Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28-70 2.8 en ff 5d???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 28-70 2.8 en ff 5d???

    Korte vraag.
    Is er iemand die de Sigma 28-70 2.8 gebruikt op een 5d(ff).
    Kan da, en is dit aan te raden???

    Merci voor jullie tijd!

    kurt
    Blog: http://kurtsesselle.blogspot.com/

  • #2
    Re: Sigma 28-70 2.8 en ff 5d???

    Verplaatst naar passender forum ( aangeboden naar objectieven )
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 28-70 2.8 en ff 5d???

      Het is nooit aan te raden van 3th party lenzen aan te bevelen!
      Het is uit budgetaire noodzaak dat mensen zich bezondigen aan die dingen, als je kan blijf bij "The Canon L Stuff"

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 28-70 2.8 en ff 5d???

        ik weet niet of je de lens wil kopen maar indien je ze nog niet hebt, kan ik de Tamron 28-75 2.8 aanraden Presteert heel goed op 5D/1D2/...

        Ik vind het wat zever om nooit 3rd party lenzen aan te raden. De Tamron waarover ik spreek mag gerust langs de Canon 24-70 2.8 L gezet worden als het over beeldkwaliteit gaat. Over bouw spreek ik me echter niet uit maar de Canon kost dan ook 3x zoveel...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 28-70 2.8 en ff 5d???

          Hey moat :-)
          Ik had een Sigma 24-70 EX DG, een scherp exemplaar. Ik heb hem zelf verkocht toen ik de Canon 5D met 24-105 kocht, maar ik had de lens wel eerder op de 5D getest. Ze gaf minder vignettering dan de Tamron 28-75. De 24 mm groothoek is ook wel tof.
          Maar, je kan d'onchance hebben dat je een minder scherp exemplaar hebt.
          Voor zijn geld wel een goede lens vind ik.
          SKurt.be
          www.SKurt.be

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 28-70 2.8 en ff 5d???

            Ik heb een mooi scherp exemplaar te koop staan, zijnde de Sigma 28-70 2.8
            5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
            Fuji Finepix F30

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 28-70 2.8 en ff 5d???

              Ahja, je zocht een 28-70 en geen 24-70. Ik heb ook een 28-70 gehad, één maal voor op Canon, één maal voor op Sigma. Deze zou ik niet echt aanraden, is van een andere categorie dan de 24-70. Autofocus is tergend traag en luidruchtig.
              Scherpte is ook dat niet....ze zou maar scherp zijn vanaf f4 f5.6.

              Maar 't is ook niet veel geld voor die lens.

              Is the Sigma 28-70mm f/2.8 EX DG Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!
              SKurt.be
              www.SKurt.be

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 28-70 2.8 en ff 5d???

                Oorspronkelijk geplaatst door SKurt Bekijk bericht
                Ahja, je zocht een 28-70 en geen 24-70. Ik heb ook een 28-70 gehad, één maal voor op Canon, één maal voor op Sigma. Deze zou ik niet echt aanraden, is van een andere categorie dan de 24-70. Autofocus is tergend traag en luidruchtig.
                Scherpte is ook dat niet....ze zou maar scherp zijn vanaf f4 f5.6.

                Maar 't is ook niet veel geld voor die lens.

                http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx
                Moet ik tegenspreken, met als vergelijking een 24-105L F4.
                De zoomrange is korter, wat ik niet leuk vind, maar verder niks mis mee.
                5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
                Fuji Finepix F30

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 28-70 2.8 en ff 5d???

                  Ik heb pas nog een Sigma 24-70 f2,8 EX DG gehad, en de AF van die lens is wel degelijk heel wat trager dan die van de Canon 24-70 f2,8 L.

                  De scherpte was veel beter dan die van de Tamron 28-75 f2,8 XR DI die ik vroeger had, zeker met het diafragma volledig open.
                  Maar met het diafragma volledig open is de Canon nog eens heel wat beter dan de Sigma.
                  Bij weinig licht gaat de Sigma ook gemakkelijker hunten dan de Canon (op een 1D gaat dat dan aan een héél snel tempo, en dat maakt veel lawaai ).
                  (De Tamron ging ook gemakkelijk hunten bij weinig licht of weinig contrast.)


                  Met elke lens die je koopt moet je blijkbaar ook wat geluk hebben, van elk merk en type in deze klasse heb ik al negatieve berichten gelezen (ook bij Canon zit er wel eens een slechte tussen). Maar als je een goed exemplaar van de Sigma 28-70 of 24-70 f2,8 kan vinden, en je gaat er geen sportfoto's mee maken, dan kan je er heel wat geld mee uitsparen.

                  Maar als je de meest perfecte lens (snelste AF, scherpste op f2,8) wil voor je 5D, dan koop je toch maar de Canon (als je er het budget voor hebt natuurlijk, want 1050 euro is veel geld).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 28-70 2.8 en ff 5d???

                    De Sigma 24 70 f2.8 HMS is op de markt sinds januari 2009. Ik kan nog geen reviews vinden maar wacht toch even af. Bij Konijn staat dit objectief voor 800 euro. Dat is 200 euro goedkoper dan de Canon equivalent. Voor Nikon is dat 600 euro. Daarom wacht ik nog even.
                    groet, Rik

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 28-70 2.8 en ff 5d???

                      Merci voor jullie reacties,...
                      Ook via mail.
                      Ik weet weer al heeeeeeel wat meer.
                      Bedankt!!!
                      Blog: http://kurtsesselle.blogspot.com/

                      Comment

                      Working...
                      X