Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gitaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gitaar

    Eentje van een tijd geleden...

    [IMG][/IMG]

  • #2
    Re: Gitaar

    Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
    Eentje van een tijd geleden...
    f 1.8 geeft toch wat te weinig scherptediepte vind ik. Het scherpstelpunt lijkt te liggen op de rand van de gitaarkop. Op de stemmechaniek had beter geweest.
    Het tafelblad waar de kop op ligt stoort ook een beetje.

    Comment


    • #3
      Re: Gitaar

      Ik volg, beetje te weinig scherptediepte. Ik zie maar een heel klein stukje dat scherp is op zo'n grote foto, mag voor mij toch wat meer zijn. En niet vergeten dat je lens ook beter presteert als je hem niet helemaal open zet.
      Er zijn veel zaken waar je wat mee kan spelen bij een gitaar, maar de hoek lijkt me niet het ideale onderwerp.

      Mooi plaatje: ja
      Showcase: ?
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

      Comment


      • #4
        Re: Gitaar

        De scherpte heb ik gelegd op het eerste boutje onderaan de foto waar een snaar aan hangt.
        Voor de rest heb ik die ondergrond speciaal daarvoor gekozen, je ziet het graag of je ziet het niet graag he...

        Comment


        • #5
          Re: Gitaar

          Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
          De scherpte heb ik gelegd op het eerste boutje onderaan de foto waar een snaar aan hangt.
          Voor de rest heb ik die ondergrond speciaal daarvoor gekozen, je ziet het graag of je ziet het niet graag he...
          De scherpte ligt niet op dat boutje, maar op de rand 1cm rechts daarvan. Zonder statief is dat snel gebeurd hoor. Toestel een paar mm bewegen na je scherpstelling en je hebt prijs.

          De egale lichte achtergrond boven de kop is mooi. De krassen in het tafelblad die voor een stukje in het scherpstelveld liggen leiden wat af.

          Ik zou je iso wat hoger gezet hebben (dat kan gerust op een d60), zodat je je diafragma wat kleiner kon maken.

          Comment


          • #6
            Re: Gitaar

            Ik vind em best leuk, het lijkt wel alsof de snaren trillen.
            http://www.dannydemeyer.be

            Comment

            Working...
            X