Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

budget 19 of 20 inch (S-)PVA of (S-)IPS scherm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • budget 19 of 20 inch (S-)PVA of (S-)IPS scherm?

    Ik stelde de vraag al eens in een ander topic, maar omdat ik daar tot dusver geen reacties kreeg start ik maar een aparte thread, ik hoop dat dat geen probleem is.

    Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, met een budget van +/- 350 euro. Ik weet dat dat erg krap is voor een deftig scherm, maar misschien is het toch haalbaar? Bij voorkeur een widescreen, maar zelfs dat is geen must. 19 of 20 inch lijkt me voldoende, ik kan mijn huidig (17 inch) scherm als tweede scherm gebruiken voor photoshop-paletjes en dergelijke.

    Ik ben al aan het zoeken geweest, maar vind het zeer moeilijk om schermen te vinden met het juiste paneel. Ik zou het dan ook op prijs stellen als iemand mij op weg zou kunnen helpen en enkele suggesties zou kunnen doen.

    Alvast bedankt,

    David

  • #2
    Re: budget 19 of 20 inch (S-)PVA of (S-)IPS scherm?

    deze
    Weet niet voor welke prijs je hem gaat vinden maar denk wel ±100euro boven je budget?
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: budget 19 of 20 inch (S-)PVA of (S-)IPS scherm?

      Bedankt voor de tip, die ziet er ook interessant uit. Als ik mijn budget toch moet optrekken, dan denk ik ook aan deze.

      Comment


      • #4
        Re: budget 19 of 20 inch (S-)PVA of (S-)IPS scherm?

        Ik ben gisteren overgegaan tot de aanschaf van een Macbook Pro. (Mijn oude iMac staat dan ook te koop.) Voor internetten e.d. is wat mij betreft het (gecalibreerde) scherm van de MBP goed genoeg, maar voor fotobewerking wil ik toch binnen enkele maanden nog een goede externe scherm aanschaffen van rond de 20''. Ik zal dit draadje dan ook met veel interesse volgen.

        Gisteravond zat ik alvast even te zoeken op 't internet. Ik vroeg me al af, zou dit misschien niet een goede optie zijn?: Eizo S2031
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: budget 19 of 20 inch (S-)PVA of (S-)IPS scherm?

          Ik wil nog even dit draadje weer omhoog halen

          Ik heb afgelopen weekend een tweedehands Philips scherm gekocht met een S-IPS panel maar deze valt helaas toch tegen. De backlight is verkleurd en daardoor krijg je de kleuren dus nooit meer helemaal correct. Ik wil daarom nu toch binnen afzienbare tijd een nieuw scherm gaan kopen want ik heb mijn iMac net verkocht en nabewerking op alleen een 15,4" MBP scherm is niet ideaal Een Led Cinema Display zou prachtig zijn zij het niet dat ik voorlopig geen 849,- voor een scherm (over) heb.

          Mijn bedoeling is om te werken met 2 schermen, een externe om foto's full screen op weer te geven en de laptopscherm voor de tools/ sliders etc. Een 20" scherm zou voor mij daarom wel groot genoeg zijn (groter mag wel maar ik denk dat ik liever een 20" scherm heb met 1680x1050 dan een 22" met 1680x1050)

          Zijn er mensen die ervaringen hebben met de Eizo S2031? Of heeft iemand eventueel goede ervaring met een ander scherm in deze prijsklasse? (die nog wel nieuw verkrijgbaar zijn. Want hoe goed bijvoorbeeld een Dell 2007WFP ook is, deze is helaas niet meer nieuw verkrijgbaar)
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: budget 19 of 20 inch (S-)PVA of (S-)IPS scherm?

            In die Eizo S2031 ben ik ook zeer geïnteresseerd. Ik zie wel een gigantisch prijsverschil tussen de site die hier vermeld wordt en Konijnenberg. Is het mogelijk om de monitor bij de Nederlandse site te bestellen vanuit België en wat zijn dan eventueel de nadelen?

            Maar reviews vind ik er ook niet van. Op Prad zijn wel reviews te vinden van de S2231 en S2431, maar in welke mate die van toepassing zijn op de S2031 weet ik niet.

            Comment

            Working...
            X