Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di

    Eind Juli heb ik altijd een opdracht in Mariekerke wanneer daar het Vis en Folklore Festival wordt gehouden, tot vorig jaar gebruikte ik altijd een crop camera met een 18-200 lens ( meer dan voldoende qua kwaliteit aangezien de foto's enkel moeten dienen om op het internet te plaatsen ). Nu zoek ik een waardige tegenhanger in het Fullframe gebied en heb daar deze lens gevonden : Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di eventueel met VC ( vibration control ), prijs varieert dan van 237€ naar 503€
    Aangezien deze lens voor éénmalig gebruik/jaar is, valt mijn keuze dus eerder op de goedkoopste tenzij het verschil echt zijn geld waard zou zijn, maar daar heb ik mijn twijfels een beetje over.

    Waarom niet van lenzen wisselen hoor ik hier al vragen? Er loopt daar zoveel volk rond dat ik mijn bepakking het liefst tot een minimum beperk, ik neem nog wel een SIgma 15-30 mee.

    Iemand die deze lens heeft en er iets meer kan over vertellen, eventueel een testje mogelijk ook met mijn Nikon camera?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di

    Ik ken jouw arsenaal niet, maar met een 24-70 en een 70-300VR kun je in dit soort omstandigheden uitstekend uit de voeten.
    De 15-30 was op crop ook maar net 22.5-45mm.
    Ik heb zelf naast mijn 24-70 voor dit soort en vakantiegebruik ook nog de 24-120VR, dan hoef je minder vaak te wisselen ook al heb je nog een langere lens bij je.
    Ik heb nog geen test kunnen doen met een groter bereik binnen 1 lens op mijn d700. Ik ben persoonlijk ook best benieuwd naar ervaringen met de Nikon 28-200G lens.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di

      Ik heb ook wat opgezocht over deze lens en voor zo ver je dit zelf nog niet gezien hebt is hier een link


      This group is for everyone that has this new Tamron lens or is interested to know more about this great new one. Pictures, comments, suggestions and questions will be welcome and all of the members will help to each others with their experiences and knowledge. Enjoy and be an active participant. Here are some links that could be help to get more information about this lens: Tamron: www.tamron.com/a20special/technology.asp www.tamron.com/lenses/prod/28300_vc.asp Articules: www.dpreview.com/news/0805/08051502tamron28-300.asp#specs www.bobatkins.com/photography/reviews/tamron_28-300_vc.html digitalproducer.digitalmedianet.com/articles/viewarticle.... www.photographybay.com/2007/03/08/tamron-28-300-vc-vibrat...


      Hier komt wel vooral de gemiddelde amateur aan bod maar hier en daar haalt iemand goede resultaten.Veel haarscherpe beelden vond ik niet..
      Er heeft daar iemand beelden gemaakt op een airshow en een aantal ervan zijn toch opmerkelijk.Spijtig zie je ze op Flickr enkel in klein formaat en moet je Cooliris downloaden om in fullscreen te beoordelen.

      Ook op PBase kan je via de rubriek "camera" de platen opzoeken die met deze lens gemaakt zijn.Hier waren de beelden meer overtuigend(blijkbaar gemaakt door een paar mensen die hun"vak" beheersen)
      Flickr PBase
      Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

      Comment


      • #4
        Re: Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di

        Hier kan je een aantal gebruikersreviews van de Tamron 28-300 "VC" lezen:


        Je zal ze niet moeten vergelijken met de professionele merklenzen, maar volgens wat ik daar kan lezen presteert zo toch vrij behoorlijk voor zo'n superzoom.

        Ik ben zelf ook nog op zoek naar een "lichtgewicht setje" voor de 40D, voor de fotoshoots waarbij ik liever wat minder opvallend rondloop (een 1D MKIII met L lenzen valt teveel op). Daarvoor zou ik twee EF-S (18-55 + 55-250) lenzen met beeldstabilisatie willen kopen, maar die Tamron zou ik eventueel ook nog op de 1D kunnen gebruiken als dat nodig is...

        (Canon heeft ook nog een 28-300 L IS, maar die past niet op jouw camera, en bovendien is ze ook veel te duur om maar af en toe te gebruiken.)
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di

          Ik wil op dat Festival echt niet meer dan 2 lenzen mee hebben, er loopt daar een massa volk rond, ik moet overal tussendoor kunnen en een rugzak of iets anders is echt uit den boze, ik moet constant van breedhoek naar wat tele kunnen gaan. Waarschijnlijk pak ik ook dus mijn sigma 15-30 in een klein apart zakje mee omdat ik bij het "mijnen" van de vis een extra grote breedhoeklens nodig heb.

          Ik zie zo direct geen ander alternatief voor een FF camera dan die Tamron 28-300 . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di

            Ik heb ze gehad op mijn 5D, en was op bijna alle vlakken tevreden...

            + enorm bereik
            + uitstekende stabilisatie !
            + klein, licht en ligt heel goed in de hand
            + vlotte zoomring
            + geen "wiebelende" zoomelementen
            + macro 1:3
            + nagenoeg géén flare op 28mm !

            - softe beelden tussen 200-300mm (te soft, voor mij persoonlijk toch)
            - trage AF
            - prijs


            Daar ik ze het meeste gebruikte op 200-300mm heb ik ze weer weggedaan, met verlies uiteraard...
            (520 betaald, en na lange tijd slechts 390 van gekregen )

            De nadelen waren te verwachten natuurlijk, maar ik hoopte stillekes dat ze op het tele-eind toch wat scherper was...

            Anders had ik ze zéker gehouden..
            Last edited by scalll; 1 februari 2009, 17:12.

            Comment


            • #7
              Re: Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di

              Op dit ogenblik kan ik er eentje kopen voor 375€
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di

                BTW Tamron heeft een 18-270 VC op stapel staan .. de hoop is dat hij de 18-250 non VC naar de kroon steekt ... dat lost natuurlijk uw dringend probleem niet op ..
                De verschillende tussen individuele kopijen van de 28-300VC leken mij nogal groot als ik de gebruikers reviews mag geloven .. (van heel slecht naar behoorlijk goed ..)
                FWIW

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  BTW Tamron heeft een 18-270 VC op stapel staan .. de hoop is dat hij de 18-250 non VC naar de kroon steekt ... dat lost natuurlijk uw dringend probleem niet op ..
                  Het moet wel een lens zijn die op een FF camera past he, de bovengenoemde lenzen voldoen hier niet aan dacht ik . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Het moet wel een lens zijn die op een FF camera past he, de bovengenoemde lenzen voldoen hier niet aan dacht ik . . .
                    Oei sorry .. over gelezen .. de tamron 28-300 is idd de enige die ook FF "doet" denk ik ..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Op dit ogenblik kan ik er eentje kopen voor 375€
                      Als ik er vandaag eentje met Canonvatting kan vinden voor die prijs, dan ga ik ze zo snel mogelijk halen...

                      Als ze niet voldoet aan je eisen, dan zal je er niet veel aan verliezen als je ze terug verkoopt.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X