Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

London @ night

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • London @ night

    Gemaakt vanaf de Tower Bridge.


  • #2
    Re: London @ night

    Hij is niet echt scherp op eerst ezicht. Dit geeft dus de foto minder flair. Deze is uit de hand gemaakt of op de rand van de brug volgens mij.De bouwkranen komen wat storend over naar mijn mening en de foto is vooral scheef.
    Maar ik weet deze opname wel te waarderen want dit geeft me weer eens zin om deze prachtige stad nog eens te gaan bezoeken.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: London @ night

      Mercikes voor je kritische blik.
      Even ter info: Wat je 'op het eerste zicht' ziet, is het gevolg van een sluitertijd van 6". Camera stond op statief welteverstaan, met de spiegel opgeklapt om ook hier mogelijke bewegingsonscherpte te vermijden. Reden van die 6": bekomen van het glossy effect.
      De foto staat mijn inziens niet scheef (check de kraan in 't midden) maar je ziet aan de uiteinden wel enige vertekening in het perspectief. Dit is het gekende neveneffect bij een breedhoeklens als je hem naar beneden (of boven) richt, wat ik hier deed om ook het water in beeld te brengen.
      Maar als die vervorming écht storend is, hoor ik het graag
      Last edited by kohraya; 5 februari 2009, 08:39. Reden: geen lensvervorming maar 'vertekening'

      Comment


      • #4
        Re: London @ night

        Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Mercikes voor je kritische blik.
        Even ter info: Wat je 'op het eerste zicht' ziet, is het gevolg van een sluitertijd van 6". Camera stond op statief welteverstaan, met de spiegel opgeklapt om ook hier mogelijke bewegingsonscherpte te vermijden. Reden van die 6": bekomen van het glossy effect.
        De foto staat mijn inziens niet scheef (check de kraan in 't midden) maar je ziet aan de uiteinden wel enige vertekening in het perspectief. Dit is het gekende neveneffect bij een breedhoeklens als je hem naar beneden (of boven) richt, wat ik hier deed om ook het water in beeld te brengen.
        Maar als die vervorming écht storend is, hoor ik het graag
        De kraan staat inderdaad recht en je kan uiteraard de bolvorming van de breedhoek wegwerken voor een deel met een perspectief lens of nog goedkoper de tools in elk CS pakket. Ik gellof dat als je aan de andere kant rechttegenover de kade had gestaan met de Themes haaks op he een ander beeld had gehad. Nu benadrukt die rivier nog sterker het verkromd effect. MAar smaken verschillen en wie ben ik om dat te zeggen...
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: London @ night

          Maak er een pano van, wat lucht weg en wat water weg en je zal al een veel sterker beeld hebben
          http://www.dannydemeyer.be

          Comment

          Working...
          X