Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarde Nikon objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarde Nikon objectief?

    Ik ben mijn eerste stappen aan het zetten in de digitale (SLR) fotografie. Ik heb vroeger steeds compacte toestellen gehad maar heb onlangs een Nikon D40 kit van mijn vrouw cadeau gekregen.

    Ik heb op dit forum reeds veel praktische info mogen vinden waarvoor dank aan alle leden!

    Nu ben ik op zoek naar een tweedehands objectief Nikkor AF-S DX VR 55-200 mm f/4-5,6 G IF-ED. Dit objectief is frequent tweedehands te vinden. De nieuwprijs op CameraNU.nl bedraagt € 186, bij Foto.

    De goedkoopste tweedehands objectief vond ik voor € 160. Ik vind dit nogal hoog en vroeg mij af wat een correcte prijs voor een dergelijk tweedehands objectief in goede staat zou zijn.

    Heeft iemand ervaring met CameraNU.nl? hoe is de service, verzending enz...

    Hoe zit het met Tamron qua kwaliteit bij dit soort objectieven? Heeft Tamron ook VR lenzen?

  • #2
    Re: Waarde Nikon objectief?

    hoi, die nieuwprijs van cameraNu.nl waarmee je vergelijkt is laag, meestal kost dit objectief in de winkel iets meer dan 200€ .
    Dit lensje krijgt meestal goede commentaren, zeker gezien de lage prijs.
    Tamron heeft geen vergelijkbare lens, ze hebben wel een 28/300 met VR , VC noemt dat bij hen maar dat is een veel duurder objectief.

    grtjs Jos
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Waarde Nikon objectief?

      http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Waarde Nikon objectief?

        Ik heb 1 keer besteld bij Cameranu.nl, een nikkor 50mm f/1.8, maar dat was wel meer dan 1 jaar geleden.
        Die werd correct en op tijd geleverd.
        Flickr! :: Blog
        Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

        Comment


        • #5
          Re: Waarde Nikon objectief?

          Even goed opletten. Van deze lens is een versie met of zonder VR. Die met VG is ietsje degelijker en natuurlijk veel fijner in het gebruik. Normale 2e handsprijs van de VR versie 120-150 euro.
          De kitversie zonder VR is eigenlijk niet aantrekkelijk dan.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Waarde Nikon objectief?

            Ik heb al heel veel bij cameranu besteld, tot nu toe zeer tevreden van. Ze zijn bijna steeds de goedkoopste (veruit). In NL wel 'slechts' één jaar garantie.

            Comment


            • #7
              Re: Waarde Nikon objectief?

              Bij Kamera-express staat zoiets aan 178 euro (link). Ik heb de indruk dat ze erg hun best doen om nog onder de prijzen van Cameranu te blijven.

              Ik heb daar onlang een Sigma 105mm macrolens en rugzak besteld en dat ging erg vlot. De prijs inclusief verzending was nog iets lager dan Cameranu. Er was een foutje gebeurd bij de verzending waardoor de rugzak ergens achtergebleven was, maar na een mailtje was die 2 dagen later al nageleverd. Met Cameranu heb ik geen ervaringen.
              Flickr page

              Comment


              • #8
                Re: Waarde Nikon objectief?

                ik heb ook al veel besteld bij Kamera-Express.Nl en ben er zeer kontent van,enige is zoals al vermeld maar 1 jaar garantie , maar daar moet iedereen dan zelf over beslissen wat primeert ,goedkoper of meer garantie.........

                Edmond
                Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

                Comment

                Working...
                X