Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rare ervaring Nikkor 18-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rare ervaring Nikkor 18-200

    Een dame bij ons op de club heeft net een nieuwe 18-200 van Nikon en als zij de body wat schuin houdt zakt de lens uit.... volgens de verkoper (Volendam) en Nikon in Beverwijk (Nld) zou dit normaal zijn! Mij komt het toch wel ernstig vreemd over en ik geloof eigenlijk niet dat dit normaal is.
    Wie heeft deze lens en kan mij vertellen of het inderdaad normaal is bij dit type lens?

    Alvast bedankt!
    ---------------- Ik doe niet meer mee

  • #2
    Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

    Lens creep.
    Heel normaal bij deze lens.

    Comment


    • #3
      Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

      Dank voor je snelle reactie! Het verbaasd me wel hoor.
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #4
        Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

        Had ik ook met die van mij
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

          Het is kiezen of delen.
          Ofwel heb je lens creep, ofwel draait de zoomring van de lens stroever om creep te voorkomen.

          j.

          Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
          Dank voor je snelle reactie! Het verbaasd me wel hoor.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

            Dat laatste heeft de voorkeur, iets stroever draaiende zoomring en geen creep..... alleen heeft zij niets meer te kiezen, zij heeft last van heftige creep..... Iets naar beneden richten en je zit gelijk op 200m.
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment


            • #7
              Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

              Hier het zelfde met mijn 18-200. Met mijn dure Canon L lens (24-105) heb ik het zelfde!
              Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

                Helaas hier ook hetzelfde. Nogal lastig bij hdr als mijn lens lichtjes schuin staat.
                Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

                Comment


                • #9
                  Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

                  Als het goed id locked de lens op 18 en 200 mm, dus gewoon op 18mm zetten en het probleem is opgelost. Je voelt dat, zeker bij de 18mm.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

                    Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
                    Helaas hier ook hetzelfde. Nogal lastig bij hdr als mijn lens lichtjes schuin staat.


                    De simpele en goed werkense oplossing:





                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

                      Lijkt mij geen goed oplossing: er is dus ruimte tussen de tubes en die druk je naar één-> de front lens staat dus niet meer evenwijdig met het filmvlak. Gezien mijn ervaring met deze lens zal de ruimte tussen de tubes alleen maar groter worden.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

                        Als je even zoekt op internet naar 'lens creep' zal je zien dat de meeste eigenaars er last van hebben en je zal er ook goede en minder goede oplossingen vinden om de 'creep' te minderen zoals een O-ring rond de zoomring leggen.
                        succes
                        I love my D500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Lijkt mij geen goed oplossing: er is dus ruimte tussen de tubes en die druk je naar één-> de front lens staat dus niet meer evenwijdig met het filmvlak. Gezien mijn ervaring met deze lens zal de ruimte tussen de tubes alleen maar groter worden.

                          Ik heb deze lens al sinds haar introductie,en zes maand later is deze tape erop geplakt,en er sindsdien niet meer afgeweest.Kan in theorie slecht lijken,maar werkt in de praktijk(lens wordt intensief gebruikt)perfect!



                          Walter
                          D850

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

                            Bedankt voor de reacties allemaal, schijnt dus een bekent probleem te zijn....
                            Ik zal het doorgeven!
                            ---------------- Ik doe niet meer mee

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rare ervaring Nikkor 18-200

                              Hallo Phororhacos,

                              Heb al een paar jaar deze 18-200 lens van Nikon. Heb hetzelfde fenomeen: lastig bij het naar beneden of naar boven fotograferen!! Nikon onwaardig. Toch niet goedkoop. Ging direct terug naar de aankoop-winkel en kreeg te horen: ja, meneer maar zo'n kwalitatieve lens is dat nu ook weer niet!!!??? De week ervoor verkocht hij mij wel de lens als het NEUSJE van ZALM! Ben meer dan dat euvel niet tevreden over de scherpstelling van deze lens.
                              Groetjes, Pantarhei

                              Comment

                              Working...
                              X