Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrond ophangsysteem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Achtergrond ophangsysteem

    Ik sta op punt een achtergrondophangsysteem te kopen voor papieren achtergrondrollen van 2.72m (en eventueel van 1.35m). Het zou geen vast, maar een verplaatsbaar systeem moeten zijn dat makkelijk opvouwbaar en meeneembaar is.
    Nu blijkt het aanbod op de markt groter dan ik dacht. Daarom had ik graag eens jullie bevindingen geweten -zowel positief als negatief- van verschillende merken. 't zou zo misschien makkelijker zijn een keuze te maken.

    Alvast bedankt!

    (mocht iemand eventueel ook iets te koop hebben, PM maar)

    Mvg,
    Frederic

  • #2
    Re: Achtergrond ophangsysteem

    Die van elfo vind ik zeer goed.
    Goede kwaliteit van statieven en de dwarsligger zijn twee telesccopische stukken je kan dus zo breed gaan als je zelf wil.
    Alles komt mooi in een zak.

    Het enig negatieve is dat de statieven maar 235 cm hoog zijn.
    Maar je kunt de dwarsligger apart kopen alsook hogere statieven en de zak
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Achtergrond ophangsysteem

      Ik heb een zelf zamengesteld systeem van Manfrotto in bestelling.

      2x een stevig lampstatief + een teleskopische dwarsbuis. Dit geheel is steviger en kan hoger opgezet worden dan de kit die Manfrotto aanbied.

      Je moet wel aardig diep in de broekzak tasten: ca 260 euro excl btw
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

      Comment


      • #4
        Re: Achtergrond ophangsysteem

        Walimex 315 achtergrondsysteem voor 145 euro bij ST73.
        Voldoet voor mij. 2 maten: 3m en 2m
        2 statieven 1 dwarsbuis uit drie delen (kan dus kleiner gebruikt worden)
        Draagzak om alles in te steken.

        Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: Achtergrond ophangsysteem

          Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
          Walimex 315 achtergrondsysteem voor 145 euro bij ST73.
          Voldoet voor mij. 2 maten: 3m en 2m
          2 statieven 1 dwarsbuis uit drie delen (kan dus kleiner gebruikt worden)
          Draagzak om alles in te steken.

          Hans
          Sorry hoor, maar dan ben je goed in't zak gezet : Foto-Walser : walimex 315 kost daar maar 89.99 Euro.

          Ik koop zelf ook redelijk veel bij Studio73, maar je Walimex materiaal kan je beter uit Duitsland laten afkomen, duurt maar twee of drie dagen, twijfel er ook aan om de 400 versie hiervan eens te bestellen, voor 99 Euro kan je niet echt sukkelen hé.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Achtergrond ophangsysteem

            En hoeveel verzendkosten komen erbij? 20?
            Sorry maar ik schuim niet constant het internet af naar het ultieme beste koopje, je kan zo bezig blijven

            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment


            • #7
              Re: Achtergrond ophangsysteem

              Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
              En hoeveel verzendkosten komen erbij? 20?
              Sorry maar ik schuim niet constant het internet af naar het ultieme beste koopje, je kan zo bezig blijven

              Hans
              er komt exact 9.99 Euro verzending bij, en als zelfstandige krijg je nog eens direct zonder btw geleverd ook, moet je geen maanden wachten op de terugstorting.

              Ik weet wel dat je niet altijd kan rondzoeken, maar st73 en walser zijn toch zo'n beetje mijn vaste punten om prijs na te gaan.

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Achtergrond ophangsysteem

                Ik heb dan toch maar beslist om de 400cm versie van Walimex te kopen, is vandaag aankomen.

                Voor 99 Euro is dit een zeer stevig systeem, perfect waarvoor ik het nodig heb, sporadisch gebruik, die statieven zijn serieus zwaar, ik denk er zelfs aan om deze te gebruiken als ik mijn speedlights buiten gebruik, ik denk dat die niet zomaar zullen omvallen.

                Voor dat geld denk ik een heel goede zaak gedaan te hebben .

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Achtergrond ophangsysteem

                  ff offtopic: waar haal je je achtergrond?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Achtergrond ophangsysteem

                    Oorspronkelijk geplaatst door pieterjanviaene Bekijk bericht
                    ff offtopic: waar haal je je achtergrond?
                    Tot nu toe kocht ik altijd de papieren achtergrondrollen bij Servix & Partners, maar o.a. bij Foto Rubens worden ze ook verkocht.

                    Bedankt voor de reacties so far!

                    Mvg,
                    Frederic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Achtergrond ophangsysteem

                      Papierrollen van Colorama bij Studio73 in Geel
                      Waarschijnlijk zullen ze ergens anders goedkoper zijn

                      Hans
                      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Achtergrond ophangsysteem

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Ik heb dan toch maar beslist om de 400cm versie van Walimex te kopen, is vandaag aankomen.
                        Is dat deze, want jouw link werkt niet meer.
                        Al doende leert men...

                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Achtergrond ophangsysteem

                          Heb zelf deze in gebruik ; http://www.fotoshopaalten.nl/qihe-qi...et-p-1917.html

                          Licht, op 5 min opgesteld, makkelijke draagtas. Is wel maar 360 breed maar voldoet ruimschoots.

                          Heb tevens voor thuis deze ; http://www.cameratools.nl/FEB4W-arti...ndsysteem.html
                          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                          BD1614BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Achtergrond ophangsysteem

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                            Is dat deze, want jouw link werkt niet meer.
                            Yep, dat is de nieuwe, ik heb nog de oude versie met vier segment en noppes uitschuifbaar ... ik heb wel de indruk dat mijn statieven steviger zijn (zien er toch steviger uit) maar dat kan aan de foto liggen.

                            ben er nog altijd heel tevreden over, gebruik de statieven trouwens regelmatig om mijn 580EX op te zetten als ik strobist ga (beetje overkill, maar ze waaien in elk geval niet om )

                            Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Achtergrond ophangsysteem

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                              Heb zelf deze in gebruik ; http://www.fotoshopaalten.nl/qihe-qi...et-p-1917.html
                              Licht, op 5 min opgesteld, makkelijke draagtas. Is wel maar 360 breed maar voldoet ruimschoots.
                              Ziet er wel prima uit, maar dit baart me wat zorgen:
                              Voor het gebruik met rollen papier alleen is de crossbar niet aan te bevelen, rollen papier hebben de eigenschap om spontaan af te rollen en zijn moeilijk weer met de hand op te rollen- daarnaast is op de crossbar geen mogelijkheid om de rol te blokkeren tegen spontaan afrollen.

                              Kun je een rol papier dan nergens vastzetten, met een klem bv. of zo? Want indien niet, dan moet er nog een stuk bijgekocht worden als ik het goed begrijp om met papier bruikbaar te zijn.

                              Het setje dat Lambocars aangeeft is ook heel aanlokkelijk, maar die heeft als kleinste breedte 225cm. Ik vind het wel interessant om nog smaller te kunnen gaan. Op verplaatsing heb je niet altijd die 225 cm voorhanden (bv. bij babyfotografie is die breedte niet nodig).
                              Al doende leert men...

                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X