Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

    Ik meen mij te herinneren dat er gezegd werd dat de 17-35mm van Tamron (2.8-4.0) niet zo goed samen gaat met de Canon EOS 5D (1ste versie). Ik vind hier echter niets van terug via de zoekfunctie. Heeft iemand hier meer info over?

    Bedankt! Evi.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

  • #2
    Re: Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

    Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
    Ik meen mij te herinneren dat er gezegd werd dat de 17-35mm van Tamron (2.8-4.0) niet zo goed samen gaat met de Canon EOS 5D (1ste versie). Ik vind hier echter niets van terug via de zoekfunctie. Heeft iemand hier meer info over?

    Bedankt! Evi.
    Ik heb ze enkele weken gebruikt op mijn 5D. Zeker geen slechte lens, zeer scherp in het centrum, maar de hoeken en randen waren behoorlijk soft, zelfs op f/11 nog. Naar de randen toe is er merkelijk verlies aan resolutie. Bouwkwaliteit is ok, alhoewel de lens nogal "plastiekerig" overkomt. Typisch Tamron.
    De focusring draait mee bij het focussen, dat vond ik wel minder. Focussnelheid is wel ok. De lens was ook behoorlijk flare-gevoelig.
    Voor de prijs is het een goede lens, maar ik zou ze toch eerder aanraden voor een APS-C camera.
    Last edited by dleemans; 2 februari 2009, 11:24.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

      Ik heb die lens al hoor. Ik was me aan het afvragen of ik ze niet beter zou verkopen.

      Ik heb dus een 5D en een 400D als backup, maar die gebruik ik niet. Ik dacht eerst die 17-35 nog te houden voor de 400D, maar eigenlijk is dat niet echt nodig. En als ze dan niet echt goed compatibel is met mijn 5D, dan gaat ze de deur uit.
      www.focusfotografie.be
      www.facebook.com/eviwilmus

      Comment


      • #4
        Re: Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

        Is er een alternatief ? Behalve de 16-35 2.8 usm II van Canon dan, want die is me iets te duur.

        Alvast bedankt,
        Sven

        Comment


        • #5
          Re: Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

          Oorspronkelijk geplaatst door timmersv Bekijk bericht
          Is er een alternatief ? Behalve de 16-35 2.8 usm II van Canon dan, want die is me iets te duur.

          Alvast bedankt,
          Sven
          waarom niet de 17-40
          is wel f4 over het hele bereik dus niet zo lichtsterk, maar wel een pak goedkoper dan de 16-35
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

            Sigma EX 15-30

            Comment


            • #7
              Re: Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

              Met alle respect Evi, maar als je én de 5D hebt én de lens, waarom test je de combo niet uitvoerig uit in diverse omstandigheden / instellingen ...

              In elk geval is de sigma 15-30 een prima lensje en uitermate geschikt voor FF. Ik heb ze zelf gehad, maar dan wel op een 1D (niet echt FF).

              Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
              Ik heb die lens al hoor. Ik was me aan het afvragen of ik ze niet beter zou verkopen.
              Ik heb dus een 5D en een 400D als backup, ...
              Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

              Comment


              • #8
                Re: Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

                Ik heb de test niet gedaan, omdat ik dacht dat er technisch iets mis kon lopen.

                Iets in de aard van dat mijn spiegel tegen de lens zou kunnen klappen ofzo. Ik nam liever toch op geen enkele manier het risico.

                Blijkt dat het dus een optisch probleem is en geen fysiek probleem. En ondertussen heb ik dan ook de lens op de camera gezet om het resultaat eens te bekijken.
                www.focusfotografie.be
                www.facebook.com/eviwilmus

                Comment


                • #9
                  Re: Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  waarom niet de 17-40
                  is wel f4 over het hele bereik dus niet zo lichtsterk, maar wel een pak goedkoper dan de 16-35
                  Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Sigma EX 15-30
                  Ik wil ze zowel voor landschap als binnenfotografie gebruiken en in het laatste geval vrees ik een beetje voor de lichtsterkte.
                  Die Sigma was ik nog niet tegengekomen. Die kan dus ook op FF gebruikt worden vanaf 15 mm ?

                  Alvast bedankt,
                  Sven

                  Comment


                  • #10
                    Re: Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

                    De Sigma 15-30mm overklast qua scherpte en contrast de meeste andere hier genoemde lenzen, alleen is die wel vrij gevoelig voor flare. Voordeel is wel dat je die flare vaak al bij de opname goed in de zoeker waarneemt en dan in de compostitie er rekening mee kunt houden i.v.m. eventueel `wegshoppen` of weg laten vallen in een highlight.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

                      De Sigma 15-30 is idd héél scherp
                      Wat over flare gezegd wordt is waar. Geregeld zie je een lichtvlekje, maar ik vind het eerlijk gezegd niet storen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

                        Men heeft het hier duidelijk over het gebruik van de 17-35 op ff , maar hoe doet hij het op een crop camera heeft hij daar ook last van de hoeken ?

                        Ik heb hem vandaag besteld, heb goede reviews gelezen, hij zou erg goed zijn op 17mm, zelfs bij volle opening , er waren die zeiden dat hij zeker zo goed is als de canon, maar wel 3 keer goedkoper , ik heb 270 euro betaald
                        Last edited by koen1950; 6 maart 2009, 11:31.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          waarom niet de 17-40
                          is wel f4 over het hele bereik dus niet zo lichtsterk, maar wel een pak goedkoper dan de 16-35
                          de nieuwe tamron 17-35mm is 2.8 /4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

                            Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                            de nieuwe tamron 17-35mm is 2.8 /4
                            Dat is een DI II lens, die zijn gemaakt voor een crop-camera (1,5x of 1,6x).
                            Die 17-35 f2,8-4 DI II is zeker onbruikbaar op een 5D.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Combinatie Tamron 17-35 met Canon 5D?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Dat is een DI II lens, die zijn gemaakt voor een crop-camera (1,5x of 1,6x).
                              Wat voegt zo'n ding dan nog toe aan de SP 17-50 F2,8 is dan mijn eerste gedachte......

                              Comment

                              Working...
                              X