Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

februari challange

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • februari challange

    toch nog toe wordt er bitter weinig geëxperimenteerd in deze challenge.
    het zijn foto's die iedereen verwacht volgens mij! zal dees weekend wel 't een en 't ander
    bijkomen zeker.

    ik ben in alle geval aan't uitkijken wa er nog volgt!! en druk aan't zoeken hoe ik het ga aanpakken
    nikon stuff

  • #2
    Re: februari challange

    Wij kijken nu al vol spanning uit naar jouw bijdrage!

    Wat mij persoonlijk stoort deze keer is de harde taal die er gebruikt wordt door bepaalde commentatoren, en waarvoor TERECHT Spooky en Lut zijn tussengekomen. Sommige van deze commentatoren hebben nog niet (of maar amper?) in hun eigen portfolio laten kijken en lijken zeer nieuw hier op het forum, maar doen zich toch meteen voor als DE grote experts.

    Verder lijkt het mij alsof (en misschien speciaal voor deze Challenge?) alleen professionals, met professionele apparatuur, zouden mogen meedoen. Lees b.v. bepaalde commentaren, en vraag je af hoe je een perfecte DOF kunt bekomen met amateursgereedschap.

    VerSeg vat het ergens mooi samen "Niet elke inzending moet trouwens een winnende zijn."

    Oh ja, ook nog dit: andere commentatoren gaan er van uit dat elke shot (strand, bos, parking...) kan worden overgedaan. Sorry mensen, maar buiten de studio* schijnt er ook nog leven te bestaan!
    ----
    *(en da's dan ook het allerlaatste dat ik over mijn lievelingsonderwerp kwijt wil)
    Last edited by LesC; 4 februari 2009, 20:06. Reden: Zin toegevoegd
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: februari challange

      idd lesc, de commentaren. had die nog niet allemaal gelezen is erg

      het zal waarschijnlijk ook geen super opname worden van mij, laat staan een winner!
      ma deelnemen is inderdaad belangrijker dan winnen
      Last edited by david_ve; 4 februari 2009, 22:26.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: februari challange

        Da's de ware geest, David! Zo denk ik er ook over.

        (en laat de anderen maar zeveren)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: februari challange

          Normaal reageer ik niet 'op de man'. Maar in dit geval :

          @ Lieven De Vlaeminck, de zelfverklaarde 'Kenner' van het vak.
          Ik heb eens nagekeken in het forum naar uw historiek van foto's. Ik heb een paar markante DOF foto's gezien. Zoals uw ' http://forum.belgiumdigital.com/f72/...st-193741.html 'echt een prachtvoorbeeld' van DOF !!! Of uw buitengewone geslaagde opname met de titel ' http://forum.belgiumdigital.com/f37/staal-191965.html '. De commentaren bij deze foto's spreken voor zich. U bent een echt 'ongeloofelijk buitengewoon talent' als het op DOF aankomt !!!

          Ik raad de personen die deze prachtige commentaren gekregen hebben van bewuste persoon echt aan om deze eens te bekijken. U zal direct weten dat u niets van belang aan deze commentaren hoeft te hechten.

          Lieven : Kijk eerst echt eens in eigen boezem voor je ook maar durft dergelijke commentaren te geven op een ander !!!

          Aan de andere lezers : sorry voor deze harde woorden.

          Mod indien gewenst mag je gerust dit berichtje verwijderen, maar ik ben mijn ei nu eens kwijt bij dergelijke commentaren.
          Nico Greetz u !!! :-)

          Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

          Comment


          • #6
            Re: februari challange

            Blijf positief denken en help de deelnemers verder.

            Comment


            • #7
              Re: februari challange

              DOF hoeft niet per sé "beperkt" te zijn!
              ze kan ook net omgekeerd heel erg groot zijn!
              (dat valt dikwijls al veel moeilijker goed uit te voeren!)

              ik kijk uit naar de ware DOF-spielereien zoals de knikkers ...

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: februari challange

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

                Wat mij persoonlijk stoort deze keer is de harde taal die er gebruikt wordt door bepaalde commentatoren, en waarvoor TERECHT Spooky en Lut zijn tussengekomen. S[/SIZE]
                en daarom ben ik tegen commentaar in Challange, bovendien kan het de beoordeleing beinvloeden van anderen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: februari challange

                  Deze opmerking wordt zeker door de Werkgroep Challenge "meegenomen", Bouk, wat natuurlijk niet meteen betekent dat ieders wensen werkelijkheid worden. Maar de verschillende opties worden onderzocht.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: februari challange

                    Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                    DOF hoeft niet per sé "beperkt" te zijn!
                    ze kan ook net omgekeerd heel erg groot zijn!
                    (dat valt dikwijls al veel moeilijker goed uit te voeren!)

                    ik kijk uit naar de ware DOF-spielereien zoals de knikkers ...

                    mm
                    Klopt, maar dan heb je de opdracht niet goed begrepen, vrees ik:

                    Maak een foto waar de Scherptediepte (DOF) mee helpt tot het slagen en het brengen van een mooie foto. Probeer door gebruik te maken van een beperkt scherptegebied de aandacht van de kijker te trekken op een detail van het onderwerp dat je wil belichten.
                    (vet en onderlijnd is van mij)

                    En wat spielereien betreft... Nah! daar wens ik niets meer over te zeggen, maar meer is het voor mij althans inderdaad niet.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: februari challange

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Deze opmerking wordt zeker door de Werkgroep Challenge "meegenomen", Bouk, wat natuurlijk niet meteen betekent dat ieders wensen werkelijkheid worden. Maar de verschillende opties worden onderzocht.
                      Mag ik dan misschien de optie toevoegen dat de commentaren pas NA het einde van de challenge te zien zijn... Zo is het misschien dan ook nog leuk om nog eens de commentaren na beëindiging te lezen.

                      Mvg
                      550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
                      http://www.photos-by-gianni.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: februari challange

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Klopt, maar dan heb je de opdracht niet goed begrepen, vrees ik:



                        (vet en onderlijnd is van mij)

                        En wat spielereien betreft... Nah! daar wens ik niets meer over te zeggen, maar meer is het voor mij althans inderdaad niet.
                        Mja, maar dan zijn er foto's bij die niet aan de opdracht voldoen.
                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #13
                          Re: februari challange

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          Mja, maar dan zijn er foto's bij die niet aan de opdracht voldoen.
                          Dat klopt, en meestal (ook in vorige maanden) wordt dat dan ook door de kijkers afgestraft, hoe mooi de foto ook is.

                          @dejavu: er zijn verschillende opties mogelijk, maar wees er zeker van dat de leden van de Challenge werkgroep dit subforum volgen: b.v. commentaren enkel zichtbaar voor eigenaar foto, commentaren eventueel zichtbaar te maken door eigenaar foto, (of, zoals jij voorstelt) commentaren enkel zichtbaar voor eigenaar, maar na Challenge zichtbaar voor iedereen. Persoonlijk voel ik wel iets voor dit laatste, waarbij ik tevens Bouks opmerking meeneem dat commentaar de beoordeling door anderen kan beïnvloeden...
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: februari challange

                            Hoewel ik nog maar 1x aan een challenge heb deelgenomen, wil ik toch ook even mijn zegje doen.

                            Persoonlijk vind ik ook dat comments tijdens de challenge niets dan nadelen hebben.
                            Zowel positieve als negatieve comments hebben hun invloed op het stemgedrag van veel andere bezoekers.
                            Ik zeg niet dat het bij iedereen zo is, maar ik ben zeker dat het veel mensen (al dan niet onbewust) beinvloedt.

                            Nog een nadeel van de comments:
                            Je post een min of meer gelukte foto, een aantal mensen zeggen wat er beter aan kan, je maakt een betere versie of shopt hier en daar wat bij, en hopla daar gaat je rating omhoog.
                            Denk liever eerst wat meer na en upload dan je beste poging, ipv anderen de fouten te laten zoeken.
                            't moet geen groepswerk worden he.

                            Wat de opmerkingen over "harde kritiek" betreft, volgens mij is dat iets wat hier op BD ontbreekt, eerlijke en bijgevolg soms harde kritiek.
                            In de beginnershoek en fotobeoordeling ben ik er volledig mee akkoord dat er opbouwende kritiek wordt gegeven, maar het lijkt mij vrij normaal dat de lat in Showcase en ook de Challenge iets hoger mag liggen.

                            Om te besluiten, ik sluit mij dus aan bij de mening dat comments tijdens de challenge NIET voor iedereen zichtbaar moeten zijn, en ik zou hier persoonlijk nog het one-shot principe aan toevoegen. (1 foto inzenden, geen wijzigingen mogelijk)

                            Nah

                            Comment


                            • #15
                              Re: februari challange

                              Mag ik mijn wagentje ook aanpikken en hierop zinspelen ,vaak leid commentaar tot herposten van een ingezonden foto en daar heb ik het moeilijk mee ,een loopwedstrijd herloop je ook niet ..
                              Trouwens vind ik het lovenswaardig dat iemand die in een werkgroep zit direct en bondig reageert ,alvast bedankt LesC .

                              Comment

                              Working...
                              X