is voor jou. Moest je enkel portretjes willen nemen is het iets anders.

    Op reis heb ik ook veel de 50mm erop staan (bij mij 1.8), maar je zal toch zeker meer breedhoek nodig hebben. De kitlens zal je veel nodig hebben in NY als je wat meer overzicht wil.

    Mvg
    Moa

    Comment


    • #3
      Re: Vast brandpunt

      Oorspronkelijk geplaatst door sypack Bekijk bericht
      dat het zoombereik dat misschien een beetje te groot is om
      het grote voordeel van een prime is dat die geen zoombereik hebben.

      Oorspronkelijk geplaatst door sypack Bekijk bericht
      En eerst eens een lens gaan uitproberen is geen optie aangezien ik binnen 15 dagen op reis vertrek (naar New York)
      Daar kopen bij een grote zaak bv
      B&H
      9th Ave. @ 34th St,
      New York, NY 10001

      Oorspronkelijk geplaatst door sypack Bekijk bericht
      En dan nog een klein vraagje, heeft het dan zin om mijn kitlens ook nog mee te nemen op reis of volstaat dan de lens met vast brandpunt?
      In NYC heb je een grtoothoek nodig, 2 jaar geleden was ik daar, met vertraging, dus de camera in de bagage en alleen een D50 met 18-200 erop, en vond het erg jammer dat ik mijn Sigma 10-20 niet had.
      Last edited by hjanssen; 6 februari 2009, 13:09.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Vast brandpunt

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Daar kopen bij een grote zaak bv
        B&H
        9th Ave. @ 34th St,
        New York, NY 10001
        Die optie heb ik reeds overwogen maar met de huidige koers van de dollar scheelt het maar een 20-tal euro en dan koop ik die liever hier.

        In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reactie.

        Comment


        • #5
          Re: Vast brandpunt

          Oorspronkelijk geplaatst door sypack Bekijk bericht
          Die optie heb ik reeds overwogen maar met de huidige koers van de dollar scheelt het maar een 20-tal euro en dan koop ik die liever hier.

          In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reactie.
          Qua garantie (mocht je die ooit nodig hebben) lijkt me dat een goed idee...

          G
          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

          Comment


          • #6
            Re: Vast brandpunt

            De 85mm is met de cropfactor ongeveer gelijk aan een 135mm. Voor portetten is dat al redelijk lang, en zeker binnenshuis wordt dat moeilijk. Dan ben je beter met de 50mm
            Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

            Comment


            • #7
              Re: Vast brandpunt

              Oorspronkelijk geplaatst door Alex FC Bekijk bericht
              De 85mm is met de cropfactor ongeveer gelijk aan een 135mm.
              Belangrijke opmerking! Steeds de cropfactor in de gaten houden.
              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

              Comment


              • #8
                Re: Vast brandpunt

                zoveel antwoorden

                Allemaal bedankt, ik denk dat het de 50mm zal worden.

                Comment

                Working...
                X