Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn beoordelingen van "Onderweg"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn beoordelingen van "Onderweg"

    Beoordelingen Jan 2009 - Onderweg

    De foto’s zijn hier niet geplaatst in functie van de rangschikking maar wel in de volgorde waarin de foto's werden ontvangen.

    Beoordelingen Jan 2009 (Behaalde de 34ste plaats)
    Deelnemer: Djonah Inc.

    Link naar foto Djonah Inc.

    Een mooie invulling op het opgelegde thema die getuigt van een goed opmerkingsvermogen en een stille getuige dat een Challenger heel vaak alert is voor toestanden die beantwoorden aan de Challenge opdrachten.

    In feite beantwoord deze foto dubbel aan de maandopdracht “onderweg” omdat de foto in de verse sneeuw zowel de weergave is van het onderweg zijn in beide richtingen. De autosporen getuigen van onderweg zijn naar, de voetsporen zijn dan een onderweg komende van.

    De sporen in de verse sneeuw benadrukken heel goed het opgelegde thema. Ook de keuze om het beeld in zwart-wit weer te geven is een terechte en goede keuze.
    Persoonlijk mocht voor mij het contrast lichtjes sterker zijn.

    Verder is zowel de omkadering als compositie goed uitgevoerd.

    Alvast een sterke foto voor de opening van deze Challenge

    Beoordelingen Jan 2009 (Behaalde de 27ste plaats)
    Deelnemer: HildeG

    Link naar foto HildeG

    Titel : Onderweg naar.....

    Heel mooie heel erg mooi.

    Hier wordt onderweg naar…. echt op wonderlijke wijze en niet alledaagse wijze weergegeven. Mooi hoe je met heel weinig heel veel kan duidelijk maken.

    Niet alleen de goede omkadering en compositie maken de foto sterk maar vooral het gevangen mooie avondlicht met de lang gerechte schaduwen maken de foto bijzonder.

    Alle instellingen,( ISO waarde, diafragma, sluitertijd) van het digitaal fototoestel moeten hier wonderlijk goed op elkaar zijn afgestemd om dit resultaat de bekomen.

    Sterk is dat de sneeuw perfect wit is (geen blauwzweem te bespeuren).

    Ik krijg bij het zien van deze foto het gevoel dat deze Challenge mogelijk een hoog niveau zal halen.

    Beoordelingen Jan 2009 Behaalde de 12de plaats
    Deelnemer: WimV
    Titel :Altijd onderweg...

    Link naar foto WimV

    Een niet verwachte maar wel originele interpretatie van “Onderweg”. Niet alleen de interpretatie van het opgelegd thema is origineel maar de uitwerking is heel goed uitgevoerd.
    Vooral de kleuren weten me te bekoren. Het frisse groen van de klimop contrasteert heerlijk t.o.v. de achtgrond met de aanwezige bruingetinte herfstkleuren.

    De roestige metalen cilinder werd mooi uit het centrum van het beeld geplaatst waardoor de ogen als het ware via de klimop een rustpunt vinden ter hoogte van deze metalen roestige cilinder.

    Het feit dat een deel van de grond mee in beeld werd genomen zorgt er voor dat hier het gevoel van het klimmen van de klimop nog eens wordt versterkt.

    Beoordelingen Jan 2009 (Behaalde de 6de plaats)
    Deelnemer: simpson
    Titel: Onderweg naar de overkant .

    Link naar foto simpson

    Het onderweg zijn is een thema welke op velerlei manieren kan ingevuld en geïnterpreteerd worden. Uw foto mag zeker beschouwd worden als een goede uitdrukking van het onderweg zijn. Het leven op zich is in feite niets anders dan een onderweg zijn naar. Uw foto lijkt op het eerste zicht gewoontjes maar in de samenhang met het opgelegde thema krijgt de foto plots een meerwaarde met heel veel symboliek. Een symboliek die door het tunnel effect heel erg wordt versterkt. Voor mij versterkt de tunnel het gevoel van het voorturend onderweg zijn naar ? Naar het oneindige ?

    Heel goed is het feit dat je 2 personen in beeld brengt waardoor je aantoont dat we los van elkaar elk zijn eigen weg moeten volgen. Je koos voor de zwart wit uitvoering wat een juiste keuze is voor deze foto. De zwart wit uitvoering in combinatie met een goed gekozen standpunt versterken de horizontale lijnen die allen lijken samen te komen in het centrale punt van de foto waardoor je niet alleen heel veel diepte weet te leggen in de foto maar waardoor je het oneindig gevoel goed naar voren brengt.

    De bewegingsonscherpte van de wandelende persoon draagt positief bij aan de foto waardoor je beweging brengt in de statische tunnel. en de foto minder passief wordt.

    Een foto die naar mijn gevoel kans maakt op mooie beoordelingen en mooi punten. Zeker een foto die mee zal strijden voor een eervolle plaats in de Challenge.

    Beoordelingen Jan 2009 (Behaalde de 5de plaats)
    Deelnemer: MP61
    Titel: Onderweg naar ...

    Link naar foto MP61

    Een duidelijke foto waar in feite de Titel overbodig is. Goede compositie, goede ingesteld witbalans waardoor de sneeuw wit is en zonder overbelichting met goede doortekeningen in de witte sneeuw. De wintertijd wordt hier gekenmerkt door de spaarzame aanwezigheid van kleuren en toch zorgt het invallende licht voor een min of meer warme gloed. Aan de bagage kan men merken dat het onderweg zijn wel een tijdje kan duren.

    Het zijdelings invallend licht zorgt voor heerlijke mooie zachte schaduwen op het wegdek. De foto straal heel wat rust uit.

    Zeker een foto die zal meestrijden voor een eervolle plaats.

    Beoordelingen Jan 2009 (behaalde een gedeelde tweede plaats)
    Deelnemer: Tigo
    Titel: Helemaal uitgeput ONDERWEG naar huis van een vermoeide dag op school.


    Link naar foto Tigo

    Weeral een foto waar fototechnisch weinig op aan te merken valt en toch had voor mij een lichte verhoging van contrast wat meer pit gegeven aan deze foto. Alhoewel de afwezigheid van dat ietsje meer contrast samen met de lichte ochtendmist dit dan weer een dromerig gevoel in de foto weet te leggen. Eigenaardig dat deze foto me een sterk oriëntatie gevoel heeft vermoedelijk komende van het zacht invallende morgenlicht van links.

    Verder roept dit beeld bij mij onmiddellijk mijn jonge jeugdjaren op waar we toen bijna allen te voet naar school liepen, iets wat we nu vaak nog veel te weinig zien. Ook sleurden wij net zoals deze knaap een veel te zware boekentas.

    Het te voet naar school, de oude klassieke boekentas, de schoolweg in een natuurlijke omgeving allemaal elementen die voor velen oude herinneringen zullen oproepen waardoor de foto zeker goede en mooie beoordelingen zal krijgen. De foto beantwoord wonderlijk mooi aan het thema onderweg temeer daar deze knaap dit onderweg zijn dagelijks zal ondergaan.

    De zwart-wit uitvoering is hier treffend en passend gekozen.

    Mogelijk een winnaar of toch minstens een podium plaats waardig.

    Beoordelingen Jan 2009 (Behaalde de 42ste plaats)
    Deelnemer: Sannepoes
    Titel:Onderweg vanuit Antwerpen Centraal met de IR Hasselt-Luik


    Link naar foto Sannepoes.

    Toch wel een speciale deelname aan de Challenge maar daarom zeker niet minder belangrijk.

    Het suggereert niet alleen een onderweg zijn van naar maar het geeft me een dromerig abstract gevoel van een heel snel onderweg zijn.

    Heel mooi vind ik de transparantie van het beeld met de heerlijke warme kleuren.

    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Mijn beoordelingen van "Onderweg"

    Of ik wordt gek .. of die links kloppen van geen kanten
    Mis ik iets?
    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

    Comment


    • #3
      Re: Mijn beoordelingen van "Onderweg"

      oei oei ist grondig mis gegaan
      iderdaad die links kloppen geheel niet bij sannepoes komt je bij mijne terecht
      da andere heb ik nu nog niet geprobeerd maar in het begin van de week klopte het wel Decapix
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: Mijn beoordelingen van "Onderweg"

        Hallo bij mij werken de links perfect.

        Probeer eens het volgende.

        Verwijder eens de tijdelijke internet bestanden.

        Dit doe je als volgt:

        1. Open Uw internet browser
        2. Klik op extra
        3. Klik op internetopties
        4. Klik in het tabblad Algemeen op Browsergeschiedenis verwijderen
        5. Klik bij tijdelijke internetbestanden op Bestanden verwijderen

        Normaal denk ik dat alles dan terug werkt.

        Lukt het dan nog niet doe dan dezelfde proceduren en verwijder de Cookies eens.

        Ik hoop dat het dan lukt .
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #5
          Re: Mijn beoordelingen van "Onderweg"

          De links waren juist. Nu heb ik ook de verkeerde foto's. Als het straks niet vanzelf is opgelost zal ik de hierbovenstaande uitleg eens proberen, maar nu moet ik bokes gaan smeren!

          Comment


          • #6
            Re: Mijn beoordelingen van "Onderweg"

            geen probleem hier, alle linken werken.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Mijn beoordelingen van "Onderweg"

              Hier ook alle links OK. Dat was ook zo toen ik voor de eerste keer Spooky's commentaren las.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Mijn beoordelingen van "Onderweg"

                Ga eens naar de challenge "onderweg", zet de klassering op "Average rating" (ipv MyRating of Date) (+ Go drukken), keer dan terug naar deze topic en klik dan eens op de links in deze topic ...
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn beoordelingen van "Onderweg"

                  Speelt voor mij geen enkele rol: nog steeds zijn alle links OK!

                  Ik zie wel Spooky's links als:


                  terwijl misschien


                  beter is?
                  Last edited by LesC; 9 februari 2009, 12:44.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn beoordelingen van "Onderweg"

                    Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                    Ga eens naar de challenge "onderweg", zet de klassering op "Average rating" (ipv MyRating of Date) (+ Go drukken), keer dan terug naar deze topic en klik dan eens op de links in deze topic ...
                    zo werkt het wel
                    op de andere manier krijg ik nog steeds de verkeerde foto's te zien ook als ik het op de manier doe zoals spooky heeft beschreven
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn beoordelingen van "Onderweg"

                      Bedankt filipo
                      Spookys Fotoweb
                      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                      Comment

                      Working...
                      X