Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De lucht staat in brand --> + update originele foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De lucht staat in brand --> + update originele foto's

    Hallo Allemaal,

    Eergisteren als ik zo rond 17u naar buiten keek leek het dat er geen interessante zonsondergang te zien zou zijn. Een half uur later keek ik voor 1 of andere reden naar buiten en WOW, de lucht stond in brand...ik dacht nu maar vlug mijn camera nemen om een paar foto's nemen vanuit onze woonkamer (met het raam open geschoven welliswaar). De stad die je ziet liggen heet "New Westminster" en dat is de stad waar wij wonen. Deze ligt op 15-20km van het centrum van Vancouver af aan de westkust van Canada.

    De kleuren waren echt ongelofelijk en hier benen kan je er een paar foto's van zien. Ik heb een beetje contrast en saturatie toegevoegd, verder heb ik niets aan deze foto's gedaan.

    Hopelijk zien jullie dit ook graag. Alvast bedankt voor het bekijken van mijn foto's!
    Groetjes uit Canada,
    Ann









    Wat informatie over New Westminster voor diegene die het interesseert: De stad New Westminster behoort tot het Greater Vancouver gebied (of ook wel Lower Mainland genoemd) aan de westkust van Canada wat vele verschillende steden heeft. Wij wonen ongeveer op een 15-20km van het centrum van Vancouver af alsook een 15-20km tot aan het strand van de inhammen van de Stille Oceaan en een 25km van de bergen af. Dus alles is lekker dichtbij voor ons terwijl wij nog vrij rustig wonen. New Westminster is een stad die in het midden ligt van de Greater Vancouver omgeving en een 20km van het centrum van Vancouver. De stad is ongeveer uitgespreidt over een gebied van 15-20 vierkante km en gelegen op een heuvel die over de Fraser River uitkijk met mooie zichten op de rivier, de Golden Ears Mountains en Mount Baker (die in USA gelegen is). Het downtown gedeelte van New Westminster heeft zeer heuvelachtige straten, mooie waterfront zichten en oude gebouwen wat men doet denken aan San Francisco. New Westminster bestaat sinds 1860, het was de hoofdstad van British Columbia van 1860 tot 1868. New Westminster is ook de Royal City genoemd omdat Queen Victoria van Engeland de naam "New Westminster" aan deze stad gegeven heeft, genoemd naar haar favoriete plek in London. Omdat New Westminster 149 jaar oud is (wat het eigenlijk 7 jaar ouder maakt dan Canada zelf) heeft het wel een rijke geschiedenis en nog vele prachtige buurten met Victorian en Edwardian gebouwen...zowel huizen als gebouwen.
    Last edited by Ann75; 6 februari 2009, 18:45. Reden: Update met originele foto's

  • #2
    Re: De lucht staat in brand

    De mooiste foto is voor mij, die waarin het meeste lampjes in de gebouwen branden.

    Zo'n schouwspel zullen we in As nooit zien.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: De lucht staat in brand

      Mooie zonsondergang, ga voor de tweede
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

      Comment


      • #4
        Re: De lucht staat in brand

        #2 is voor mij de mooiste, #3 heeft m.i. nogal last van vertekening.

        Ik zou eigenlijk #2 ook nog wel willen zien zonder die extra saturatie, dat heeft deze foto volgens mij helemaal niet nodig.
        Ik ben er klaar mee.

        Comment


        • #5
          Re: De lucht staat in brand

          Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
          #2 is voor mij de mooiste, #3 heeft m.i. nogal last van vertekening.

          Ik zou eigenlijk #2 ook nog wel willen zien zonder die extra saturatie, dat heeft deze foto volgens mij helemaal niet nodig.
          yep, ga hier mee.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: De lucht staat in brand

            Ik denk Ann,té mooi om hier nog eens extra saturatie op los te laten.Graag eventueel een update met een niet extra gesatureerde versie.


            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: De lucht staat in brand

              Wat een lucht ! Je 2e heeft ze volgens mij het mooist vastgelegd.

              Comment


              • #8
                Re: De lucht staat in brand

                Ik vind de derde ook wel speciaal met de lichtjes maar de eerste een betere crop zonder dat boompje rechts.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: De lucht staat in brand

                  De eerste spreekt mij nog het meest aan, vooral door de gouden reflectie op de gebouwen en de goede dekking in de hoge lichten.
                  Vraag me wel af of de foto erg bijgesatureerd is, want in dergelijke luchten mag men op zich reeds een hoge saturatie verwachten... vooral in Canada
                  Mooi hoor,
                  grt Manu



                  _______________________________

                  Comment


                  • #10
                    Update originele foto's

                    Dank u voor alle reacties. Zoals sommigen hier aangaven was de saturatie niet nodig, ik zie nu eenmaal graag gesatureerde foto's (is persoonlijk natuurlijk)...maar ik ga akkoord dat het bij deze foto's niet direct nodig was.

                    Hier is een update met foto nummer 2 & 3 origineel uit de camera...enkel kleiner gemaakt om op BD te zetten.

                    Groetjes,
                    Ann

                    Origenel foto van foto 2:



                    Originele foto van foto 3:

                    Comment


                    • #11
                      Re: De lucht staat in brand --> + update originele foto's

                      Die recht uit je camera zijn mooi maar geef mij maar de eerst drie

                      vg noellie

                      Comment


                      • #12
                        Re: De lucht staat in brand --> + update originele foto's

                        Ik blijf bij nummer 2, en ik geef ook toe dat de bewerkte beter is dan de onbewerkte.
                        Ik ben er klaar mee.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De lucht staat in brand

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                          De mooiste foto is voor mij, die waarin het meeste lampjes in de gebouwen branden.

                          Zo'n schouwspel zullen we in As nooit zien.
                          De 2de dus veronderstel ik. Awel voor mij ook.
                          BD0723BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: De lucht staat in brand --> + update originele foto's

                            de eerste 3 voor mij
                            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                            *BD1034BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: De lucht staat in brand --> + update originele foto's

                              Weeral een prachtige reeks. Hier mag die saturatie wel voor mij
                              Groetjes Hilde
                              http://hildeg.smugmug.com/

                              Comment

                              Working...
                              X