Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

    Hallo allemaal,

    Al een tijdje ben ik op zoek naar een telezoomlens van 500mm, en de 150-500 en 50-500 Bigma van Sigma zijn op dit moment de lenzen waar ik serieus naar aan het kijken ben. De 150-500 heb ik kunnen testen, maar aangezien de Bigma niet in de vatting van mijn camera aanwezig was heb ik die niet kunnen testen. De 150-500 verbaasde mij met de stilte en snelheid van de autofocus, dit is namelijk belangrijk voor me aangezien ik veel natuur (met name vogels) fotografeer.

    De OS van de 150-500 is meegenomen, maar aangezien ik een Sony body gebruik heb ik al de stabilisatie in de body, dus het is niet noodzakelijk.

    Kan iemand mij vertellen of de autofocus van de 50-500 slechter (in de zin van snelheid en geruisloosheid) is dan die van de 150-500?
    En, wat zouden jullie kiezen tussen deze 2 en waarom?

    Alvast bedankt.
    Kas

  • #2
    Re: Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

    Er circuleerde hier onlangs nog een topic over de Bigma. Hier werd verwezen naar een review waar 4 lenzen vergeleken werden, waaronder de Sigma 150-500 en 50-500.
    -> http://www.juzaphoto.com/eng/article...500_50-500.htm
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

      tussen de 150-500 en 50-500 is al meermaals geopperd geweest dat de 50-500 scherper is dan zijn jongere broer ondanks dat die OS heeft.
      feit dan de prijs van 50-500 hoger blijft dan 150-500 zegt veel
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

        Tot dusver bedankt voor jullie reactie. De test heeft me ook weer enkele dingen geleerd waar ik me nog niet zo van bewust was, en ik blijf mijn gevoel bij de Sigma 50-500 houden als fijnste lens i.c.m. prestaties en prijs.

        Het probleem voor mij is dat ik een Sony body heb en de 50-500 dan geen HSM heeft en de 150-500 wel. De autofocus wil ik wel graag snel en stil, maar ik weet dus niet of de 50-500 zonder HSM opweegt tegen de 150-500 mét HSM. Heeft er iemand ervaring met een Sony body (dus met een Sigma 50-500 zonder HSM) en de Sigma 150-500 en kan mij vertellen of er veel verschil zit in snelheid en luidruchtigheid van de autofocus?

        Alvast bedankt!

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

          50-500 heeft hsm
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

            Oorspronkelijk geplaatst door Kas Bekijk bericht
            Het probleem voor mij is dat ik een Sony body heb
            Dat zou ik net eerder zien als een voordeel ipv als een probleem. Het betekent immers dat je een 50-500 mét beeldstabilisatie hebt als je wil .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

              Dat is waar qua stabilisatie, een groot pluspunt t.o.v. de lens die geen OS heeft. Het probleem is echter, dat de 50-500 voor de Sony-vatting geen HSM heeft en de 150-500 wel. Aangezien ik de autofocus van de 150-500 zeer goed vond, ben ik benieuwd naar de autofocus van de 50-500 die geen HSM heeft. Als er nauwelijks verschil zit (ondanks de afwezigheid van HSM bij de 50-500) tussen het focussen van de 150-500 en de 50-500 zal ik zeker voor de 50-500 gaan.

              Dus kortom; kan iemand mij zeggen of de HSM van de 150-500 een reden is om deze te verkeizen boven de 50-500 op een Sony-body?

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

                op site van sigma blijkt idd dat de 50-500 geen hms heeft!klik

                om het verschil met en zonder hms te kunnen weten zou je hem moeten kunnen testen.
                maar nie veel winkels hebben deze op stock. hopelijk heeft een brave db ziel er eentje die je mag testen.
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

                  Ik heb de beide sigma's 150-500 en de 50-500 even op de D700 mogen uitproberen.

                  Ik was niet echt onder de indruk van beide objectieven, vandaar dat ik nu nog steeds geen range heb boven de 200mm.
                  De 50-500 had voor mij een beter beeld kwaliteit had dan de 150-500.

                  Als je zo iets wilt kopen en de verwachtingen zijn hoog, doe dan hetzelfde als ik koop niet voordat je zelf even de lens op je eigen camera heb uitgeprobeerd.
                  Dit voorkomt achteraf teleurstellingen.

                  mvg
                  Antoine

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

                    Het ontbreken van HSM op de Sony is dus echt een minpunt (vind ik ergens raar, maar ok). Zoals ik al schreef had de beste man alleen een 150-500 in Sony-vatting maar geen Bigma. Ik ben aan het zoeken naar iemand die deze lens wel in Sony-vatting heeft en redelijk dichtbij woont, zodat ik hem zou kunnen testen.
                    Daarbij komt de prijs: ondanks het ontbreken van HSM én OS bij de 50-500 is deze nog steeds ruim €200,- duurder dan de 150-500. De 50-500 is van de EX-serie, daar kan het hem in zitten, maar aangezien de Bigma al iets langer bestaat heb ik ook het idee dat deze gewoon zo'n goede prijs-kwaliteitverhouding heeft en daarom de prijs blijft houden.
                    Sowieso heb ik voor mezelf besloten dat ik beide lenzen op m'n body gehad wil hebben voor ik ze koop. Mijn body is totaal niet te vergelijken met het niveau van een D700, dus ik zal eerder tevreden moeten zijn. Ook groeit het geld me niet op de rug en moet ik aardig wat uurtjes in m'n bijbaantje steken voor zo'n stukje glas, dus de beslissing zal nauwkeurig gemaakt moeten worden.

                    In ieder geval bedankt voor jullie bevindingen en reacties.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kas Bekijk bericht
                      Ik ben aan het zoeken naar iemand die deze lens wel in Sony-vatting heeft en redelijk dichtbij woont, zodat ik hem zou kunnen testen.

                      ... Daarbij komt de prijs: ondanks het ontbreken van HSM én OS bij de 50-500 is deze nog steeds ruim €200,- duurder dan de 150-500. De 50-500 is van de EX-serie, daar kan het hem in zitten
                      Mocht je zin hebben om langs te komen om een 50-500 te proberen, stuur dan even een pm.

                      Wat het prijsverschil betreft: je leest op verschillende sites en ook hier dat de beeldkwaliteit van de 50-500 tenminste even goed of beter is. Bovendien is het technisch heel wat moeilijker om een goed presterende 10x-zoom te maken dan een 3x-zoom. Wat mij betreft is de 50-500 haar geld absoluut waard. Ideaal is natuurlijk er eentje tweedehands te vinden in goeie conditie .
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

                        Hallo

                        Ik dacht eerst om een 50-500 te kopen. Ik heb al eens een 150-500 gehad maar verkocht en nu mis ik terug een gemakkelijke zoom lens.

                        Alleen heb ik 3 bigma's getest.

                        1) de eerste was niet zo scherp en stukken minder dan mijn 300mm nikon af-s f4

                        2) De autofocus werkte niet meer (van een lens van maar 1 jaar oud)

                        3) de autofocus haperde en scherpte was ook ferm minder.

                        Hieronder mijn korte testfoto's die ik genomen had tussen mijn nikon 300mm f4 af-s en de bigma. Ik wil gewoon aantonen dat de foto's behoorlijk soft zijn van de sigma ivgm de nikon
                        beide zijn genomen op f7.1 en iso 640.



                        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

                          Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                          Hallo

                          Ik dacht eerst om een 50-500 te kopen. Ik heb al eens een 150-500 gehad maar verkocht en nu mis ik terug een gemakkelijke zoom lens.

                          Alleen heb ik 3 bigma's getest.

                          1) de eerste was niet zo scherp en stukken minder dan mijn 300mm nikon af-s f4

                          2) De autofocus werkte niet meer (van een lens van maar 1 jaar oud)

                          3) de autofocus haperde en scherpte was ook ferm minder.

                          Hieronder mijn korte testfoto's die ik genomen had tussen mijn nikon 300mm f4 af-s en de bigma. Ik wil gewoon aantonen dat de foto's behoorlijk soft zijn van de sigma ivgm de nikon
                          beide zijn genomen op f7.1 en iso 640.
                          Zo zag de foto er bij mij ook uit maar dan op de D700.
                          mvg
                          Antoine

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

                            Dit zijn een paar andere voorbeeldjes :

                            BD
                            BD2
                            pbase

                            En je kan bv. aan "Elsan" eens een paar extra foto's vragen als je wil weten wat deze lens kan .
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 150-500 & Sigma 50-500 (Bigma)

                              Er zullen waarschijnlijk wel een paar goede exemplaren te koop zijn. Maar ik vind 1000 euro voor een lens waarvan je veel kans hebt op een soft exemplaar toch iets heel riscant.

                              Plus dat ik al 2 exemplaren had waarvan de autofocus niet juist was en 1tje waarvan de zoomring ook haperde om terug naar de 50mm te gaan.

                              Je moet zeer goed testen maar ik heb er geen zin meer in (spijtig want ik vond het bereik super voor airshow en op reis). Ik hoef mijn foto's niet meer te bewerken en verscherpen.
                              Met de 150-500 die ik had, waren de foto's soms overbelicht en soft en moest ik veel foto's bewerken buiten met mijn 300mm prime hoef ik dit niet te doen.

                              Ik denkt dat je dit met nikon niet zal tegenkomen (3 slechte exemplaren na elkaar).

                              Maar niet tegenstaand dat ik al fraaie foto's heb gezien van de bigma.
                              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                              Comment

                              Working...
                              X