Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eiffeltoren bij Nacht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eiffeltoren bij Nacht.

    Dit kwam ik vandaag tegen.

    Misschien ook wat voor BD?

    mvg
    Antoine
    Last edited by antoine200; 4 februari 2009, 12:07. Reden: spellingsfout Eifel (waar het hart van vol zit) aangepast

  • #2
    Re: Eifeltoren bij Nacht.

    dat schept toch weer een heel ander (licht) op de situatie.
    bedankt voor de info.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Eifeltoren bij Nacht.

      is idd een schone oplossing! maar we moeten ze dus ook zo ver krijgen hé!

      das iet voor den RVB volgens mij!
      desnoods in een apart onderdeel!
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Eifeltoren bij Nacht.

        Nette oplossing...misschien ook even voorleggen aan de uitbaters van het Atomium?
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Eifeltoren bij Nacht.

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Nette oplossing...misschien ook even voorleggen aan de uitbaters van het Atomium?
          Dat zou inderdaad ook een oplossing kunnen zijn voor foto's van de "Brusselse bollen".

          Maar of ze hier ook zo'n regeling zouden kunnen treffen, dat is natuurlijk een andere zaak...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Eifeltoren bij Nacht.

            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Nette oplossing...misschien ook even voorleggen aan de uitbaters van het Atomium?
            Dat kennen ze hier niet.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Eiffeltoren bij Nacht.

              'k zal eens een mailtje sturen..wie weet, niet geschoten is altijd mis
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Eiffeltoren bij Nacht.

                voor de atomium famillie enkel om de centen te doen, al ooit een klein atomiumke in een brusselse souvernirshop gezien, nee hoor, enkel in de atomium shop zelf ....ze kunnen er niet "genoeg " aan verdienen.
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Eiffeltoren bij Nacht.

                  Onder het motto: vragen staat vrij, heb ik daarnet een mailtje ontvangen en nu reeds antwoord ontvangen.

                  Ter info dus (mail adressen zijn verwijderd).

                  Beste heer ,

                  Uw e-mail werd doorgestuurd naar SABAM.

                  In antwoord op uw aanvraag kunnen wij u meedelen dat de gevraagde princiepstoelating tot reproductie van het beeld Atomium op de website van amateurfotografen www.belgiumdigital.com kan verstrekt worden, onder volgende voorwaarden :

                  1) Vermelding van het "© vzw Atomium - SABAM Belgium 2009" onderaan elke reproductie.
                  2) Het gereproduceerde beeld mag een resolutie hebben van niet meer dan 640 x 480 pixels en een definitie van niet meer dan 72 DPI.
                  3) De inhoud van de site moet beschermd zijn zodanig dat het downloaden van de digitale bestanden niet mogelijk is.
                  4) Manipulaties of veranderingen van het werk zijn verboden.
                  5) Elk ander gebruik is verboden.
                  6) Het publiek dient op de beginselen van het auteursrecht gewezen te worden en voor elke vorm van namaak gewaarschuwd te worden.

                  Met vriendelijke groeten,
                  Julie Sevrin
                  Arts Graphiques et Visuels & Littérature
                  Grafische en Visuele Kunsten & Literatuur
                  ------------------------------------------------
                  SABAM
                  Rue d'Arlon/Aarlenstraat 75-77
                  1040 Bruxelles/Brussel
                  tel. +32 2 286 15 02
                  fax +32 2 230 47 36
                  ________________________________________
                  From: Julie Almau
                  Sent: dinsdag 10 februari 2009 16:22
                  To: Julie Sevrin
                  Subject: FW: Beeldrecht Atomium - Non-commerciële website


                  From:
                  Sent: mardi 10 février 2009 14:58
                  To: Julie Almau
                  Subject: Beeldrecht Atomium - Non-commerciële website

                  Beste,


                  Betreffende het beeldrecht van ‘Het Atomium’. Als lid van vzw. Belgiumdigital.com, een website van, voor en door amateurfotografen, komen we vaak in aanraking met auteursrechten en de (on)bewuste schendingen hiervan.

                  Het gebeurt wel eens dat er op ons forum een foto gepost wordt van een beginnende enthousiasteling die dan het Atomium in al zijn pracht en praal heeft vastgelegd zonder op de hoogte te zijn van het auteursrecht die op dit kunstwerk ligt. Al gauw wordt die persoon dan door de meer ervaren liefhebbers op zijn rechten en plichten gewezen en wordt de foto dan ook verwijderd, helaas want hier zitten vaak wel echte kunstwerkjes tussen.

                  Eenzelfde auteursrecht is van toepassing op de verlichting van de Eifeltoren en naar aanleiding van dit artikel (http://blog.fotocommunity.net/com/20...he_eiffel.html ) vroeg ik me af of er zo niks te regelen valt met de VZW Atomium. Vragen staat immers vrij, nietwaar? En zeg nu zelf, een prachtige foto van een prachtig kunstwerk kan enkel maar beide partijen ten goede komen.

                  Ik ben geen lid van de raad van bestuur van belgiumdigital.com dus ik kan enkel uit eigen naam spreken, maar ons forum heeft geen enkele commerciële bedoeling, enkel en alleen het delen van eenzelfde passie, namelijk fotografie.

                  Zouden we hierover eventueel een overeenkomst kunnen bereiken volgens U? Natuurlijk mits strikte voorwaarden (cfr. De Eifeltoren, waar een verplichte tekst inzake copyright bij de foto moet gepubliceerd worden).

                  Hopend op een positief bericht,


                  Met vriendelijke groet,
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eiffeltoren bij Nacht.

                    Ze zijn wel heel erg streng, voor een foto van 640x480 pixels rij ik niet naar Brussel.

                    (Als je op die 640x480 pixels nog "© vzw Atomium - SABAM Belgium 2009" moet zetten dan zie het Atomium zelfs niet meer .)

                    Met de meeste gsm's maak je al grotere bestanden...


                    (Is een foto beter beveiligd als je ze in Photoshop op 72dpi zet?? ik denk dat ze dit eens moeten lezen: http://www.dpiphoto.eu/dpi2.htm .)
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eiffeltoren bij Nacht.

                      zo....en nou houden ze ons hier juist heeeeel goed in de gaten hoor.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eiffeltoren bij Nacht.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        zo....en nou houden ze ons hier juist heeeeel goed in de gaten hoor.
                        grt,bouk.


                        Ja net alsof ze dat al niet eerder deden..en wat dan nog...
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eiffeltoren bij Nacht.

                          't is toch iets hé.
                          zeker ergens zetten in een sticky ofzo
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eiffeltoren bij Nacht.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Ze zijn wel heel erg streng, voor een foto van 640x480 pixels rij ik niet naar Brussel.

                            (Als je op die 640x480 pixels nog "© vzw Atomium - SABAM Belgium 2009" moet zetten dan zie het Atomium zelfs niet meer .)

                            Met de meeste gsm's maak je al grotere bestanden...


                            (Is een foto beter beveiligd als je ze in Photoshop op 72dpi zet?? ik denk dat ze dit eens moeten lezen: http://www.dpiphoto.eu/dpi2.htm .)
                            Ik heb enkel maar gevraagd eh, misschien kan er onderhandeld worden, helaas ben ik technisch niet onderlegd genoeg op dat vlak.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eiffeltoren bij Nacht.

                              4) Manipulaties of veranderingen van het werk zijn verboden.
                              En wat bedoelen ze daar nu mee??? Welk "werk"??? Mijn "werk" als fotograaf???

                              3) De inhoud van de site moet beschermd zijn zodanig dat het downloaden van de digitale bestanden niet mogelijk is.
                              En dat is ook een moeilijke...
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

                              Comment

                              Working...
                              X