Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De mooiste dag van hun leven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De mooiste dag van hun leven

    Een pittoresk kerkje ergens in Vlaanderen zal vandaag het decor zijn voor een mooie dag vol met liefde, geluk en blijdschap



    Een gelukkige moeder leidt haar oudste zoon naar een mooie toekomst en een andere belangrijke vrouw in zijn leven



    Even later geldt dit ook voor een blijde vader, die zijn mooie dochter mag weggeven aan gelukkige man



    Het toekomstige gezin luistert aandachtig, maar diep van binnen verlangen ze al naar het jawoord



    De wijze, welbespraakte man leidt heel het gebeuren met overgave en plezier, beseffend dat dit koppeltje gemaakt is om bij elkaar te zijn



    De ringen verlangen naar de vingers die hun een heel leven zullen dragen



    Na de mooie geloften is het dan zover. De symboliek bevestigd het wederzijdse verlangen om de goede en kwaaie dagen samen tegemoet te gaan



    Het kersvers getrouwde koppel straalt



    Het kerkje loopt leeg en hervat zijn stilleven



    Het nieuwe gezinnetje gaat een nog lang en gelukkig leven tegemoet. Het eindigt als een sprookje... ze leven nog lang en gelukkig

    Last edited by mipstoo; 1 februari 2009, 17:43. Reden: schrijffoutje :)

  • #2
    Re: De mooiste dag van hun leven

    Zeer beloftevol werk uitgevoerd met een minimum aan beelden maar met een uiterst volledig verhaal.
    Hier en daar wat tekortkomingen i.v.m. misgeplaatste scherpte, gebrek aan DOF, beeldopbouw en beeldsnit.
    Grootste storend element is opname nr 1 die graven toont die niet passen bij de heuglijke gebeurtenis. Beter opname aan voorzijde of zijkant van kerk gemaakt.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: De mooiste dag van hun leven

      volg mijn voorhanger!
      graven op de eerste foto, voor een dergelijke dag zeker niet kunnen!
      anders zeer beloftevol werk! al doende leert men.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: De mooiste dag van hun leven

        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        Zeer beloftevol werk uitgevoerd met een minimum aan beelden maar met een uiterst volledig verhaal.
        Hier en daar wat tekortkomingen i.v.m. misgeplaatste scherpte, gebrek aan DOF, beeldopbouw en beeldsnit.
        Grootste storend element is opname nr 1 die graven toont die niet passen bij de heuglijke gebeurtenis. Beter opname aan voorzijde of zijkant van kerk gemaakt.

        Henri
        Bedankt Henri,

        Idd 1ste plaatje een heuse contradictie, en het erge is dat het mij nu pas op valt
        Inderdaad op heel wat foto's verkeerde scherpstelling en DOF niet altijd even goed. Voor alle duidelijkheid, was niet de fotograaf van dienst en had mijn camera + lens een maand.
        Naar aanleiding van de foto's al door verschillende vrienden gevraag om op hun speciale dag te fotograferen maar ik laat het liever aan de professionelen over, in de hoop dat ik wat mag bijleren.

        Michel

        Comment


        • #5
          Re: De mooiste dag van hun leven

          Het verhaal is zeer mooi verwoord, aan de beelden moet er nog wel wat gesleuteld worden ivm scherpte, compo, bewegingsonscherpte, dof, maar dit alles doet niets af aan het verhaal dat verteld wordt.Nog een paar trouws fotograferen als back-up fotograaf, dat is de beste leerschool en stelen met je ogen van de pro's
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

          Comment


          • #6
            Re: De mooiste dag van hun leven

            Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
            Bedankt Henri,

            Idd 1ste plaatje een heuse contradictie, en het erge is dat het mij nu pas op valt
            Inderdaad op heel wat foto's verkeerde scherpstelling en DOF niet altijd even goed. Voor alle duidelijkheid, was niet de fotograaf van dienst en had mijn camera + lens een maand.
            Naar aanleiding van de foto's al door verschillende vrienden gevraag om op hun speciale dag te fotograferen maar ik laat het liever aan de professionelen over, in de hoop dat ik wat mag bijleren.

            Michel
            Je zal er wel komen met nog veel oefenen, neem nu derdelaatste foto, als de scherpte op de vrouw had gelegen was dit een prachtplaatje geweest. Nu mis je die mooie glimlach wat echt wel jammer is.
            En idd sleutelen aan je compo, te veel afgehakt en in de pastoor heb ik niet zo'n interesse .

            Meelopen met een fotograaf zou ik ook wel eens willen doen, maar op mijn eentje lijkt het me wel stressvol en ik heb ook maar 1body.
            Als ik anderzijds het album bezie van een bevriend koppel, was het toch ook maar huilen met de pet op en dit was deftig betaald werk.....


            mvg
            glenn
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • #7
              Re: De mooiste dag van hun leven

              Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
              ...was niet de fotograaf van dienst...
              Naar aanleiding van de foto's al door verschillende vrienden gevraagd om op hun speciale dag te fotograferen maar ik laat het liever aan de professionelen over, in de hoop dat ik wat mag bijleren.
              Ik kan je er meteen bijvertellen, dat je als fotograaf "van dienst", zeker als je er alleen voor staat, vaak niet tot sommige van deze beelden komt. Ik denk daarbij zeker aan foto 2 en 3. De fotograaf van dienst is daarvoor afhankelijk van de momenten dat er eens niets gebeurt.

              Er zitten toch een paar heel leuke beelden tussen (2,4,5,8,9,10), en een terechte commentaar van Henri.

              Comment


              • #8
                Re: De mooiste dag van hun leven

                Fototechnisch sluit ik mij hier aan bij Kodachrome.

                Wat betreft het verhaal, waarom toch altijd die verduidelijkingen bij iedere foto (je bent niet alleen hoor). Laat die foto's toch voor zichzelf spreken, de kijker wil - moet toch niet in een bepaalde denkrichting geduwd worden.
                Vriendelijke groeten,Raf

                www.rafvandenbogaert.be

                Comment


                • #9
                  Re: De mooiste dag van hun leven

                  Alles is al benoemd wat er benoemd moet worden.
                  Dit is een hele leuke serie en toont dat je er wel gevoel voor hebt.
                  De technieken leer je wel.
                  Het gevoel moet je in je hebben, = talent.

                  kortom, leuk verhaal van A tot aan Z

                  En die eerste foto ?
                  Ach die contradictie bestaat toch al in het huwelijk zelf.
                  Je belofte is toch in voor en tegenspoed gezondheid en ziekte ?
                  Dus hij mag wel maar dan horen daar ook de overige kerkfoto's bij.
                  Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                  Comment


                  • #10
                    Re: De mooiste dag van hun leven

                    Allemaal heel erg bedankt voor de opbouwende kritiek en complimenten. Volgende week terug een trouw, dus dan kan ik weer wat oefenen.

                    Ik merk ook dat hoe beter ik mijn toestel begin te kennen, hoe beter de resultaten. Twijfel alleen vaak tussen de A, S en P stand, vooral tijdens een trouw, waar ik redelijk snel moet kunnen veranderen, vertrouw ik op de P stand, weet niet of dit aangeraden is.

                    Heb nu ook een SB-900 en die zal ik zaterdag wel nodig hebben. De kerk van bovenstaande foto's was zo licht dat ik zonder flash uit de voeten kon, met een wat grotere aperture. Hierdoor licht mijn scherpte waarschijnlijk ook niet altijd waar die moet liggen.

                    Voor aanstaande zaterdag kan ik de flash ook niet bouncen, plafond loopt in een punt en de muren zijn van steen (zandkleur), dus dat wordt weer een hele uitdaging. Gelukkig kan ik naar de fotograaf van dienst kijken om wat bij te leren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De mooiste dag van hun leven

                      Kleine raad, zorg er vooral voor dat de bruid scherp op de foto staat als je met een beperkte scherptediepte werkt (moet werken).

                      Zij is degene die de foto's koopt

                      Comment


                      • #12
                        Re: De mooiste dag van hun leven

                        Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                        Bedankt Henri,

                        ....Voor alle duidelijkheid, was niet de fotograaf van dienst en had mijn camera + lens een maand.
                        Naar aanleiding van de foto's al door verschillende vrienden gevraag om op hun speciale dag te fotograferen maar ik laat het liever aan de professionelen over, in de hoop dat ik wat mag bijleren.
                        OEF!

                        After looking at the photos, I was happy to read this, very happy!

                        Good luck with the next one, I hope you do learn something from the experiences.
                        For the rest, it's all been said here. With the emphasis on Bride-in-focus.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De mooiste dag van hun leven

                          OEF ???

                          That bad?

                          Just for info, it appeared that the couple liked my pictures so much that they want to use them for their book. Together with the pictures of the "real photographer"

                          So I'm rather proud.

                          And not to create a discussion but I think that most "ordinary people" are looking for something recognizable like the mood or the setting of the moment and are less occupied with the technical aspects of the photos.

                          Nevertheless, I still think that a professional is absolutely necessary. These pictures were token in a bright church without flash!!! I would have been less confident in a church with low light situation.

                          Comment

                          Working...
                          X