Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Nikon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe Nikon?

    Hey,

    heb gisteren een nieuwe nikon 18-200 aangekocht en tot mijn verbazing zat er geen originele lensdop op van NIkon (de voorste).
    Ik heb deze lens vroeger ook eens gehad, en toen zat er een kapje op waar de naam Nikon op stond. Voor de duidelijkheid, ik bedoel deze http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._lens_cap.html

    Mr goed, het was dus een ander kapje, waar geen merk op staat.

    Is dit normaal? Door dit feit begin ik sterk te twijfelen of dit daadwerkelijk een nieuwe lens is???
    Voor de rest ziet ze wel nieuw uit, geen enkele gebruiksspoor dus mss ben ik te kritisch.
    Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
    <<< www.pbase.com/robbyj >>>

  • #2
    Re: nieuwe Nikon?

    Voor zover ik weet, zit er bij een nieuwe Nikon lens altijd een Nikon-cap bij. Zo was het toch bij al mijn lenzen.

    Waar heb je hem gekocht ?
    Mvg,David
    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe Nikon?

      Nja dat dacht ik dus ook...
      Nikon gebruikt toch altijd merk-eigen kapjes.

      Gekocht bij Bartok, via internet-bestelling en afhaling in winkel.

      Ik wil zsm terug gaan, vragen naar een 18-200 (om eens te testen) en dan kan ik zien of op dat exemplaar een nikon-cap zit.

      Zo ja, dan wordt er geruild!
      Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
      <<< www.pbase.com/robbyj >>>

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe Nikon?

        Op de website van Nikon zelf staan de meegeleverde accessoires van de Nikon 18-200, en daar zit dus ook nikon LC-72 lensdop bij!

        Reden te meer om terug te gaan denk ik zo...

        http://www.nikon.be/product/nl_BE/pr...cessories.html
        Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
        <<< www.pbase.com/robbyj >>>

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe Nikon?

          Ik heb laatst ook bij Konijn een 18-200mm gekocht, MET origineel Nikon lensdop.
          Mij lijkt dat het ook zo hoort en dat jouw exemplaar dat ook zou moeten hebben.
          Teruggaan dus!

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe Nikon?

            Deze ochtend kwam ik er ineens op dat ik ook simpel weg naar het productnummer kan kijken natuurlijk.
            En ja, het nummer op de lens kwan niet overeen met hetgene op de doos/garantieformulier!
            Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
            <<< www.pbase.com/robbyj >>>

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe Nikon?

              Oorspronkelijk geplaatst door robbyj Bekijk bericht
              Deze ochtend kwam ik er ineens op dat ik ook simpel weg naar het productnummer kan kijken natuurlijk.
              En ja, het nummer op de lens kwan niet overeen met hetgene op de doos/garantieformulier!
              Zeker terugbrengen in dat geval, man wat een gefoefel.

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe Nikon?

                Maar ik ben al bang voor het feit dat ze dadelijk tegen mij nog durven te zeggen: maar meneer, ge hebt er mss zelf een andere lens ingedaan?
                Wat dan...
                Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
                <<< www.pbase.com/robbyj >>>

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe Nikon?

                  Oorspronkelijk geplaatst door robbyj Bekijk bericht
                  Maar ik ben al bang voor het feit dat ze dadelijk tegen mij nog durven te zeggen: maar meneer, ge hebt er mss zelf een andere lens ingedaan?
                  Wat dan...
                  Als goede verkoper moeten ze alles nazien (Nr garantiekaart en objectief) want tenslotte houden ze toch een dubbel van je garantiekaart, en zelf wat beter kijken als je wat koopt.

                  Jij moet in ieder geval eisen dat je levering is zoals het hoort, met de juiste toebehoren, en de juiste papieren, eerst eens praten met de verkoper, en indien die moeilijk doet, desnoods dreigen met gerechtelijke stappen, zal reeds veel oplossen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe Nikon?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Als goede verkoper moeten ze alles nazien (Nr garantiekaart en objectief) want tenslotte houden ze toch een dubbel van je garantiekaart, en zelf wat beter kijken als je wat koopt.

                    Jij moet in ieder geval eisen dat je levering is zoals het hoort, met de juiste toebehoren, en de juiste papieren, eerst eens praten met de verkoper, en indien die moeilijk doet, desnoods dreigen met gerechtelijke stappen, zal reeds veel oplossen.
                    Of je kan het natuurlijk laf spelen en wachten tot er aardig wat volk in de winkel staat en dan vriendelijk maar toch duidelijk een scene maken.

                    Als zij het laf spelen, waarom jij dan niet?
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe Nikon?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Of je kan het natuurlijk laf spelen en wachten tot er aardig wat volk in de winkel staat en dan vriendelijk maar toch duidelijk een scene maken.

                      Als zij het laf spelen, waarom jij dan niet?
                      Voor zover ik weet heeft de man een niet originele lens meegekregen, foutje dus, niets laf voorlopig...
                      Nikon D90 - Nikkor glaswerk van 16mm tot 300mm - Gitzo GT2530EX + GH2750QR
                      Aan't sparen voor wat lichtsterker glaswerk :)
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe Nikon?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias V Bekijk bericht
                        Voor zover ik weet heeft de man een niet originele lens meegekregen, foutje dus, niets laf voorlopig...
                        Was voorwaardelijke wijze he...voor 't zelfde geld maken ze er geen punt van en wisselen ze gewoon om.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe Nikon?

                          Of ze geven je een Nikon lenskapje

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe Nikon?

                            Voor een lens waarvan registratienummer op de lens niet overeenkomt met het garantiebewijs
                            Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
                            <<< www.pbase.com/robbyj >>>

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe Nikon?

                              Gewoon eens teruggaan naar de winkel, beleefd het probleem uitleggen. Wie weet was het gewoon een domme menselijke fout...

                              Als ze moeilijk doen/onbeleefd worden/etc, dan kan je nog altijd dreigen/scène maken/...

                              Comment

                              Working...
                              X