Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gebruik Titanlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gebruik Titanlens

    Is er iemand onder jullie die ervaing heeft met een "titanlens, tele conversie"
    hier onder enkele specificatie. Zou op die manier mijn zoombereik op mijn Sony DSCF828 willen uitbreiden.

    Alvast bedankt

    Winnetou


    http://titanlens.com/


    12458TK2 = 58mm Telelens 2.0 met lenskap

    Tele conversie lens set
    * 58 mm Professional 2x Tele Conversie
    * 67 mm lichtmetalen groothoek lenskap.

    Titanlens.com 58mm PROFESSIONAL TELE CONVERTER set met LENSKAP voor Sony DSC F828, F707 F717, H1 H2 H3 H5 H10, V1 V3 en VX2000 VX2100 DSR-PD170 PD150 DSR-250 en andere modellen met 58 mm filterschroefdraad
    Wordt geleverd met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.

    * Vergroot het TELE bereik van de standaard lens.
    * Verdubbeling van de optische tele van de standaard lens.
    * Voor tele fotografie met Sony DSC F707 F717 F828 H5 H2 H1 V3.
    * Voor vergoting van het telebereik van Sony digitale video camera VX2000 en VX2100.
    * Brengt veraf gelegen objecten 2x groter in beeld.
    * Voor speciale effecten.
    * Makkelijk toepasbaar.
    * Schroef de lens als een filter op uw gewone camera lens.
    * Schroef de lenskap op de telelens bij overmatig invallend zonlicht.

    Specificatie
    * Teleconversie 2x
    * Professional Serie Tele Conversie Lens voor DSC F828, F707 F717, H1 H2 H3 H5 H10, V1 V3 en VX2000 VX2100 DSR-PD170 PD150 DSR-250.
    * Lens van High Quality Crystal Optics.
    * Multi coated High Definition optisch glas.
    * Voor Professional High Speed Auto Focus camera´s.
    * Verbeterde optische resolutie.
    * Geschikt voor Infrarood opnamen (Sony DSC F828, F717, F707)
    * Voor digial still fotografie en video opnamen (VX2000 VX2100).
    * Geschikt voor dagopnamen en night vision.
    * Onverwoestbaar titanium lensvatting.
    * Voorzien van 58mm schroefdraad.
    * Voor de lens van Sony DSC F828, F707 F717 en VX2000 VX2100 DSR-PD170 PD150 DSR-250 en andere camera's met 58mm filterschroefdraad.
    * Mat zwarte Black titanium serie, dus geen ongewenste reflecties.
    * 67 mm lichtmetalen lenskap.
    * 67 mm kunststof lensdop.
    * 10 jaar fabrieksgarantie.

    Compatibiliteit
    * 58mm schroefdraad aan de achterzijde
    * Werkt met elke fotocamera lens voorzien van een 58mm filter schroefdraad.
    * Wordt direct op de cameralens van Sony DSC F828 F707 F717 en VX2000 VX2100 DSR-PD170 PD150 DSR-250 geplaatst
    * Voor gebruik op de Sony filter adapter van de Sony H serie en V1 V3.
    * De converter adapter voor deze lensset wordt door Sony standaard bij de H camera geleverd.
    * Voor gebruik met de Sony DSC F505 en F505V en Sony Alpha lenzen zijn adapters bij te bestellen.
    * Voor Sony H7 H9 kan een adapter ring bijbesteld worden die gebruik van alle 58mm filters en lenzen mogelijk maakt.
    * 67mm frontschroefdraad.
    * Op de TELE CONVERSIE LENS past elk 67mm filter.
    * Een 67mm lensdop voor de telelens wordt bijgeleverd.
    * De 67 mm lichtmetalen lenskap wordt op de telelens geschroefd.
    Canon 40D + toebehoren - SONY DSC-F828
    Wat jammer dat de mensen geen problemen kunnen ruilen. Iedereen weet hoe hij die van een ander moet oplossen.

  • #2
    Re: gebruik Titanlens

    ik heb er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me sterk dat je door er een voorzetlensje op te schroeven (zo klinkt het mij toch) je tele verdubbeld.

    Waarom kopen mensen dan nog een teleconverter? Op die manier verlies je een 2tal stops en vaak je AF, met zo een voorzetlens meestal niet.
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

    Comment


    • #3
      Re: gebruik Titanlens

      Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
      ik heb er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me sterk dat je door er een voorzetlensje op te schroeven (zo klinkt het mij toch) je tele verdubbeld.

      Waarom kopen mensen dan nog een teleconverter? Op die manier verlies je een 2tal stops en vaak je AF, met zo een voorzetlens meestal niet.
      Een voorzetlens is natuurlijk ook gewoon een teleconverter en geeft ook gewoon evenveel lichtverlies.
      Het doet principieel helemaal niet terzake hoe de brandpuntsafstand wordt verdubbeld, de gevolgen zijn hetzelfde.

      Comment


      • #4
        Re: gebruik Titanlens

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Een voorzetlens is natuurlijk ook gewoon een teleconverter en geeft ook gewoon evenveel lichtverlies.
        Het doet principieel helemaal niet terzake hoe de brandpuntsafstand wordt verdubbeld, de gevolgen zijn hetzelfde.



        Inderdaad,een andere methode kun je hier trouwens niet toepassen,want het gaat over het gebruik van een bridge camera met vaste lens.
        Kijk ook even hier:





        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: gebruik Titanlens

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Inderdaad,een andere methode kun je hier trouwens niet toepassen,want het gaat over het gebruik van een bridge camera met vaste lens.
          Kijk ook even hier:





          Walter
          mijn SONY DSC F828 is een toestel met een vaste lens. Op mijn canonlenzen zal het wel niet lukken, is ook de bedoeling niet hoor
          Canon 40D + toebehoren - SONY DSC-F828
          Wat jammer dat de mensen geen problemen kunnen ruilen. Iedereen weet hoe hij die van een ander moet oplossen.

          Comment


          • #6
            Re: gebruik Titanlens

            Oorspronkelijk geplaatst door winnetou_47 Bekijk bericht
            Is er iemand onder jullie die ervaing heeft met een "titanlens, tele conversie" hier onder enkele specificatie. Zou op die manier mijn zoombereik op mijn Sony DSCF828 willen uitbreiden. Alvast bedankt Winnetou http://titanlens.com/
            Deze lens vergroot alleen het tele bereik, niet je groothoek bereik. Je zet deze dus pas op de vaste camera lens als je ter kort komt aan de tele die de cameralens al standaard biedt.

            Comment


            • #7
              Re: gebruik Titanlens

              Toen ik nog een Panasonic FZ10 had heb ik veel geëxperimenteerd met zulke voorzetlenzen, en de kwaliteit is bijna zonder uitzondering droevig te noemen. Als ze met woorden zoals 'professionel' en zo beginnen te schermen in hun omschrijving mag je het bij voorbaat al vergeten. Alles is natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit die jij wil. De enigste redelijke voorzet-teleconvertor die ik ken is de Sony VCL-HG 1758 waar natuurlijk een heel ander prijskaartje aanhangt...

              Comment


              • #8
                Re: gebruik Titanlens

                Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
                Toen ik nog een Panasonic FZ10 had heb ik veel geëxperimenteerd met zulke voorzetlenzen, en de kwaliteit is bijna zonder uitzondering droevig te noemen. Als ze met woorden zoals 'professionel' en zo beginnen te schermen in hun omschrijving mag je het bij voorbaat al vergeten. Alles is natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit die jij wil. De enigste redelijke voorzet-teleconvertor die ik ken is de Sony VCL-HG 1758 waar natuurlijk een heel ander prijskaartje aanhangt...
                Een Olympus TCON 17 doet het ook nog wel aardig......

                Comment


                • #9
                  Re: gebruik Titanlens

                  Waar je op moet letten, is de combinatie van jouw cameralens type en de conversielens. Dat moet kloppen, anders valt het resultaat tegen. Als er niet bij staat, voor welke cameralens de conversielens is, dan weet de verkoper niets van zijn handel. Helaas antwoorden de meeste merken niet op emails van particuliere kopers, maar je kunt het altijd proberen.

                  Het wordt nog moeilijker als je een conversielens tussen de body van een spiegelreflex en de lens zet. Als het dan niet allemaal overeenkomt, dan ben je de automatische belichting en scherpstelling kwijt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: gebruik Titanlens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Een Olympus TCON 17 doet het ook nog wel aardig......
                    Deze had ik ook. Resultaat was minder slecht dan gemiddeld, maar toch niet aanvaardbaar naar mijn mening...

                    Comment


                    • #11
                      Re: gebruik Titanlens

                      Heb ook nog met de F828 gewerkt, gebruik hem nog af en toe. Maar nooit een voorzetlens op gezet.

                      Het toestel heeft ook al zijn leeftijd, dus zo veel gebruikers zal je ervan niet meer vinden.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment


                      • #12
                        Re: gebruik Titanlens

                        Die Sony F828 vind ik nog steeds een hele mooie camera. Jammer dat er geen opvolger voor is, of mogelijkheden zoals uitbreiding van het interne geheugen.

                        Comment

                        Working...
                        X