Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor Canon 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor Canon 450D

    Er zijn al heel wat topics met deze vraag, echter elke keer verschillen ze van eisen.

    Ik zoek een lens voor de 450D met een goed zoombereik, maar volledig uitgezoomd is het een gewoon bereik.

    Het is voor incidentenfoto's, zoals ongelukken, branden, etc.
    Daarom is het, voor 's nachts, een vereiste makkelijk goeie duidelijke foto's te maken zonder flits, mocht dat nodig zijn. Ook voor als ik af en toe bij evenementen sta, is een lichtsterke lens essentieel.

    Suggesties?

    Budget is op zich niet aan de orde nog, maar ik ben geen miljonair
    Last edited by ThijsvU; 3 februari 2009, 16:48. Reden: toevoeging

  • #2
    Re: Welke lens voor Canon 450D

    Indien je echt zonder flits moet, dan is de 450D toch een ietsje beperkt, 40D of 50D zijn stuk beter in de hoge iso's. Indien het voor kranten foto's is ( wat ik vermoed ) dan maakt dit laatste niet zo veel uit. tamron 17 50 2,8 / of duurdere maar uitstekende canon efs 17 55 2,8 zijn lichtsterke lenzen met groothoek tot standaard gebruik.
    Voor discreter werk is dan de efs 70 200 2,8 al dan niet IS een topper.

    Groet
    Marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor Canon 450D

      Nee, ik hoef niet per se zonder flits, ik ben ook van plan om een Speedlite te kopen.

      Echter soms doet die situatie zich voor; een grote brand met veel rook, dan is flitsen niet een optie.

      Ook als er teveel brandweermannen (=veel reflectoren) rondlopen wil de foto wel eens niet veel meer dan reflectorstrepen vertonen. Ook ging een vrouw wel eens 's nachts in ijskoud water uit zwemmen. Flitsen was niet gewenst aangezien zij daar op reageerde.

      40- of 50D is sowieso niet een optie aangezien dat een verdubbeling van de prijs betekent voor de body.

      Foto's zijn voor een nieuwswebsite, dus in kleur.
      Last edited by ThijsvU; 3 februari 2009, 19:43. Reden: toevoeging

      Comment

      Working...
      X